Peugeot 207 GTI: na světě je další sporťák

Další vůz přibude do dlouhé řady sportovních hatchbacků. Tradiční výrobce ostrých modelů Peugeot totiž přichystal nové GTI.
Peugeot 207 GTI: na světě je další sporťák

Možná si říkate, že to není tak dávno, co Peugeot představil nejvýkonnější verzi nové generace svého mini 207. Ale nenechte se zmást, šlo o verzi s přídomkem GT, nyní tu máme něco ostřejšího. Francouzi se chystají představit ještě nadupanější verzi dvěstěsedmičky, která dostala staronové označení GTI.

Přestože bude 207 GTI představen až na jaře příštího roku, již nyní se můžete seznámit se základními parametry. Pod kapotou se objeví stejný motor jako v modelu GT, ovšem dostane pár koní navíc. Turbomotor o objemu 1,6 l bude nově naladěn na velmi zajímavých 128 kW (174 k) při 5 800 ot./min a točivý moment bude dosahovat 240 Nm mezi 1600 až 4500 ot./min. Výkonnostními parametry tak půjde o nástupce modelu 206 RC, který dostal o něco málo více výkonu z vysokootáčkového atmosferického dvoulitru.

Tip: Představení motoru 1,6 THP z dílny BMW-PSA naleznete zde

O přenos výkonu na přední kola se bude opět starat pětistupňový manuál, ale automobilka nabídne také robotizovanou převodovku s řazením na volantu. Zrychlení na stovku by pak tento model měl zvládnout okolo 7,3 s, což je na daný výkon velmi dobrá hodnota. Cena modelu GTI by měla být asi o 60 000 Kč vyšší, než u modelu GT.

Nový ostrý „pežotek” bude konkurovat zejména Cliu RenaultSport 197 a novému Mini Cooper S. Parametry bude 207 i ve verzi GTI za těmito rivaly lehce zaostávat, ale pro Peugeot tím příběh s dvojkou na začátku nekončí. Nevylučuje, že přijde „třetí GT” neboli nejostřejší verze RC se stejným motorem vyladěným až na oslnivých 210 koní...

Oficiální fotografie zatím nespatřily světlo světa, a tak vám zatím nabízíme starší špionážní foto 207 GTI nebo RC. Vzhled vozu ostatně nemá příliš čím překvapit, změny by měly čítat jiné nárazníky, střešní spojler, nová kola, dvojitou koncovku výfuku a několik změn v interiéru. Mj. velmi nekompromisně vyhlížející sedačky, které budou již hodně připomínat ty skořepinové. Zjevně se máme na co těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Peugeot 207 GTI  Foto © Automedia

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků