Peugeot 207 GTI: na světě je další sporťák

Další vůz přibude do dlouhé řady sportovních hatchbacků. Tradiční výrobce ostrých modelů Peugeot totiž přichystal nové GTI.
Peugeot 207 GTI: na světě je další sporťák

Možná si říkate, že to není tak dávno, co Peugeot představil nejvýkonnější verzi nové generace svého mini 207. Ale nenechte se zmást, šlo o verzi s přídomkem GT, nyní tu máme něco ostřejšího. Francouzi se chystají představit ještě nadupanější verzi dvěstěsedmičky, která dostala staronové označení GTI.

Přestože bude 207 GTI představen až na jaře příštího roku, již nyní se můžete seznámit se základními parametry. Pod kapotou se objeví stejný motor jako v modelu GT, ovšem dostane pár koní navíc. Turbomotor o objemu 1,6 l bude nově naladěn na velmi zajímavých 128 kW (174 k) při 5 800 ot./min a točivý moment bude dosahovat 240 Nm mezi 1600 až 4500 ot./min. Výkonnostními parametry tak půjde o nástupce modelu 206 RC, který dostal o něco málo více výkonu z vysokootáčkového atmosferického dvoulitru.

Tip: Představení motoru 1,6 THP z dílny BMW-PSA naleznete zde

O přenos výkonu na přední kola se bude opět starat pětistupňový manuál, ale automobilka nabídne také robotizovanou převodovku s řazením na volantu. Zrychlení na stovku by pak tento model měl zvládnout okolo 7,3 s, což je na daný výkon velmi dobrá hodnota. Cena modelu GTI by měla být asi o 60 000 Kč vyšší, než u modelu GT.

Nový ostrý „pežotek” bude konkurovat zejména Cliu RenaultSport 197 a novému Mini Cooper S. Parametry bude 207 i ve verzi GTI za těmito rivaly lehce zaostávat, ale pro Peugeot tím příběh s dvojkou na začátku nekončí. Nevylučuje, že přijde „třetí GT” neboli nejostřejší verze RC se stejným motorem vyladěným až na oslnivých 210 koní...

Oficiální fotografie zatím nespatřily světlo světa, a tak vám zatím nabízíme starší špionážní foto 207 GTI nebo RC. Vzhled vozu ostatně nemá příliš čím překvapit, změny by měly čítat jiné nárazníky, střešní spojler, nová kola, dvojitou koncovku výfuku a několik změn v interiéru. Mj. velmi nekompromisně vyhlížející sedačky, které budou již hodně připomínat ty skořepinové. Zjevně se máme na co těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Peugeot 207 GTI  Foto © Automedia

bazar

Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 148 027 km
Cena: 130 000 Kč
Peugeot 206 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 110 409 km
Cena: 59 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2008
Stav: 152 281 km
Cena: 90 000 Kč
Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 155 029 km
Cena: 245 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 48 695 km
Cena: 338 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 147 067 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků