Peugeot 207 GTI: na světě je další sporťák

Další vůz přibude do dlouhé řady sportovních hatchbacků. Tradiční výrobce ostrých modelů Peugeot totiž přichystal nové GTI.
Peugeot 207 GTI: na světě je další sporťák

Možná si říkate, že to není tak dávno, co Peugeot představil nejvýkonnější verzi nové generace svého mini 207. Ale nenechte se zmást, šlo o verzi s přídomkem GT, nyní tu máme něco ostřejšího. Francouzi se chystají představit ještě nadupanější verzi dvěstěsedmičky, která dostala staronové označení GTI.

Přestože bude 207 GTI představen až na jaře příštího roku, již nyní se můžete seznámit se základními parametry. Pod kapotou se objeví stejný motor jako v modelu GT, ovšem dostane pár koní navíc. Turbomotor o objemu 1,6 l bude nově naladěn na velmi zajímavých 128 kW (174 k) při 5 800 ot./min a točivý moment bude dosahovat 240 Nm mezi 1600 až 4500 ot./min. Výkonnostními parametry tak půjde o nástupce modelu 206 RC, který dostal o něco málo více výkonu z vysokootáčkového atmosferického dvoulitru.

Tip: Představení motoru 1,6 THP z dílny BMW-PSA naleznete zde

O přenos výkonu na přední kola se bude opět starat pětistupňový manuál, ale automobilka nabídne také robotizovanou převodovku s řazením na volantu. Zrychlení na stovku by pak tento model měl zvládnout okolo 7,3 s, což je na daný výkon velmi dobrá hodnota. Cena modelu GTI by měla být asi o 60 000 Kč vyšší, než u modelu GT.

Nový ostrý „pežotek” bude konkurovat zejména Cliu RenaultSport 197 a novému Mini Cooper S. Parametry bude 207 i ve verzi GTI za těmito rivaly lehce zaostávat, ale pro Peugeot tím příběh s dvojkou na začátku nekončí. Nevylučuje, že přijde „třetí GT” neboli nejostřejší verze RC se stejným motorem vyladěným až na oslnivých 210 koní...

Oficiální fotografie zatím nespatřily světlo světa, a tak vám zatím nabízíme starší špionážní foto 207 GTI nebo RC. Vzhled vozu ostatně nemá příliš čím překvapit, změny by měly čítat jiné nárazníky, střešní spojler, nová kola, dvojitou koncovku výfuku a několik změn v interiéru. Mj. velmi nekompromisně vyhlížející sedačky, které budou již hodně připomínat ty skořepinové. Zjevně se máme na co těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Peugeot 207 GTI  Foto © Automedia

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků