Veleúspěšný model 206 franckouzské automobilky Peugeot se konečně dočkal svého nástupce. Ten je větší, prostornější a jeho design vychází ze současných modelů značky. Naváže dvěstěsedma na úspěchy svého předchůdce? (nové informace a foto)
Peugeot oficiálně představil nástupce velmi úspěšného modelu 206. Výstavní premiéru si odbude až v březnu na ženevském autosalonu, aby se již v dubnu objevil na trzích v Evropě. Nový, malý Peugeot 207 dostal v duchu posledních modelů typický francouzský úsměv, narostl se o dvacet centimetrů na délku a měří tak 4 030 mm. Na šířku měří 1 720 mm a na výšku 1 472 mm. Rozvor se zvětšil o 80 mm a má hodnotu 2 540 mm. Zavazadlový prostor bude disponovat základním objemem 270 až 310 litrů s možností rozšíření až na 923 l (měřeno metodou VDA).
Dle očekávání se neodehrála žádná revoluce pod kapotou. I nadále bude k dispozici benzínový motor o objemu 1,4 litru 8V o výkonu 54 kW (75 k) s a motor o objemu 1,4 16V o výkonu 65 kW (90 k). Nejsilnějším benzínovým motorem bude v počátku čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 80 kW (110 k). Naftu bude zastupovat dvojice motorů. 1.4 HDI o výkonu 50 kW (70 k) a 1.6 HDI o výkonu 66 kW (90 k) a 80 kW (110 k), které budou vybaveny filtry pevných částic FAP. Vrchol pak bude tvořit šestnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem o výkonu okolo 125 kW (170 k), která se představí ve verzi RC.
Přehled motorů:
|
Benzínové motory |
Naftové motory |
Motor |
1.4 8V |
1.4 16V |
1.6 16V |
1.4 HDI |
1.6 HDI |
1.6 HDI |
Obsah (ccm) |
1 360 |
1 360 |
1 587 |
1 398 |
1 560 |
1 560 |
Výkon (kW/k) |
54 (75)/5 400 |
65 (90)/5 250 |
80 (110)/5 750 |
50 (70)/4 000 |
66 (90)/4 000 |
80 (110)/4 000 |
Točivý moment (Nm) |
118/3 300 ot |
133/3 250 |
147/4 000 |
160/2 000 |
215/1 750 |
240/1 750 |
Komb. spotřeba l/100km |
6,3 |
6,4/*6,2 |
7 |
4,5 |
4,5 |
4,8 |
*Spotřeba 6,2 je udávána v kombinaci s robotizovanou převodovkou 2-Tronic
Stejně jako ostatní modely bude na výběr z pěti až šestistupňových manuálních převodovek, k dispozici bude též klasický automat a robotizovaná převodovka 2-Tronic. Výkon bude standardně přenášen na dvojici předních kol. Základní rozměr bude 15" s pneu o rozměru 185/65, větší, 16" kola pak dostanou pneu 195/55 a největší, 17" kola pneu 205/45.
Výbava pak nabídne vše, co je standardem špičky dané třídy. Zákazník si tak bude moci dovybavit model až šesti airbagy, stabilizačním systémem, speciální adaptivní světlomety s xenony, parkovacím asistentem, dvouzónovou klimatizací, satelitní navigací a další. Standardem bude také velký display na středovém panelu, který bude v základní výbavě pouze monochromatický s možností příplatku za barevný, ke kterému bude možno dokoupit navigaci a další. V počátku se Peugeot objeví ve 3dveřové a 5dveřové verzi a později přibudou i Coupe-Cabrio a kombi SW.
Peugeot 207