Peugeot 207: francouzská supernovinka oficiálně

Veleúspěšný model 206 franckouzské automobilky Peugeot se konečně dočkal svého nástupce. Ten je větší, prostornější a jeho design vychází ze současných modelů značky. Naváže dvěstěsedma na úspěchy svého předchůdce? (nové informace a foto)
Peugeot 207: francouzská supernovinka oficiálně

Peugeot oficiálně představil nástupce velmi úspěšného modelu 206. Výstavní premiéru si odbude až v březnu na ženevském autosalonu, aby se již v dubnu objevil na trzích v Evropě. Nový, malý Peugeot 207 dostal v duchu posledních modelů typický francouzský úsměv, narostl se o dvacet centimetrů na délku a měří tak 4 030 mm. Na šířku měří 1 720 mm a na výšku 1 472 mm. Rozvor se zvětšil o 80 mm a má hodnotu 2 540 mm. Zavazadlový prostor bude disponovat základním objemem 270 až 310 litrů s možností rozšíření až na 923 l (měřeno metodou VDA).

Dle očekávání se neodehrála žádná revoluce pod kapotou. I nadále bude k dispozici benzínový motor o objemu 1,4 litru 8V o výkonu 54 kW (75 k) s a motor o objemu 1,4 16V o výkonu 65 kW (90 k). Nejsilnějším benzínovým motorem bude v počátku čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 80 kW (110 k). Naftu bude zastupovat dvojice motorů. 1.4 HDI o výkonu 50 kW (70 k) a 1.6 HDI o výkonu 66 kW (90 k) a 80 kW (110 k), které budou vybaveny filtry pevných částic FAP. Vrchol pak bude tvořit šestnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem o výkonu okolo 125 kW (170 k), která se představí ve verzi RC.

Přehled motorů:

 

Benzínové motory

Naftové motory

Motor

1.4 8V

1.4 16V

1.6 16V

1.4 HDI

1.6 HDI

1.6 HDI

Obsah (ccm)

1 360

1 360

1 587

1 398

1 560

1 560

Výkon (kW/k)

54 (75)/5 400

65 (90)/5 250

80 (110)/5 750

50 (70)/4 000

66 (90)/4 000

80 (110)/4 000

Točivý moment (Nm)

118/3 300 ot

133/3 250

147/4 000

160/2 000

215/1 750

240/1 750

Komb. spotřeba l/100km

6,3

6,4/*6,2

7

4,5

4,5

4,8


*Spotřeba 6,2 je udávána v kombinaci s robotizovanou převodovkou 2-Tronic

Stejně jako ostatní modely bude na výběr z pěti až šestistupňových manuálních převodovek, k dispozici bude též klasický automat a robotizovaná převodovka 2-Tronic. Výkon bude standardně přenášen na dvojici předních kol. Základní rozměr bude 15" s pneu o rozměru 185/65, větší, 16" kola pak dostanou pneu 195/55 a největší, 17" kola pneu 205/45.

Výbava pak nabídne vše, co je standardem špičky dané třídy. Zákazník si tak bude moci dovybavit model až šesti airbagy, stabilizačním systémem, speciální adaptivní světlomety s xenony, parkovacím asistentem, dvouzónovou klimatizací, satelitní navigací a další. Standardem bude také velký display na středovém panelu, který bude v základní výbavě pouze monochromatický s možností příplatku za barevný, ke kterému bude možno dokoupit navigaci a další. V počátku se Peugeot objeví ve 3dveřové a 5dveřové verzi a později přibudou i Coupe-Cabrio a kombi SW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků