Peugeot 207, facelift pro Volkswagen Polo

Peugeot 207, facelift pro Volkswagen Polo

Jaguar testuje nové sportovní kupé XK, Volkswagen se chystá na velký facelift pro Polo a připravuje nový CrossGolf, Citroën C4 se ještě letos objeví jako sedan, Mercedes-Benz R bude větší bráška pro třídu B a Peugeot 207 otvírá „velkou tlamu“.

Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, BMW řady 3 C+C, Mercedes-Benz ML, Mercedes-Benz třídy R, Mitsubishi Lancer Evo 9, Range Rover Sport a Toyota TXS. Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.

Jaguar XK

Jaguar na autoshow v americkém Detroitu odhalil přibližnou podobu pro novou generaci XK8, která se na trhu objeví již v lednu 2006. Koncept pojmenovaný Jaguar Advanced Lightweight Coupé (ACL) je zhruba z osmdesáti procent stejný, jako bude nové XK. To dostane klasické proporce kupé: štíhlou příď a svažující se záď do tvaru kapky. Přestože je ACL jen strojírenská atrapa, sériová verze přijde s prvky z modelu XJ, jako je pevný slitinový rám nebo vícenásobné zavěšení zadních kol.

Svými rozměry 4 760 x 1 900 x 1 300 mm je nové kupé nepatrně delší (+162 mm) a širší (+ 70 mm). S rozvorem 2 750 mm bude spadat do segmentu ostrých cestovních kupé, jako je BMW 6, Mercedes-Benz SL nebo Porsche 911 Carrera S.

S novým designem bude nové XK8 více agresivní a sportovní než dnešní generace. Tento styl by měl být předzvěstí nové krve u Jaguaru, další model s podobnými křivkami by měl být S-Type, který by měl přijít v roce 2007. Za vším stojí šéfdesigner Ian Callum. Největší změnou je tvar a provedení předních světlometů, které začínají u nasávacího otvoru, ale pokračují do strany a v ostrém úhlu končí u blatníku. Je to velmi moderní prvek a ty tam jsou klasické konzervativní dvojité přední svítilny.

U nového Jaguaru XK si bude moci zákazník vybrat ze dvou osmiválců: atmosférický s výkonem 217 kW (295 k) a přeplňovaný se sílou 288 kW (392 k). Oba motory budou spojeny s šestistupňovým automatem s klasickou řadící pákou nebo s pádly pod volantem za příplatek jako má konkurenční Aston Martin DB9.

  

  Foto: © Automedia

Volkswagen Polo facelift

Na dříve zveřejněných fotografiích nového Pola sice jsou stále patrné kruhové a dvojité světlomety, je to však jen umné maskování; ostatně z obrázků je to docela dobře patrné. Nová fotografie už jasně potvrzuje, že malé Polo bude více vypadat jako větší Golf. Vzhledu to rozhodně prospěje, současný model je takový neslaný nemastný. Novinkou bude verze GTI, která má podle některých zdrojů dostat motor 1.8T 110 kW, podle jiných zase 2.0 FSI 110 kW. Channel4 dokonce píše o motoru 2.0 TDI 103 kW.

  

Citroën C4 sedan

Až do včerejšího dne by mne nenapadlo, že Citroën připravuje karosářskou verzi sedan loňské novinky C4. Už dříve se na internetu objevily obrázky verze C+C (kupé-kabriolet), nicméně o sedanu se vůbec nemluvilo. Lze předpokládat, že se sedan představí na ženevském autosalonu a že pod kapotou budou všechny motory, které nabízí pětidveřový hatchback. Na obrázcích zatím toho není moc vidět, lze však předpokládat, že až na záď bude sedan stejný jako hatch.

  

  
Foto © Automedia

Mercedes-Benz třídy R

Mercedes-Benz třídy R je luxusní MPV, které bude vycházet ze studie GST Vision R. Už ze studie je patrné, že důraz bude kladen hlavně na komfort, a to ve všech směrech. Není proto divu, že třída R nebude levná, cenově se bude pohybovat mezi třídou E a S. Podle našich informací se bude třída nabízet ve dvou provedeních, jedno bude kratší, druhé delší; je pravděpodobné, že prodloužená verze nabídne místo pro sedm cestujících stejně jako studie, zatímco kratší jen pro pět. Motory budou podobné jako v současné třídě E, studie měla pod kapotou třílitrový nafťák 3.0 V6 160 kW.

  
Foto: © Pascal Piérart

Peugeot 207

Ačkoliv hlavní novinkou letošního jara bude model 107, Peugeot se připravuje i na podzimní premiéru o třídu většího hatchbacku 207; ten má předchůdce v současném modelu 206. Proporce ani velikost vozu se nijak výrazně nezmění, nová ale bude přední maska a záď. Zde je patrný vliv nového designerského trendu „velká tlama“. Záď bude stejně dynamická jako u 206, sklo pátých dveří zůstane skloněné. Na obrázcích vidíte nejen hatchback, ale i kupé-kabrio, které přijde na trh o rok později. Základní prvky sdílí model 207 s menším 1007, pod kapotou bude základem jako nyní zážehová jedenáctistovka, objeví se ale i nové šestnáctistovky (jedna z nich přeplňovaná), které PSA vyvíjí společně s BMW.

  

 

Volkswagen CrossGolf

O tom, že Volkswagen plánuje nový model CrossGolf, jsme psali již začátkem ledna. Základem bude model Golf Plus, který dostane pohon všech kol 4Motion s viskózní spojkou Haldex druhé generace a zvýšený podvozek. Nebude chybět ani potřebné krytí podvozku proti poškození při průjezdu terénem. Motory nebudou žádné překvapení, počítá se stejnými jako má Golf Plus, tedy 1.6 FSI 85 kW, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Na evropský trh se CrossGolf dostane na přelomu letošního a příštího roku.

  
Foto: © Automedia

  
Ilustrace: © Automedia, Schulte

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud