Po dovu letech své úspěšné pouti prochází model 207 plánovaným omlazením, které jemně doladilo jeho vzhled i techniku.
Pro modelový rok doznal řady dílčích změn, jež odpovídají jednak opotřebení lisovacích matric na karosářské díly, ale také pochopitelně nutnosti na průběžné omlazování.
Model 207 je bezesporu úspěšným vozem, do letošního dubna se vyrobilo bezmála půl druhého milionu exemplářů, ale doba běží dál a žádá si modernizaci designu, který v dané třídě jistě patří k těm nejlíbivějším. Faceliftem řady 207 Peugeot pokračuje v modelové obměně, když v lednu prošel faceliftem malý typ 107 a v segmentu B2 přibyl základní typ 206+.
Modernizovaný Peugeot 207 poznáme na první pohled podle dynamického vzhledu modifikované přídě, více částí karosérie vyvedených v lakovaném nebo chromovaném povrchu a nových zadních svítilen se soustavou LED (s výjimkou kombíku). Uvnitř se drobné změny dotkly především zpracování středové konzole a odlišných použitých materiálů. Palubní deska ve tvaru vlny má moderní zrnitý povrch z měkčeného plastu příjemný na pohled i na dotyk a výstupy vzduchu jsou orámovány originálními kryty. Sdružený přístroj s okrouhlými ukazateli je inspirován světem motocyklů. Nový Peugeot 207 obnovuje nabídku čalounění a dekorativních prvků, modernizuje středový panel s ovládáním klimatizace a nabízí novou výbavu.
Při úpravách pohonných jednotek byl kladen zřetel především na ekologii jejich provozu s tím, že by celá jejich škála měla co nejdříve a bez výjimek splňovat požadavky emisní normy Euro 5.
Prvním z nich je nyní zážehový čtyřválec s objemem 1,4 l, výkonem 75 koní (54 kW) a točivým momentem až 118 Nm při 3 300 ot./min., u nějž hodnota průměrné spotřeby benzínu byla stanovena na 6,4 l/100 km. Následuje paleta moderních jednotek VTi (Variable valve lift and Timing Injection) osazených přímým vstřikováním benzínu, proměnným časováním všech ventilů a variabilním zdvihem těch sacích. Zde nacházíme motory 1,4 VTi 70 kW (95 k), točivý moment 136 Nm při 4 000 ot./min., spotřeba: 5,9 l/100 km, 1,6 VTi 88 kW (120 k) Euro 5, točivý moment 160 Nm při 4 250 ot./min., spotřeba: 6,0 l/100 km a 1,6 VTi 88 kW (120 k) Euro 5 s automatickou převodovkou, jež vykazuje spotřebu 6,9 l/100km.
Pro motory THP (Turbo High Pressure) je pak charakteristický solidní výkon, který je k dispozici již od středních otáček. Motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování benzinu spojeným s turbokompresorem typu Twin Scroll a systémem VVT. Všechny tyto technologie přispívají k vynikajícímu spojení výkonu a spotřeby paliva. Čtyřválec 1,6 THP 110 kW (150 k) tak poskytuje točivý moment 240 Nm při 1 400 ot./min. a dosahuje spotřeby 7,0 l/100km.
Přeplňované dieselové motory jsou vybaveny systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva společnou rampou Common rail. Technologie těchto lehkých motorů s hliníkovým blokem dovolují snížit spotřebu a emise a nabízejí jízdní komfort na velmi vysoké úrovni. Zde je jejich stručný popis.
1,4 HDI 50 kW (68 k) - 160 Nm při 2 000 ot./min.
Spotřeba: 4,4 l/100 km - emise CO2: 117g/km
1,6 HDI 66 kW (90 k) - 215 Nm při 1 750 ot./min.
Spotřeba: 4,4 l/100 km - emise CO2: 117 g/km
1,6 HDI FAP (dmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek) 80 kW (110 k) - 240 Nm při 1 750 ot./min. (260 Nm s funkcí overboost)
Spotřeba: 4,5 l/100 km - emise CO2: 120 g/km
V nabídce faceliftované 207 se objeví i pro dnešní dobu typická „pseudoekoverze”. Peugeot 207 HDi (66 kW) byl představen na autosalonu v Ženevě a je dalším příkladem zaslepeného boje proti CO2. Nabízí účinnou techniku, mj. přepracovanou aerodynamiku s koeficientem Cx pouze 0,274. Těchto aerodynamických vlastností, které jsou ve této kategorii velice výjimečné, bylo dosaženo díky o 5 mm sníženému podvozku a drobnými úpravami zejména v oblasti pod vozem. Na snížení spotřeby s se podílejí také pneumatiky Michelin 15″ (185/65 R15) s nízkým valivým odporem. Výsledkem je snížení spotřeby paliva na 3,7 l/100 km a tomu odpovídající emise CO2 na 98 g. O emisích přímo nebezpečnějších plynů se ale u dieselů obvykle nemluví a mlčí se o nich i tentokrát. Stejně jako o úskalích „eko pneumatik” a dalších drobných pihách na kráse těchto výtvorů, které už nejsou tak „in” jako oxid uhličitý...
Známe však již i ceny modernizovaných Peugeotů 207 pro český trh. Pětidvéřový hatchback začíná s výbavou Urban a základním motorem 1,4i na 254 900 Kč, kombík SW je o 30 000 Kč dražší a kupékabriolet 207 CC je k mání za slušných 509 900 Kč.
Peugeot 207, 2010
Peugeot 207 CC, 2010
Peugeot 207 SW, 2010