Peugeot 207 Economique: šetrné lvíče

Úsporné modely jsou v současnosti v módě a většina automobilek již má v tomto segmentu svého zástupce. Výjimkou nechce být ani Peugeot.

V stále rozšiřující se oblasti úsporných modelů nabízel Peugeot v „zeleném kabátku“ doposud pouze malý model 107. Až teď se k němu přidává jeden z nejprodávanějších hatchbacků na evropských trzích, model 207, jenž si za jméno připíše označení Economique. Ten se v předprodukční verzi poprvé představil v březnu na autosalonu v Ženevě. Výrobce ale ještě pár měsíců počkal, začátkem léta odhalil facelift celého modelového radu 207 a nyní i sériovou verzi úsporného modelu.

Změny nejsou nikterak převratné, i když je třeba uznat, že tento malý lev je oproti ostatním konkurentům vcelku slušně vybaven a uzpůsoben pro úspornou jízdu. V srdci tohoto modelu bije upravený 1,6 litrový dieselový čtyřválec HDI s výkonem 66 kW/90 koní, jehož úspornost spočívá v přeprogramované elektronické jednotce a implementaci jednotky EGR ochlazující výfukové plyny na tepelném výměníku. Vcelku dobrou pomůckou zejména méně zkušeným řidičům pak může být indikátor správného přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Jednou z obligátních úprav je i prodloužení stálého převodu na pětistupňové manuální převodovce.
Od technických záležitostí se nyní přesuňme ke vzhledové stránce, která v podstatě nijak výrazněji neutrpěla. Konstruktérům se podařilo snížit koeficient odporu vzduchu z 0,30 na velmi slušnou hodnotu 0,274, čeho se jim podařilo docílit mj. redukcí světlé výšky o 5 mm, osazením předního spoileru a optimalizací vdechů na nárazníku. Pod zlepšení spotřeby se podepsaly i pneumatiky Michelin VLRR s nízkým valivým odporem o rozměru 185/65R15.
A jaké jsou výsledky tohoto snažení? Model 207 Economique podle oficiálních údajů spotřebuje v kombinovaném provozu pouze 3,8 litrů nafty na 100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 99 gramů emisí CO2. Zůstává už jenom zmínit, že tuto hračku pro ekology si budeme moci blíže prohlédnout na frankfurtském autosalonu, přičemž její prodeje začnou krátce poté.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 207 Economique
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků