Peugeot 207 Economique: šetrné lvíče

Úsporné modely jsou v současnosti v módě a většina automobilek již má v tomto segmentu svého zástupce. Výjimkou nechce být ani Peugeot.

V stále rozšiřující se oblasti úsporných modelů nabízel Peugeot v „zeleném kabátku“ doposud pouze malý model 107. Až teď se k němu přidává jeden z nejprodávanějších hatchbacků na evropských trzích, model 207, jenž si za jméno připíše označení Economique. Ten se v předprodukční verzi poprvé představil v březnu na autosalonu v Ženevě. Výrobce ale ještě pár měsíců počkal, začátkem léta odhalil facelift celého modelového radu 207 a nyní i sériovou verzi úsporného modelu.

Změny nejsou nikterak převratné, i když je třeba uznat, že tento malý lev je oproti ostatním konkurentům vcelku slušně vybaven a uzpůsoben pro úspornou jízdu. V srdci tohoto modelu bije upravený 1,6 litrový dieselový čtyřválec HDI s výkonem 66 kW/90 koní, jehož úspornost spočívá v přeprogramované elektronické jednotce a implementaci jednotky EGR ochlazující výfukové plyny na tepelném výměníku. Vcelku dobrou pomůckou zejména méně zkušeným řidičům pak může být indikátor správného přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Jednou z obligátních úprav je i prodloužení stálého převodu na pětistupňové manuální převodovce.
Od technických záležitostí se nyní přesuňme ke vzhledové stránce, která v podstatě nijak výrazněji neutrpěla. Konstruktérům se podařilo snížit koeficient odporu vzduchu z 0,30 na velmi slušnou hodnotu 0,274, čeho se jim podařilo docílit mj. redukcí světlé výšky o 5 mm, osazením předního spoileru a optimalizací vdechů na nárazníku. Pod zlepšení spotřeby se podepsaly i pneumatiky Michelin VLRR s nízkým valivým odporem o rozměru 185/65R15.
A jaké jsou výsledky tohoto snažení? Model 207 Economique podle oficiálních údajů spotřebuje v kombinovaném provozu pouze 3,8 litrů nafty na 100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 99 gramů emisí CO2. Zůstává už jenom zmínit, že tuto hračku pro ekology si budeme moci blíže prohlédnout na frankfurtském autosalonu, přičemž její prodeje začnou krátce poté.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 207 Economique
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků