Peugeot 207 Economique: šetrné lvíče

Úsporné modely jsou v současnosti v módě a většina automobilek již má v tomto segmentu svého zástupce. Výjimkou nechce být ani Peugeot.

V stále rozšiřující se oblasti úsporných modelů nabízel Peugeot v „zeleném kabátku“ doposud pouze malý model 107. Až teď se k němu přidává jeden z nejprodávanějších hatchbacků na evropských trzích, model 207, jenž si za jméno připíše označení Economique. Ten se v předprodukční verzi poprvé představil v březnu na autosalonu v Ženevě. Výrobce ale ještě pár měsíců počkal, začátkem léta odhalil facelift celého modelového radu 207 a nyní i sériovou verzi úsporného modelu.

Změny nejsou nikterak převratné, i když je třeba uznat, že tento malý lev je oproti ostatním konkurentům vcelku slušně vybaven a uzpůsoben pro úspornou jízdu. V srdci tohoto modelu bije upravený 1,6 litrový dieselový čtyřválec HDI s výkonem 66 kW/90 koní, jehož úspornost spočívá v přeprogramované elektronické jednotce a implementaci jednotky EGR ochlazující výfukové plyny na tepelném výměníku. Vcelku dobrou pomůckou zejména méně zkušeným řidičům pak může být indikátor správného přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Jednou z obligátních úprav je i prodloužení stálého převodu na pětistupňové manuální převodovce.
Od technických záležitostí se nyní přesuňme ke vzhledové stránce, která v podstatě nijak výrazněji neutrpěla. Konstruktérům se podařilo snížit koeficient odporu vzduchu z 0,30 na velmi slušnou hodnotu 0,274, čeho se jim podařilo docílit mj. redukcí světlé výšky o 5 mm, osazením předního spoileru a optimalizací vdechů na nárazníku. Pod zlepšení spotřeby se podepsaly i pneumatiky Michelin VLRR s nízkým valivým odporem o rozměru 185/65R15.
A jaké jsou výsledky tohoto snažení? Model 207 Economique podle oficiálních údajů spotřebuje v kombinovaném provozu pouze 3,8 litrů nafty na 100 km a na jeden kilometr vyprodukuje 99 gramů emisí CO2. Zůstává už jenom zmínit, že tuto hračku pro ekology si budeme moci blíže prohlédnout na frankfurtském autosalonu, přičemž její prodeje začnou krátce poté.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 207 Economique
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků