Kapitoly článku:
Zhodnocení
Jaký je tedy Peugeot 207? Jednoduše výborný. Po týdnu intenzivního testování lze s klidem říci, že se jedná o nenápadného, ale dokonalého hráče ve své třídě. Téměř v jakémkoli aspektu konkurenci hravě srovnává. A třeba v úrovni utlumení vnitřního hluku a komfortu i překonává.
Právě komfort jízdy je synonymem pro tento vůz. Přes deklarované sportovní zaměření je i tato generace naladěna trochu jinak. Sportovní kompakty vypadají jinak a jejich naladění je prostě jiné. Není to ovšem žádná slabina vozu a právě naopak z toho může hodně těžit.
Většina českých zákazníků, kteří hledají podobný vůz jej bude používat i jako hlavní rodinné auto. A pro takové jsou sportovní vlastnosti a přílišná tvrdost spíše na obtíž. Zde právě může Peugeot nalákat mnoho zájemců, kteří dostanou možnost výbavy z vyšších tříd, slušný prostor pro čtyři dospělé osoby a hlavně klid v kabině.
Jedinou faktickou slabinou vozu je převodovka, která vykazuje určité nedostatky. Zda se jedná o obecný problém této generace, nebo o problémy vozů z počátku výroby je předčasné hovořit, každopádně projev převodového ústrojí kazí celkově pozitivní dojem.
Jízda v Peugeotu 207 je jednouše takovým komfortem, jako jízda v Citroenu C5 ve střední třídě. Není to vůz, který osloví ty opravdu sportovně laděné řidiče, ale vůz, který nabídne ve svém segmentu nadstandardní pohodlí při jízdě, skvělé zpracování, výborné materiály, zajímavé prvky výbavy a v neposlední řadě i řadu kvalitních motorů.
Pevně věřím tomu, že by se i tato generace stala prodejním trhákem. Má pro to všechny potřebné předpoklady. Stále skvělý a líbivý design a k tomu nově spoustu vlastností, které ocení právě ti zákazníci, kteří budou hledat náhradu za svou straší dvěstě-šestku. K tomu nabídne i řadu nových, které přitáhnou zcela nové zákazníky. Minimálně v Česku tomu ale bude bránit cena, která sice není nepřiměřená kvalitám vozu, ale pohybuje se rozhodně výše, než na co jsou zákaznící u Peugeotů s dvojkou na začátku zvyklí. Vůz nabízí znatelně více než dvěstěšestka, Peugeot za něj ovšem také žádá citelně více peněz.
Peugeot 207 se zařadil mezi nadále vyráběnou 206 a výše stojící 307. Zda si zde najde své pevné místo ukáže čas, my můžeme konstatovat, že pro to má velmi dobré předpoklady.
Plusy
- výborné odhlučnění
- komfortní jízdní vlastnosti
- dostatek prostoru
- nabídka základní a příplatkové výbavy
- spotřeba paliva
Mínusy
- horší variabilita
- příliš citlivé statické přisvětlování zatáček
- převodovka
Standardní výbava (Premium): Nárazníky, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, Osvětlení zavazadlového prostoru, Výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, Boční airbagy + hlavové airbagy, 3 výškově nastavitelné opěrky hlavy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil + EVA + samočinná aktivace výstražných světlometů, Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, Centr. zamykání + radiové dálkové ovládání + automatické zamykání dveří při jízdě+ signalizace otevřených dveří, Osvěžovač vzduchu, Rádio RD4 + CD přehrávač + ovládání u volantu, Tónovaná skla, Denní světla, Přední mlhové světlomety ,Aktivace stěrače zadního okna při zařazení zpětného chodu, Bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, Posilovač řízení, Automatická klimatizace + reflexní čelní sklo + chlazená schránka u spolujezdce, El. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Airbag spolujezdce, Elektronický imobilizér, El. ovládání předních oken, Sklopné zadní sedadlo dělené 40/60, Loketní opěrky vpředu, Zrcátka v předních slunečních clonách, Airbag řidiče, Palubní počítač, Otáčkoměr, Síťka k uchycení zavazadel, Čalounění kobinované s velury, Sportovní kožený volant, 3-bodové bezpečnostní pásy vzadu
Příplatková výbava: ESP a ASR (+24 000 Kč), metalický lak (+10 000 Kč), panoramatická střecha (+14 000 Kč)
Cena v základní výbavě (Premium 1,6 HDi): 470 900 Kč
Cena testovaného provedení: 518 900 Kč
Technické parametry
Motor
- Typ: Vznětový přeplňovaný, řadový čtyřválec, chlazený kapalinou, přímé vysokotlaké vstřikování paliva, uložený vpředu napříč
- Objem: 1560 cm3
- Největší výkon: 66 kW (90 koní) při 4000 ot./min
- Největší točivý moment: 215 Nm při 1750 ot./min
- Palivo: nafta
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 182 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
- Spotřeba paliva (l/100 km): 5,8/3,8/4,5
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1272 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 030 mm
- Šířka: 1 720 mm
- Výška: 1 473 mm
- Rozvor náprav: 2 540 mm
Vnitřní rozměr
- Základní objem zavazadlového prostoru: 270 l