Zrychlení:
- 0-100 km/h: 12,6 s
- 0-120 km/h: 18,4 s
- 0-140 km/h: 26,8 s
- 0-160 km/h: 40,1 s
- 1 km s pevným startem: 35,1 s
Pružnost:
- 60-100 km/h: 3 st. 7,5 s; 4 st. 10,1 s
- 80-120 km/h: 4 st. 12,1 s; 5 st. 14,1 s
Převody (tacho):
- 40: 2 – 2500; 3 – 1500
- 60: 2 – 3500; 3 – 2250; 4 – 1600; 5 - 1250
- 80: 3 – 3000; 4 – 2000; 5 – 1500
- 100: 3 – 3750; 4 – 2600; 5 – 2100
- 120: 4 – 3100; 5 – 2500
- 140: 4 – 3750; 5 – 3000
Spotřeba
Mezi fantastické tovární údaje patří spotřeba. Peugeot v kombinaci testovaného motoru a malého Peugeotu 207 uvádí spotřebu 5,8 l ve městě, 3,8 l mimo město a 4,5 l na 100 km v kombinovaném cyklu.
Původně jsem byl k těmto hodnotám dost skeptický, ale týdenní provoz mne přesvědčil, že nejsou z říše snů. Jak kombinovaná spotřeba, tak spotřeba ve městě věrně kopírují tabulkové údaje. Ve městě nebyl problém jezdit do 6 l a to ani v případě opravdu hustého provozu a dlouhých kolon.
Zcela ukázková pak byla spotřeba mimo město. Ne, že bych patřil k těm pomalým za volantem, ale s malým Peugeotem prostě nešlo jezdit za mnoho ani při svižném ježdění. Klidné tempo okolo devadesátky znamenalo spotřebu necelé čtyři litry na 100 km a pokud jsem zvolil jízdu mírně dynamičtější a vychutnával jsem si více schopnosti podvozku, nepřekročil průměr na okreskách pět litrů.
Ukazatel krátkodobého průměru samozřejmě šlo dostat i někam k deseti litrům, ale stačí chvíle klidné jízdy a soptřeba vrací do sfér, kde se bude líbit většině řidičů.
Celkový průměr byl za dobu testu cca 5,5 l, což je sice více, než uvádí Peugeot, ale je třeba zohlednit cca 800 km po českých dálnicích, kde rychlosti okolo 130-150 km/h znamenají vyšší spotřebu. Ať tak či onak s ohledem na výkon a objem patří spotřeba k chloubám této verze dvěstěsedmičky.
Jízda s Peugeotem
Nový model s sebou přinesl i nový charakter. Proti první generaci vsadil Peugeot na sportovnější vlastnosti, které u modelu 207 neustále zdůrazňuje. Sportovněji založený řidič v něm má najít vytoužené vlastnosti, které z něj přitom neučiní jednoúčelový nástroj. Prostě auto jak pro ženy, tak pro muže. To první obstarává tradičně líbivý design a to druhé pak prostor a naladění.
Přes deklarované sportovní zaměření je i nová generace postavena hlavně pro ty, kteří hledají maximální komfort v malém voze. Pokud přeskočíme odhlučnění, kterému se budu věnovat později, je třeba vyzdvihnout dvě věci. Řízení a podvozek.
Řízení je při pomalé jízdě a při parkování značně přeposilované a svůj charakter má blízko městským módům posilovačů některých konkurentů. Volantem se dá otáčet pohodlně jedním prstem a tak i něžnější část řidičů nebude muset zápasit s volantem při parkování. Posilovač poté při zvyšující se rychlosti postupně tuhne a při rychlosti okolo maxima na okresce je již vcelku příjemně tuhé.
Jenže tuhost není komunikativnost. O tom, co se děje pod koly, nevíte zhola nic. Nastavení podvozku a také posilovač odfiltruje téměř vše a přestože máte tuhé řízení jeho informační hodnota je minimální. Skvělé pro komfort, ale horší pro sportovní jízdu.
Do řízení se ovšem dostávají příčné nerovnosti. Typický spoj „panelů” na dálnicí je tou nerovností, kterou ve volantu ucítíte. Osamocená příčná nerovnost prostě volantem pohne a vy tak ucítíte slabý náraz.
To je ovšem vše. Jakékoli další nerovnosti se utlumí mezi kolem a tyčí řízení. Vyjeté koleje, nebo podélné nerovnosti si nechá podvozek pro sebe. Kabina tak zůstává velmi klidná, žádné nárazy neslyšíte a cítíte jen minimálně. Přes relativní tvrdost naladění je vůz ve své třídě adeptem na největší komfort.
Je zajímavé, jak se vlastně stejný podvozek změnil v jednotlivých generacích. Přední klasické McPhersony a zadní vlečná ramena se zkrutnou příčkou byly použity i v modelu 206 a přitom nelze oba vozy srovnat ani v nejmenším. Slabiny plynoucí z tohoto typu zadní nápravy jsou nyní eliminovány na minimum. Nervozita zádě je minulostí a vůz se chová jistě při jakékoli rychlosti a to i na nekvalitní silnici.
Již při prvním seznámení se s vozem, jsme poukázali na trochu horší chod převodovky. Rychlé podřazování nedělalo převodovce moc dobře a pokud se měly rychlostní stupně změnit o více než jeden, chtělo to buď meziplyn, nebo trochu tolerance. V podobném duchu se představila převodovka i v testovaném voze. Velmi lehké řazení, dobře vystředěná kulisa a jasné dráhy doprovázelo občasné spočítání zubů při rychlém podřazování. Převodovka měla největší slabinu hlavně v případě, že by otáčky po podřazení překročily zhruba 3 500 ot./min. V takovém případě tam řadička prostě nešla dobrovolně a bylo třeba použít značnou sílu. Pokud se ovšem podřazovalo do nižších otáček, problémy nebyly téměř žádné.
Naopak ocenění zaslouží brzdy. Souvislá jízda brzda-plyn znamenala pouze jediné - nic. Brzdy jsou prostě i při poměrně svižné jízdě dostatečně dimenzovány a náznak vadnutí projeví až při téměř okruhovém stylu jízdy. Trochu sice povadnou při panickém brzdění z vysoké rychlosti, ale to se dá akceptovat.
Pokud se chystáte občas prohnat malého Francouze i po okresce, určitě nebudete nadšeni z faktu, že ESP prostě nevypnete. Tedy na chvíli ano, ale po překročení padesátky se automaticky sepne. O tom, že vypnutí ESP ocení nejen závodník, ale tu a tam i běžný řidič, nemá smysl asi hovořit. Až se budete potřebovat vyhrabat ze závěje, tak neustále se zapínající ESP a hlavně jeho protikluzová může přinést zbytečné problémy.
Opravdu skvělé je, na danou třídu, odhlučnění. Fantastický klid při jízdě vás bude provázet až blízko maximální rychlosti. Tuto idylku sice trochu rušily vysoké otáčky naftového motoru, ale jinak je vše ne o generaci, ale o několik dále. Podvozek o sobe po stránce hluku nedává téměř vědět a přestože cítíte přejezdy nerovností, ty se do kabiny nikterak nedostanou.
Stejně je na tom i aerodynamika, na které musel Peugeot zapracovat opravdu hodně. Běžné rychlosti, ani ty dálniční nejsou rušeny prouděním vzduchu. Jistě, že při vzrůstající rychlosti vzrůstá i hluk, ale ani okolo 160 km/h si nebudete připadat jako v mini nebo malém kompaktu. Pokrok v malých vozech je prostě obrovský, to co bylo ještě nedávno výsadou střední třídy je dnes pomalu standardem o dvě třídy níže.