Peugeot 206 SW - konkurence pro Škodu Fabia Combi

O výrazné zpestření automobilového trhu se letos francouzská značka Peugeot. Ve středu 10. července se představil model Peugeot 206 SW, malé kombi, které míří do stejného segmentu jako Škoda Fabia Combi.
Peugeot 206 SW - konkurence pro Škodu Fabia Combi

Peugeot 206 SW se začíná vyrábět v britském Rytonu a denní produkce 360 vozů zdaleka nestačí pokrýt poptávku po tomto emocemi nabitém kombi. To je také důvod proč společnost Peugeot Česká republika uvede model na náš trh až 2. září. Uniknou jí tak mimořádně zajímavé prázdninové měsíce, ve kterých poptávka po prostorných vozidlech obvykle vzrůstá. I tak hodlá výrobce u nás prodat nejméně 400 těchto vozidel do konce roku. Základem modelu zůstává osvědčená platforma řady 206, která byla poprvé uvedena na českém trhu na podzim 1998. Od té doby je nejprodávanějším zahraničním automobilem u nás. Za první pololetí si Peugeot 206 u nás koupilo 2164 zákazníků.

Dvě výbavy - pět pohonných jednotek

Základní řada Peugeot 206 dostává nové názvy a tři stupně výbavy se nyní nazývají Contact, Style a Premium. Od modelu 206 Style, tedy od druhé úrovně výbavy je odvozena základní výbava 206 SW X-line. Nejluxusnější verze 206 SW XS vychází z výbavy Premium a podle vyjádření představitelů společnosti Peugeot ČR by cena neměla přesáhnout půl milionu korun. Přesná částka není stanovena ani u základní verze, avšak s velkou pravděpodobností k ní dospějeme pomocí jednoduchého vzorce: cena hatchbacku + 30 000 Kč. Základní verze kombi 206 SW vychází z druhé úrovně výbavy hatchbacku a z toho celkem zřetelně vyplývá, že cena nejlevnějšího Peugeotu 206 SW převýší základní cenu Škody Fabia Combi. Zájemci o vůz mohou volit ze tří benzínových a dvou dieselových motorů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Benzínové motory:

  • 1,1 l (44 kW, 94 Nm), max. 160 km/h
  • 1,4 l (55 kW, 120 Nm), max. 174 km/h
  • 1,6 l (80 kW, 147 Nm), max. 189 km/h

Naftové motory HDI:  

  • 1,4 l (50 kW, 150 Nm), max. 168 km/h
  • 2,0 l (66 kW, 205 Nm), max. 181 km/h

Všechny pohonné jednotky se již osvědčily v jiných modelech značky. Nejnovější přeplňovaný Common Rail HDI objemu 1,4 l získává mimořádnou oblibu jak u modelu 206, tak rovněž u většího 307 díky příznivým charakteristikám dostatečné dynamiky a současné úspornosti paliva (kombinovaná spotřeba nafty u 206 SW je 4,4 l/100 km).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Rozměry

Designéři vozu vyšli z úspěšného modelu Peugeot 206 a přidali k němu některé ostřejší sportovní prvky. Například přední maska působí nyní hodně dravě, i základní model X-line dostane integrované mlhovky. Výrazný je zadní nárazník a skupina zadních světel ve tvaru bumerangu. Většina rozměrů zůstává shodná se základním modelem. Rozvor 2,44 m se nemění podobně jako šířka 1,65 m či rozchody kol a přední převis karoserie. Celková délka ovšem vzrostla o dvacet centimetrů na 4,028 m a kombi je také o něco vyšší. Více místa na zadních sedadlech koresponduje s celkovým prostorovým pojetím. Základní zavazadlový prostor 313 l (po kryt) lze úpravami zadních sedadel zvětšit až na 1136 l. Ta jsou i v základní verzi dělená v poměru 1/3 - 2/3. Přes dostatečný prostorový komfort se nepočítá s využitím modelu 206 SW jako dodávky ve stylu Fabia Praktik. Cílovou skupinou má být mladá dvojice se sportovním zaměřením a smyslem pro eleganci.

Klepněte pro větší obrázek

Bohatá standardní výbava

Prodejní filozofií Peugeotu je nabídnout sice dražší vůz, avšak s bohatou základní výbavou. Zákazník pak není v showroomu překvapen dodatečnými náklady na příplatkovou výbavu. Model 206 SW X-line zahrnuje např. airbag řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sportovní přední sedadla, dělené zadní sedadlo, tónovaná skla, imobilizér, nárazníky, kliky dveří a zrcátka v barvě karoserie a také podélné střešní nosiče. Zadní páté dveře jsou vybaveny samostatně otevíratelným oknem.

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 158 745 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 155 230 km
Cena: 200 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 975 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 156 510 km
Cena: 179 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků