Peugeot 206 SW - konkurence pro Škodu Fabia Combi

O výrazné zpestření automobilového trhu se letos francouzská značka Peugeot. Ve středu 10. července se představil model Peugeot 206 SW, malé kombi, které míří do stejného segmentu jako Škoda Fabia Combi.
Peugeot 206 SW - konkurence pro Škodu Fabia Combi

Peugeot 206 SW se začíná vyrábět v britském Rytonu a denní produkce 360 vozů zdaleka nestačí pokrýt poptávku po tomto emocemi nabitém kombi. To je také důvod proč společnost Peugeot Česká republika uvede model na náš trh až 2. září. Uniknou jí tak mimořádně zajímavé prázdninové měsíce, ve kterých poptávka po prostorných vozidlech obvykle vzrůstá. I tak hodlá výrobce u nás prodat nejméně 400 těchto vozidel do konce roku. Základem modelu zůstává osvědčená platforma řady 206, která byla poprvé uvedena na českém trhu na podzim 1998. Od té doby je nejprodávanějším zahraničním automobilem u nás. Za první pololetí si Peugeot 206 u nás koupilo 2164 zákazníků.

Dvě výbavy - pět pohonných jednotek

Základní řada Peugeot 206 dostává nové názvy a tři stupně výbavy se nyní nazývají Contact, Style a Premium. Od modelu 206 Style, tedy od druhé úrovně výbavy je odvozena základní výbava 206 SW X-line. Nejluxusnější verze 206 SW XS vychází z výbavy Premium a podle vyjádření představitelů společnosti Peugeot ČR by cena neměla přesáhnout půl milionu korun. Přesná částka není stanovena ani u základní verze, avšak s velkou pravděpodobností k ní dospějeme pomocí jednoduchého vzorce: cena hatchbacku + 30 000 Kč. Základní verze kombi 206 SW vychází z druhé úrovně výbavy hatchbacku a z toho celkem zřetelně vyplývá, že cena nejlevnějšího Peugeotu 206 SW převýší základní cenu Škody Fabia Combi. Zájemci o vůz mohou volit ze tří benzínových a dvou dieselových motorů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Benzínové motory:

  • 1,1 l (44 kW, 94 Nm), max. 160 km/h
  • 1,4 l (55 kW, 120 Nm), max. 174 km/h
  • 1,6 l (80 kW, 147 Nm), max. 189 km/h

Naftové motory HDI:  

  • 1,4 l (50 kW, 150 Nm), max. 168 km/h
  • 2,0 l (66 kW, 205 Nm), max. 181 km/h

Všechny pohonné jednotky se již osvědčily v jiných modelech značky. Nejnovější přeplňovaný Common Rail HDI objemu 1,4 l získává mimořádnou oblibu jak u modelu 206, tak rovněž u většího 307 díky příznivým charakteristikám dostatečné dynamiky a současné úspornosti paliva (kombinovaná spotřeba nafty u 206 SW je 4,4 l/100 km).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Rozměry

Designéři vozu vyšli z úspěšného modelu Peugeot 206 a přidali k němu některé ostřejší sportovní prvky. Například přední maska působí nyní hodně dravě, i základní model X-line dostane integrované mlhovky. Výrazný je zadní nárazník a skupina zadních světel ve tvaru bumerangu. Většina rozměrů zůstává shodná se základním modelem. Rozvor 2,44 m se nemění podobně jako šířka 1,65 m či rozchody kol a přední převis karoserie. Celková délka ovšem vzrostla o dvacet centimetrů na 4,028 m a kombi je také o něco vyšší. Více místa na zadních sedadlech koresponduje s celkovým prostorovým pojetím. Základní zavazadlový prostor 313 l (po kryt) lze úpravami zadních sedadel zvětšit až na 1136 l. Ta jsou i v základní verzi dělená v poměru 1/3 - 2/3. Přes dostatečný prostorový komfort se nepočítá s využitím modelu 206 SW jako dodávky ve stylu Fabia Praktik. Cílovou skupinou má být mladá dvojice se sportovním zaměřením a smyslem pro eleganci.

Klepněte pro větší obrázek

Bohatá standardní výbava

Prodejní filozofií Peugeotu je nabídnout sice dražší vůz, avšak s bohatou základní výbavou. Zákazník pak není v showroomu překvapen dodatečnými náklady na příplatkovou výbavu. Model 206 SW X-line zahrnuje např. airbag řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sportovní přední sedadla, dělené zadní sedadlo, tónovaná skla, imobilizér, nárazníky, kliky dveří a zrcátka v barvě karoserie a také podélné střešní nosiče. Zadní páté dveře jsou vybaveny samostatně otevíratelným oknem.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků