Peugeot 206 slaví pět milionů vyrobených vozů

Peugeot 206 slaví pět milionů vyrobených vozů

26. května 2005 oslavil model 206 pět miliónů vozů, které byly vyrobeny od jeho oficiálního uvedení na trh 10. září 1998. Historický rekord v počtu vyrobených kusů jednoho modelu Peugeot, který drží vůz 205 s celkem 5 278 000 exempláři, jež opustily montážní linky v průběhu let 1983 až 1998, bude, zdá se, brzy překonán.

Pětimilióntý vůz 206 byl vyroben v závodě v Mulhouse a jedná se o verzi coupé cabriolet 1.6 HDI FAP. Vůz byl vyroben pro německý trh, kde byl model 206 v anketě automobilového časopisu Auto Motor und Sport pošesté za sebou zvolen čtenáři nejlepším dováženým malým vozem v Německu.

V letech 2001 až 2004 se každoročně prodalo více než 800 000 modelů Peugeot 206. Vůz byl uveden ve 145 zemích světa a 82 % produkce určené v roce 2004 na vývoz svědčí o velké mezinárodní úspěšnosti značky Peugeot.

Dnes se nejprodávanější vůz na evropském trhu v letech 2001 až 2003, model 206, stále nachází na prvním místě v počtu přihlášených vozů v segmentu B. Krom jiného je v rámci kategorie malých vozů také evropským favoritem v prodeji dieselových verzí.

V současnosti jezdí po silnicích západní Evropy bezmála 3,5 miliónů těchto malých vozů s „kočičím pohledem“. Toto číslo je samo o sobě dokladem obchodního úspěchu automobilu, jenž dokázal ideálně spojit výrazný styl, dynamiku a trvalou hodnotu s výjimečným pohodlím a bezpečností a stal se tak velice rychle ve své kategorii uznávanou referencí.

V žebříčku největších odbytišť vede Francie s více než 1,1 miliónem zaregistrovaných vozidel, následována Velkou Británií (540 000), Itálií (465 000), Španělskem (400 000) a Německem (331 000). Německý trh se mimochodem vyznačuje nejvyšší poptávkou po modelu 206 CC, kterého bylo do současnosti celkem ve všech zemích prodáno více než 300 000 exemplářů.

V České republice si model od roku 2000 drží pozici nejprodávanějšího importovaného vozu. Nejvíce prodávanou verzí je pětidvéřová s benzinovým motorem o objemu 1,1 l.

Peugeot 206 se vyrábí nebo montuje v šesti výrobních závodech na různých místech světa: ve Francii v Mulhouse a Poissy, ve Velké Británii v Rytonu a také v Iránu. Dvě továrny se nacházejí v Jižní Americe - v Porto Real v Brazílii a Buenos Aires v Argentině. Denní produkce modelu 206 ve všech těchto závodech celkem přesahuje 3 100 vozů.

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků