Peugeot 206 slaví pět milionů vyrobených vozů

26. května 2005 oslavil model 206 pět miliónů vozů, které byly vyrobeny od jeho oficiálního uvedení na trh 10. září 1998. Historický rekord v počtu vyrobených kusů jednoho modelu Peugeot, který drží vůz 205 s celkem 5 278 000 exempláři, jež opustily montážní linky v průběhu let 1983 až 1998, bude, zdá se, brzy překonán.

Pětimilióntý vůz 206 byl vyroben v závodě v Mulhouse a jedná se o verzi coupé cabriolet 1.6 HDI FAP. Vůz byl vyroben pro německý trh, kde byl model 206 v anketě automobilového časopisu Auto Motor und Sport pošesté za sebou zvolen čtenáři nejlepším dováženým malým vozem v Německu.

V letech 2001 až 2004 se každoročně prodalo více než 800 000 modelů Peugeot 206. Vůz byl uveden ve 145 zemích světa a 82 % produkce určené v roce 2004 na vývoz svědčí o velké mezinárodní úspěšnosti značky Peugeot.

Dnes se nejprodávanější vůz na evropském trhu v letech 2001 až 2003, model 206, stále nachází na prvním místě v počtu přihlášených vozů v segmentu B. Krom jiného je v rámci kategorie malých vozů také evropským favoritem v prodeji dieselových verzí.

V současnosti jezdí po silnicích západní Evropy bezmála 3,5 miliónů těchto malých vozů s „kočičím pohledem“. Toto číslo je samo o sobě dokladem obchodního úspěchu automobilu, jenž dokázal ideálně spojit výrazný styl, dynamiku a trvalou hodnotu s výjimečným pohodlím a bezpečností a stal se tak velice rychle ve své kategorii uznávanou referencí.

V žebříčku největších odbytišť vede Francie s více než 1,1 miliónem zaregistrovaných vozidel, následována Velkou Británií (540 000), Itálií (465 000), Španělskem (400 000) a Německem (331 000). Německý trh se mimochodem vyznačuje nejvyšší poptávkou po modelu 206 CC, kterého bylo do současnosti celkem ve všech zemích prodáno více než 300 000 exemplářů.

V České republice si model od roku 2000 drží pozici nejprodávanějšího importovaného vozu. Nejvíce prodávanou verzí je pětidvéřová s benzinovým motorem o objemu 1,1 l.

Peugeot 206 se vyrábí nebo montuje v šesti výrobních závodech na různých místech světa: ve Francii v Mulhouse a Poissy, ve Velké Británii v Rytonu a také v Iránu. Dvě továrny se nacházejí v Jižní Americe - v Porto Real v Brazílii a Buenos Aires v Argentině. Denní produkce modelu 206 ve všech těchto závodech celkem přesahuje 3 100 vozů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků