Peugeot 206: nový nafťák 1.6 HDI

46 komentářů

Jan
16. června • 12:48

Díky bohu, že autor článku nerozhoduje o výrobním procesu u Peugeotu. Všichni mí zákazníci, kteří mají 206 (obvykle ve verzi SW) s motorem 2,0 HDI 66 kW jsou s parametry vozu velice spokojení. 206 je malý vůz s nízkou hmotností a už s 1,4 HDI jede velmi zodpovědně.

Pane Brožo, Vy jste 206 s 2,0 HDI zkoušel? Moc jich u nás není, tudíž bych si dovolil pochybovat. Ale kdo ví?

Ještě jsem 206 s 1,6 HDI nejel, předpokládám ale, že to bude velmi příjemné svezení (podvozek typu S16...).

Cena je bez diskuze vysoká. Velmi. Ale za ty peníze dostanete docela fajn auto s velmi hezkou výbavou.

P.S. V klasické verzi XS (třídvéřové provedení) je cena 462 900 Kč  !!!

Strom
16. června • 19:28

Docela by me zajimalo, jaky je podil jednotlivych verzi z celkoveho prodeje. Myslim tim SW, 3D, 5D, XA. Zda se mi, ze SWcek na silnici docela pribyva.
Jeste by me zajimalo, zda se da 206sw koupit take s moznosti odpoctu DPH. V pripade ze ano, jaky je podil 206sw vs. 206sw bez DPH.
Diky.
P.S. Dle meho nazoru nejlepsi pomer cena/vykon je prave u 1.4 HDI.
Na druhou stranu, Peugeot uz z prodeje vyradil 1.9 D, zatimco Skoda jej stale nabizi (1.9 SDI).
Takze casem mozna i na ten 2.0 HDI/66 kW dojde, ale radit Peugeotu bych se asi neodvazil.

Petr Broža
16. června • 12:56

Viz moje odpověď výše.

Petr
16. června • 12:53

2,0 HDI s 66 kW? Už 1.4 HDI udělá stejný výkon. 2.0 HDI je přežitek, nízký výkon, vysoké ručení, spotřeba. To už radší 1.6 HDI s daleko vyšším výkonem.

TO
16. června • 11:55

nesouhlasim ze ze motor 2.0HDI/66KW je malo vykony, mam ho v 206 a auto oziva od 1800 otacek jede jako dabel, a na rychlost kolem 180 se rozjede a za nekolik malo okamziku, na tak male auto je to az az a se snizenym podvozkem to na sport. jizdu bohate staci, a hlavne to jezdi za  5 littru...

 

ale asi je to neco jineho kdyz je to v nejake tezke krave napr. 406 apod... 

Petr Broža
16. června • 12:55

Já netvrdím, že 66 kW je na 206 málo, ale že je to málo na objem 2.0; lepším řešením by bylo vyřazení 2.0 HDI 66 kW a jeho nahrazení za 1.4 HDI 66 kW, který už používá např. C3 ze stejného koncernu. O to mi šlo.

tibor
16. června • 14:52

tak tak pan broza ma pravdu,nevim proc vubec ten 2,0hdi 66kw delaji,meli rovnou delat tu 80kw verzi,mam zkusenost s picassem 2,0hdi 66kw a je to teda nic mocztakovyho objemu mohli dostat vetsi vykon

MaxvRS
15. června • 20:02

Někde jsem četl že tento motor bude i verzi 206 GTi takže další sportovně laděná verze malého vozu s nafťákem po vzoru Fabie RS. Při stejné ceně je Fabka lepší volba.

Lada
15. června • 20:15

Alavně výkonější a s lepším podvozkem

JOE
15. června • 20:00

To je to o čem jsem v několika diskuzích psal, 206 s 1,6 HDI je naprosto ideální, bohužel s tou cenou to fakt přehnali. 420 bych dal, ale tohle je vážně moc!

Lada
15. června • 17:48

Za stejnou cenu jako Fábia RS TDI 96KW

Strom
15. června • 18:56

Taky mi prijde, ze si vyrobci ten vyvoj smradlavych dieselu nechavaji patricne zaplatit. Pri soucasnem rozdilu mezi cenou benzinu a nafty je navratnost dieselu pro vetsinu uzivatelu v nedohlednu. Cenovy rozdil mezi 1.4 HDI a 1.6 HDI mi prijde dost propastny. Aby to u Peugeotu nedopadlo jako u Skody, kde poradne motory jsou 1.9 TDi a za ty si clovek musi radne priplatit.

Leonardo Cupranek
15. června • 20:30

Navratnost ale neni jen o rozdilu v cene benzinu a nafty, ale hlavne v rozdilu spotreby. Srovnatelny benzinak (tedy neco s cca 81kW) bude mit dejme tomu o 1.5 litru (a to tomu benzinu hodne fandim) vetsi papirovou spotrebu. Ale tato spotreba je merena pri idealnich podminkach - jako treba jizda vyrovnanou rychlosti 90km/h po rovne silnici. Pokud ale clovek za to zacne tahat a ten vykon vyuzivat (coz se predpoklada - jinak by si ten clovek koupil nejakej zakladni motor), tak spotreba obou motorizaci stoupne, ale rozdil v te spotrebe se zvysi treba na 3 litry. Takze 100km v dieselu bude stat 156Kc a 100km v benzinu 260Kc, pro zjednoduseni diesel bude mit kilometr o korunu levnejsi. Pri najeti 30000km rocne a ctyrech letech vlastneni vozu to je 120000Kc uspora na palivu. Argument, ze diesel ma drazsi servis, muze (ale nemusi) byt pravdivy. Nevim jak u zabozroutu, ale u germanu jsou servisni prohlidky dieselu po 30 az 50 tisicich km. Uspora na povinnem ruceni se v pripade pazouta asi moc nekona - protoze srovnatelne vykonny benzin (81kW) tezko bude mit mensi kubaturu. Dalsim faktorem (i kdyz hypotetickym) je vyssi prodejni cena toho HDI (oproti benzinu) po tech ctyrech letech. Samozrejme ta navratnost velmi zalezi na tom, kolik km clovek rocne najede (a pri malem rocnim najezdu se HDI nevyplati), jaky ma jizdni styl, atd... Pokud clovek najede o neco mene a navratnost investice do HDI je mala ci zadna, tak pak zalezi na preferencich daneho cloveka. Pokud je nekdo zvykly na diesely, tezko si bude odvykat - a naopak. Tady me urcite zase nekdo napadne, ale srovnatelne vykonny benzin a srovnatelne vykonny diesel se lisi tim, ze diesel neni potreba tolik tocit (coz nekterym priznivcum zavodnickeho zvuku muze chybet), ale pri stejnem vykonu ma diesel stejnou maximalku i akceleraci.

pg
17. června • 8:07

To je sice pravda co zde uvadíš ale naklady po více kilometrech s dieselem po našich silnicich stoupají.
(težší motor-napravy,vymena rozvodů-dřív,silnější baterie-dražší,palivovej filtr,pravděpodobně vyměna váhy vzduchu, v dusledku vybrací
dříve rovrzaný interier.aj)Při koupi ojeteho dieselu si musíš dávat 2x větší pozor
Ale jak píšeš je to o počtu  najetých km. Dále většina dieselů splnuje pouze Euro 3(emise)

Leonardo Cupranek
17. června • 9:56

No to proste zalezi. Je to na kalkulaci kazdeho a odviji se to od mnoha faktoru.

Treba jakou cenu vahy vzduchu do sve "kalkulace" pocitas? Puvodne stala asi 12000, ted stoji asi 4000, ale sehnat jde i za 1500 (nova). Navic je mozne ji opravit, dokonce i amatersky doma. Me odesla po 70ti tisicich (castecne proto, ze mam sportovni vzduchovy filtr, ktery ji nedela moc dobre).

Vymena rozvodu : ano. Uz mi ji delali a stala asi 6000. Je to moc?

Souhlasim s tim, ze kupovat ojetej diesel bych asi neriskoval. Ale ja bych asi neriskoval ani ojetej benzin - nikdy nevis, co s tim majitel vyvadel. A u noveho diselu ti spousta z tebou jmenovanych problemu nehrozi. Ano, baterie do dieselu muze byt drazsi, ale prvni majitel ji menit nebude. Mozna ani druhy. Palivovej, olejovej a dalsi filtry? To menej pri kazde garancce, ne? Myslim, ze garancky me stojej tak maximalne 6000Kc a to tam leju (mozna zbytecne) ten nejdrazsi olej za 700Kc/litr.

Jak souvisej emise s rentabilitou? Starsi 1.9 TDI splnuji jen Euro 3, novejsi 2.0 TDI splnuji Euro 4. Proste normalka, vyvoj.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pg
17. června • 12:05

Mnou jmenované výměny ti u benzínu nehrozí nebo aspoň ne tak brzo.Peníze proměníš v benzín.
Emise jsem zmínil v souvyslosti s výkonem kterým často operuješ. Při montáži filtru pevných části většinou klesne. U některých aut se dá filtr doobjednat ale tím cena vozu stoupne a bez motyvace(daně aj)si ho tam nikdo nedá.
Normální vyvoj to asi není když ve stejném roce vyroby většina benzínu splnuje euro 4 a diesely euro 3.
Ale co vim 2.0 TDI má normu Euro4 dokonce i bez filtru.Což je chválihodné.
Ale co lítá za špatně čipnutým dieselem to je fakt hrůza.
 

mfilip
17. června • 11:21

ja jsem se v 9/2003 rozhodoval mezi dieslem a benzinem a prisla mi tato odpoved:
1. Porovnání nákladů na pravidelný servis:
                        1,8 T  110 kW           1,9 TDi  81 kW
15.000 km            2.500,-- Kč                2.000,-- Kč
roční prohlídka      3.500,-- Kč                2.500,-- Kč
30.000 km            4.500,-- Kč                4.500,-- Kč
45.000 km            2.500,-- Kč                2.500,-- Kč
60.000 km*           9.000,-- Kč              11.000,-- Kč

Nakonec jsem se rozhodl pro benzin ale vyse techto nakladu na to nemela vliv.

Turbo
16. června • 12:13

Hihi, Leonardo uz zase to samy.

V navratnosti souhlasim, je to o spotrebe i o cene paliva. O spotrebe trochu vic, protoze rozdil v cene je cca 15%, ve spotrebe 20-50%. Peugeot 206 ma rozdil u 1,6(benzin/nafta) 33%. Jo a ten benzin ma pri stejnem vykonu lepsi zrychleni(9,5/9,9) a lepsi maximalku (198/186).
S blaboly o spotrebe pri idealnich podminkach (jizda vyrovnanou rychlosti 90km/h po rovne silnici) nesouhlasim, protoze to neni pravda. Tim padem cela tva "kalkulace" vychazejici z bludu je bludna. Jak si treba dosel k cislum 156Kc/260Kc? Konkretne u 206 1,6 je to cca 170Kc benzin 110Kc nafta na 100km. Rozdil v porizovaci cene 70k se vrati cca po 110k km. "A to se vyplati!"
Ten vypocet je zjednoduseny, ale zhruba odpovida.

Ty musis dostavat nejakou odmenu za propagaci nafty, jinak to neni mozny.

Leonardo Cupranek
16. června • 13:00

Podle me zalezi na jizdnim stylu. Samozrejme ze se da jak s tim benzinem, tak s tou naftou jezdit za papirovou spotrebu a pak ten rozdil je taky papirovy. Ale bavime se o motorech se zhruba dvojnasobnym vykonem oproti zakladnim motorum, ktere si nikdo nekupuje proto, aby jezdil jako z hnojem. A podle me je zcela evidentni, ze pri razantnejsim zpusobu jizdy a pri nedodrzovani dalnicniho limitu ten rozdil ve spotrebe bude vetsi, nez rozdil papirovych spotreb.

1.6HDI 81kW je samozrejme predrazenej motor - ja preci neargumentoval timto konkretnim motorem, mluvil jsem obecne. Ale treba cenovej rozdil mezi benzinovym 1.4 55kW a 1.4 HDI 50kW je daleko mensi (cca 25000Kc) a to se vrati daleko drive. A prestoze je zde rozdil ve vykonu 10%, rozdil maximalek tomu neodpovida (170 vs 168), rozdil akceleraci jiz ano - obe jsou dost tragicke.

Bohuzel zadnou odmenu nedostavam, kdybys o nejakem sponzorovi vedel, dej mu na me mejl.

Ja proste pozoruji, ze zaryti zastanci benzinu jsou ochotni priznat nafte jedinou vyhodu - spotrebu. Ale to proste neni pravda - plno lidi chce naftu proto, ze jim vyhovuji vlastnosti toho motoru - ty same vlastnosti, ktere odpurci nafty tak kritizuji. Podle me je to zvlastni, protoze presne to, co "benzinisti" kritizuji, povazuji zastanci nafty za vyhodu. Ted nemluvim o sobe, ale o tech lidech, kteri maji TDI a byt pred tim meli treba benzinovou Alfu, jsou z TDI proste nadseni. Nevim, jestli to je ruznejma genama, ale evidentne se lide v dojmu z TDI takto odlisuji. Ja jsem rozhodne ten nejmensi zastance nafty z toho okruhu majitelu TDI, ve kterem se pohybuji a klidne si dovedu predstavit, ze si priste koupim benzinovy motor. Tedy ovsem bud viceobjemovy vicevalec (alespon 2.5V6), nebo preplnovany ctyrvalec (2.0 FSI-T 147kW). Uz jsem sedel v par atmosferickejch autech ruznejch vyrobcu s benzinovejma atmosferickejma sestnactiventilovejma motorama do dvou litru (vcetne) a proste musim rict, ze to neni nic pro me. Ale nikomu to neberu.

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tibor
16. června • 14:49

ja uz zase chci jenom turbo benzin,tedy saabaa nebo ojety bmw3 330d

Leonardo Cupranek
16. června • 15:07

Ja bych toho chtel, kdybych na to mel. Treba Veyrona...  Nebo alespon Audi RS6Avant+. Je to takovej prima rodinnej kombik......vsechny Saaby bych videl jen jako rychle se zmensujici tecky ve zpetnym zrcatku....

tibor
16. června • 15:18

ja uz setrim,navic mam neco ulozenyho v citrousino,ale zatim spis vidis jen zadky tech super aut jmenem saab

Turbo
16. června • 14:44

Ty uvahy o silnem motoru a zavodni jizde jsou proste bludny. Existuje nejaka metodika a hotovo. Uz davno to neni "ustalena rychlost 90km/h". Ja pak muzu argumentovat, ze s tim bude nekdo jezdit jako s hnojem, jak se tady nekteri majitele Oktavii RS prezentuji, a ze ten rozdil bude jeste mensi nez udava papirovy udaj. Proto existuje jednoznacna metodika, ale to ti snad nemusim vysvetlovat.
Navratnost u 1,4 bude vyrazne kratsi, to je jasny. Tady ty parametry (1,4 i 1,6) proste potvrzuji stavajici teorii, ze bud to udelas aby to melo stejny max a pak je diesel pomalejsi, nebo zkratis prevod a zrychleni bude stejny a max bude nizsi. V blizkem budoucnu se to asi zmeni, ale ve vetsine pripadu to jeste porad plati.
Ja taky nemam rad zaryte zastance cehokoli, ale takoveho zaryteho banzinaka jako ty si zaryty naftak tady nenajdu. Ty si fakt "nejhorsi".

Leonardo Cupranek
16. června • 15:05

No, ja mluvil o sportovnejsi jizde, tedy na okreskach brzda/plyn a projizdeni zatacek pod plynem ve smyku, na dalnici minimalne 180, caste brzdeni a akcelerace. Tam proste bude rozdil spotreby TDI a benzinu vetsi, nez ten papirovy. Je mozne, ze naopak pri jizde s musi nohou bude ten rozdil mensi - nicmene muj znamej ma najeto 100.000km s Octavii Combi TDI 81kW (chiple na 103kW), stale jezdi na bionaftu (resp. Setu) a dlouhodoby prumer ma 4.5l/100km (pri o 6Kc levnejsim palivu oproti benzinu). Z meho pohledu to je neuveritelne nizka spotreba (muj prumer je 7.7), ale je evidentne mozna a to i s autem "o trochu" vetsim, nez pazout 206.

Co se tyce akcelerace a maximalky dieselu, tak se nema cenu o tom bavit. Je to proste auto od auta. Uz jsem zde nekolikrat zminoval benzinovou Mazdu 3 GT 2.0 16v 110kW, ktera ma horsi maximalku i akceleraci, nez stejne vykonne Toledo 1.9 TDI 110kW. Ale zase naopak preplnovana benzinova Octavia 1.8T se stejnym vykonem 110kW ma maximalku i akceleraci zase o neco lepsi (holt preplnovany motor).

Ja mam nektere zaryte zastance i zaryte odpurce naopak docela rad. Treba zaryti odpurci vrazdeni a kradeni mi jsou docela sympatictejsi. Rozhodne sympatictejsi nez ti, kdoz tvrdi, ze krast a vrazdit je osklive, ale kdyz je to "pro dobro veci", tak to naopak muze bejt docela prima.
Ja si myslim, ze "nejhorsi" jses ty a pak hned trpaslici.

Turbo
16. června • 15:32

Posledni tvuj odstavec je na filozofickou debatu. Kdyby treba nekdo udusil Stalina v kolibce, tak mohlo byt mene mrtvych v 20. stoleti. Ale treba i vice. A protoze to nikdo nevi, tak vlastne plati to, co si napsal.

Ja jsem bohuzel az za trpaslikama, ale delam co muzu.

mfilip
16. června • 8:17

mno kdyz uvazujeme o pocatecnim rozdilu v cene srovnatelneho benzinu a dieslu - byva prumerne kolem 60 tKc - pokud se ti tyto penize podari vhodne investovat, muzou ti rocne vydelat treba 30 tKc, dejme tomu, ze alsepon 10% by v akciovych fondech mohly prumerne rocne vydelat = 6 000 Kc. Dalsi hypotezou je ze ceny benzinu a nafty jsou zatim cca 3 Kc ve prospech nafty - myslim, ze v nejblizsi dobe se tyto ceny priblizi a je docela mozne, ze nafta bude drazsi, jak uz jsme to par mesicu v zime 2000 v CR zazili. Dalsi veci je predpokladany rozdil 1 Kc na 1 km - zrejme pocitas s 6.5 l nafty a 9.5 l benzinu pri cenach 24 Kc za naftu a 27 za benzin - ja bych obecne rozdil mezni naftou a benzinem  videl mene nez 3 litry - pri vyssim vyuzivani vykonu ten rozdil je samozrejmen 3-x litru, ale dnes mnoho ridicu jezdi tak, ze rozdil mezi benzinem a naftou je skutecne treba papirovych 1.5 -2 l. Ale to je jedno, chtel jsem jen poopravit vychozi cisla k navratnosti dieslu 

Leonardo Cupranek
16. června • 9:55

1) Predpokladat 50%, nebo i 10% realneho zhodnoceni je trochu priliz optimisticke. Nicmene souhlasim - je treba zohlednit casovou hodnotu investice - ta by se ale mela spise odvozovat z realne urokove miry, ktera je bohuzel v podstate nulova.

2) Toto porovnani by bylo realisticke napriklad pres leasing - rozdil leasingove splatky na diesel a na benzin pri nulove akontaci versus rozdil v mesicni rezii auta - tam pak je videt okamzite ten rozdil v rezii a clovek muze za tech hypotetickych 10% (ci 50%) investovat celou porizovaci cenu auta nekam jinam.

3) Nevim, jestli rozdil byva prumerne 60kKc. Podle me je proste nekde mezi nulou a sto tisici - a samozrejme od toho se odviji, jestli se ta investice vyplati, nebo ne. Prumerna velicina zde nema vyznam - clovek se vzdy rozhoduje v konkretni situaci.

4) Snad vsechny nove diesely jsou schopne jezdit na bionaftu, ktera je o dalsi cca 3 koruny na litru levnejsi. Ale samozrejme nad budoucnosti bionafty visi otaznik diky moudrosti strany a vlady.

5) Ano, samozrejme mas pravdu, ze zalezi na jizdnim stylu ridice. Proste jsem predpokladal, ze kdo investuje do 81kW motoru v miniaute, tak proste chce jezdit sportovneji - jinak by si koupil nejaky zakladni litrovy motor a usetril by zdaleka nejvic. To same treba u Octavie. Kdo chce setrit, koupi si TDI 66kW. Ten, kdo si koupi TDI 96kW, pravdepodobne spise nez absolutni usporu vyhledava rozumnou volbu s nizkou spotrebou pri razantnejsi jizde. Uplne je to jasne treba u dalsiho miniauta - Ibiza. Sporivy clovek si koupi zakladni benzin, pokud chce usetrit. Pokud rocne najede dost kilometru, koupi si z ekonomickych duvodu zakladni diesel. Ale pokud si nekdo koupi verzi s motorem 1.9 TDI 118kW, tak mu urcite nejde o absolutni usportu (nechce jezdit za 5 litru bionafty), ale chce auto s nadprumernym vykonem, chce ten vykon vyuzivat a pritom mit prumernou spotrebu 7 litru, protoze pri podobnem jizdnim stylu v podobne vykonnem benzinu by ji mel o 3 litry vyssi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mfilip
16. června • 11:53

ad 1-2) mel jsem na mysli investic napr. do OPF akcioveho typu, kde trebas Sporotrend mel a porad ma rocni zhodnoceni kolem 50% - to samozrejme nezarucuje 50% kazdym rokem, ale pri sikovnosti investora, ktery se uspesne vyhne poklesum, neni tech 50% nerealnych - ale je to vesteni z kristalove koule - proto jsem uvedl tech 10% rocne jako priklad hypotetickeho cloveka, ktery pred rokem vlozil 60 tKc do Sporottrendu a nyni je z 50% procenty zhodnoceni vybral a neinvestuje dal ( 1 rok 50% + 4 x 0% je prumer 10% )

ad 3) jo ty akce diesel za cenu benzinu by melo byt vic, nevim to presne, ale zda se mi, ze kdyz mel tudle akci pred par mesici renault, zdalo se mi, ze benziny zase mely vetsi vybavu v cene - a vpodstate platilo, ze za cenu vybavenejsiho benzinu stejne vykonny diesel. Obrovske nuzky v cene ma koncern VW - dival jsem se na Fabii Comfort 1.2 47 kW a 1.4 TDI 55 kW a rozdil je kolem 80 tKc pri rozdilu 1.5l v kombinovane spotrebe.

ad 4) i u benzinu existuje moznost LPG. Jeho pouziti a zkusenosti ale nejsou tak prokazatelne jako u dieslu

ad 5) souhlas, ale v pripade prave te 1.6 81 kW ktera je ve stejne sazbe PR ten clovek ani nemusi kupovat tento motor, kvuli vetsi dynamice jizdy, ale proste jen kvuli vyhodnosti v nizsi sazbe.

Jsem rad, ze jsi muj prispevek bral jako prispevek k diskusi a ne jako prispevek k hadave reakci. BTW - jako cloveka s sirokym zaberem a zajimavymi nazory jsem cekal, ze se bude neco dit v clanku o dni danove svobody.

Leonardo Cupranek
16. června • 12:32

ad1-2) Jenze to dopredu nikdy nevis - taky mas fondy, ktere mezirocne poklesnou, nektere i vyrazne. Proste mezi vynosnosti a rizikem je umera. Terminak, nebo statni dluhopis je s malym rizikem a tudiz lze ocekavat menzi vynos. Pokud chces ocekavat vyssi vynos, musis podstoupit vetsi riziko. Proto ze k vypoctum pouzivaji temer nerizikove investice, resp. bezna urokova mira.

ad3) Nesmis srovnavat 1.2 a 1.4 TDI. Srovnatelny vykon s 1.4TDI ma 1.4 16v a tam ten rozdil takovy neni. Ale pokud ti o vykon nejde, samozrejme muzes koupit nejslabsi 1.2 40kW a usporis samozrejme daleko vic, nez kdyz budes investovat do dieselu. Ale zase ti to moc nepojede. Ale jinak u VW je ten rozdil opravdu pomerne veliky. Asi je to dani tim, ze VW svym dieselum veri, investuje do nich podstatne vice, nez do benzinu, atd... Ale nekde tady problesklo, ze cenovy rozdil mezi srovnatelne vykonnym dieselem a benzinem (oboji tusim 1.4 55kW) u peugeotu 206 je jen 25 tisic. A to uz se vetsinou vrati rychle. Taktez ve vyssi tride (treba BMW) je rozdil mezi benzinama a dieselama relativne maly. Proste chce to samozrejme koukat po akcich "diesel za cenu benzinu" a podobne a rozhodovat se podle konkretniho cenoveho rozdilu. Pro urcitou cast lidi take muze mit vyznam to, ze turbodiesel lze jednoduse a levne "chipnout" na vykon o 30% vyssi, kdezto atmosfericky benzin ne.

ad4) Ano, souhlasim - u benzinu je mozne pouzit LPG ci CNG. Nicmene toto je za priplatek mnohdy srovnatelny s priplatkem za diesel (primovstrikove LPG do slusneho auta stoji docela dost, CNG jeste vice), nadoba zabira misto v kufru, atd... Ale je to samozrejme dalsi varianta na zvazeni.

ad5) Ano, to je mozne - tady fakt zalezi na individualni motivaci

PS: Danova svoboda. Ja uz na toto ani moc reagovat nechci. Podle me, i kdybychom byli na tom dobre tak, jako Irove (a slavili bychom jiz v kvetnu), tak to stale neni duvod k nejakem nadseni. Podle me je zlodejem stejne tak ten, kterj mi ukradne polovinu vydelku, jako ten, kterej mi ukradne "jen" ctvrtinu. Takze i kdyby ceskej stat zacal vybirat polovicni dane (jako ze k tomu nikdy nedojde) a takto vybrane penize zacal pouzivat rozumne a nevyhazoval je do kanalu (jako ze toto se take nikdy nestane), tak stale zde zustane otazka legitimity takoveho pocinani - tedy otazka: "Ma vubec nekdo legitimni pravo vam proti vasi vuli sebrat vase poctive vydelane penize, i kdyby je nakonec pouzil k uzitecnemu ucelu?". Podle me takove pravo nikdo nema, ale je to jen akademicka debata, protoze dane, byrokracie, zasahy statu do svobod obcanu a firem, atd... budou jen rust. Nehlede k tomu, ze ten "uzitecnej ucel" stejne poznate daleko lepe vy (resp kazdej jednotlivec), nez nejaka Statni planovaci komise.

Strom
16. června • 0:29

Jeste jedna poznamka. 2.0 HDI/ 66 kW ve stejne vybave Premium stoji 453.000 Kc, 1.6 HDI 496.900 Kc dle ceniku Peugeot CZ.

Strom
16. června • 0:13

Proto mi prijde zajimavejsi rozdil mezi benzinovym 1.4/55kw a 1.4/50kW HDI, kde rozdil v cene pri stejne vybave cini jen 25 tisic Kc. Ta se podle mne zaplati uz hodne brzy.
Stejne povinne ruceni, havarijni jen o trochu vetsi. Rozdil kombinovane spotreby 2 l samozrejme pro HDI.
Kam se na to hrabe Skoda s neprodejnym 1.4 TDI.

hmruch
16. června • 14:22

Skoda ze zatim nedavaji 1.6 HDi do 307 kombiku, takze nasledujici srovnani trochu pokulhava, ale treba u 307 Break je rozdil mezi 1.4 65 kW a 1.4 HDi 50 kW 42 tisic!!! ... A pokud si vzpominam, tak pred dvema mesicema byl rozdil v cene benzinu a naft cca 1 Kc na litr...

Jinak ale HDi fandim

Leonardo Cupranek
16. června • 9:57

A pak ze cenovy rozdil mezi stejne vykonnym benzinem a dieselem je 60 litru !

tibor
15. června • 21:06

no ataky jde o zvuk motoru,nekomu proste traktorpvy zvuk vadi a nekomu zase zvuk sekackynic nema na turbo benzin

PeterL
16. června • 7:52

tento neustále opakovaný argument (zvuk motoru) mi v našich prevažne chudobných podmienkach (kde za každú korunu chceš niečo vidieť) pripadá hodne pritiahnutý za vlasy.   

A - paradoxne - v relatívne bohatých krajinách (DE), kde by "zvuk motoru " mohol zavážiť pri kúpe auta, sa nad tým vôbec nepozastavujú.

Keby som ja osobne mal všetko čo chcem, asi aj tak by mi investícia typu "zvuk motoru" pripadala nezmyselná a pokojne by som naďalej používal TDI.

Petr
15. června • 21:28

O něčem bych věděl: BMW 330d

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tibor
15. června • 21:31

ale jo bmw 330d je lahudka,skoda podobny diesly nema treba saab

lubos
16. června • 7:56

Saab ma 3.0V6 diesel. A hlavne co jsem kdysi davno nasel, tuning na o dost vetsi vykon nestoji nijak moc (vzhledem k cene auta). A nevim jestli dokonce ne v ramci zaruky.
Ale ten diesel i normalne zere temer tolik co benzinovy 2.3turbo

tibor
16. června • 14:42

no,ale je to od isuzu,ne?takze diesel od opela ani od isuzu nechci,navic se dava jenom do 9-5...

lubos
17. června • 13:00

To mas tezky. Stejne to vypada tak, ze dalsi vyvoj Saabu pujde spis do kytek. Kus veci vemou od Subaru, dalsi od Opla uz maji ... ale tak to je vsude. Uz az na par vyjimek je vsechno koncernovano, standardizovano, zamereno na malou vydrz ...
Takovy Saab 900 prvni generace v plne vybave, pripadne cabrio, 2.3 turbo, v perfektnim stavu, garaz a nejake toolsy na opravu, knizky a manualy, moznost sehnat levne dily a sam si leccost udelat ...

Lada
15. června • 20:14

U diesely připlácí škodovák stejně jako pažouták. Třeba i Fábie RS je diesel velice výhodný. Zkuste si do 1.4 16V v elegancu naházet vše co má RS!

Petr Broža
15. června • 20:58

No já to zkusil (1.4 74 kW) a vyšlo mi cca 520 tisíc

Petr Broža
15. června • 20:58

No já to zkusil (1.4 74 kW) a vyšlo mi cca 520 tisíc

tibor
15. června • 18:11

taky mi to prijde predrazenyono i picasso stim 1,6hdi vyleze na 650,000,mozna i vice,coz je fakt vic nez dost

Leonardo Cupranek
15. června • 20:17

To je zvlastni, jak ty automobilky furt vyrabej auta nizsi tridy s cenou, za kterou jde koupit o tridu ci dve vetsiho japonce. Proc to delaj, Tibore? Asi to vyrabej do supliku, protoze to si prece nikdo nemuze koupit, ze? Asi jako za socialismu - z fabriky prima vlecka rovnou do srotu.

Tedy toto je jen takove rejpnuti - ja bych si minizabozrouta za temer 600 litru take nekoupil. To je rozhodne lepsi koupe FabiaRS - jednak ma daleko vykonnejsi motor a jednak ma lepsi pomer mezi cenou a vybavou. Ale kdyz bych chtel sportovne ladeneho minidiesela, tak asi nejradeji Ibizu 1.9 TDI 118kW.

tibor
15. června • 21:02

tak vidis,ze mam pravduproste jsou lidi co si neuvazene koupi auto,za ktere mohli mit lepsia ti japonci jsou opravdu vyhodni,ale spousta lidi ma unas predsudky tak tu treba hondu accord tolik neuvidis a pasika jo

Doporučujeme

Články odjinud