Peugeot 206: nový nafťák 1.6 HDI

Na českém trhu se začal prodávat Peugeot 206 s novým motorem 1.6 HDI s výkonem 81 kW (240-260 Nm), který je vrcholem naftové nabídky. Základem je 1.4 HDI 50 kW, druhým v pořadí je 2.0 HDI 66 kW, který svým výkonem skutečně nepotěší; osobně bych jej z nabídky 206 vyřadil zcela.

Motor 1.6 HDI se nabízí pouze s výbavou Premium s níž stojí v pětidveřovém provedení 496 900 Kč. V kombi SW jej pak najdete jen ve výbavě XS, která stojí nemalých 547 900 Kč. Nejsou to právě nízké ceny, ba naopak, jsou nasazeny hodně vysoko – zejména když si uvědomíte, že za tuto cenu máte bez problému auto nižší střední třídy ve velmi dobré výbavě a srovnatelným motorem, případně auto střední třídy se základním benzínovým motorem (třeba Primera 1.6 Visia).

Poznámka: Nový motor 1.6 HDI najdete také v Peugeotu 407 či Citroenu Xsara Picasso; bude postupně nahrazovat starší a nevýkonný 2.0 HDI 66 kW.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků