Peugeot 206 GT

Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.
Peugeot 206 GT
Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.

Provedení GT je o 17 cm delší než 16V, měří tedy přesně 4 metry. Oněch 17 cm nesou na svých bedrech oba nárazníky dodávající vozu agresivní vzhled. K dalším poznávacím znakům patří efektní 16“ litá kola a světlomety překryté čirým sklem.

Sportovně pojatý je také interiér, ve kterém upoutají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, potažená kombinací kůže a alcantary. Velmi dobrý dojem z interiéru vhodně doplňují děrované hliníkové pedály, tříramenný kůží obšitý volant a hlavice řadící páky z kovu. Spíše mezi efektní než praktické prvky patří stříbrné podbarvení přístrojů na palubní desce, protože v noci je nutné nastavit intenzitu jejich osvětlení na vyšší stupeň. Ve výbavě najdeme i luxusní prvky. Jmenujme klimatizaci nebo měnič kompaktních disků.

O výborné jízdní vlastnosti se stará dobře naladěný sportovní podvozek a již zmíněná 16“ litá kola obutá do pneumatik Michelin Pilot SX GT o rozměru 195/45 R16. Nastavení podvozku poskytuje dostatečný komfort všem pěti cestujícím, které je možno tímto Peugeotem přepravit a výborně zvládá výkonové možnosti dvoulitrového motoru.

Peugeot 206 GT je poháněn dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem známým i v provedení 206 16V. Maximální výkon 137 ks je k dispozici při 6 000 otáčkách a maximální hodnota točivého momentu 190 Nm při 4 100 ot./min. S výkony korespondují i výkony 206 GT. Z 0 na 100 km/h zrychluje 206 GT za 8,4 vteřiny, kilometr z pevným startem zvládne za 29,7 vteřiny.

Peugeot 206 GT je ve své třídě automobilem neobvyklým a výjimečným. Výjimečnost 206 GT je podpořena i tím, že jich Peugeot vyrobil jen 4000 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků