Peugeot 206 GT

Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.
Peugeot 206 GT
Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.

Provedení GT je o 17 cm delší než 16V, měří tedy přesně 4 metry. Oněch 17 cm nesou na svých bedrech oba nárazníky dodávající vozu agresivní vzhled. K dalším poznávacím znakům patří efektní 16“ litá kola a světlomety překryté čirým sklem.

Sportovně pojatý je také interiér, ve kterém upoutají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, potažená kombinací kůže a alcantary. Velmi dobrý dojem z interiéru vhodně doplňují děrované hliníkové pedály, tříramenný kůží obšitý volant a hlavice řadící páky z kovu. Spíše mezi efektní než praktické prvky patří stříbrné podbarvení přístrojů na palubní desce, protože v noci je nutné nastavit intenzitu jejich osvětlení na vyšší stupeň. Ve výbavě najdeme i luxusní prvky. Jmenujme klimatizaci nebo měnič kompaktních disků.

O výborné jízdní vlastnosti se stará dobře naladěný sportovní podvozek a již zmíněná 16“ litá kola obutá do pneumatik Michelin Pilot SX GT o rozměru 195/45 R16. Nastavení podvozku poskytuje dostatečný komfort všem pěti cestujícím, které je možno tímto Peugeotem přepravit a výborně zvládá výkonové možnosti dvoulitrového motoru.

Peugeot 206 GT je poháněn dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem známým i v provedení 206 16V. Maximální výkon 137 ks je k dispozici při 6 000 otáčkách a maximální hodnota točivého momentu 190 Nm při 4 100 ot./min. S výkony korespondují i výkony 206 GT. Z 0 na 100 km/h zrychluje 206 GT za 8,4 vteřiny, kilometr z pevným startem zvládne za 29,7 vteřiny.

Peugeot 206 GT je ve své třídě automobilem neobvyklým a výjimečným. Výjimečnost 206 GT je podpořena i tím, že jich Peugeot vyrobil jen 4000 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků