Peugeot 206 GT

Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.
Peugeot 206 GT
Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.

Provedení GT je o 17 cm delší než 16V, měří tedy přesně 4 metry. Oněch 17 cm nesou na svých bedrech oba nárazníky dodávající vozu agresivní vzhled. K dalším poznávacím znakům patří efektní 16“ litá kola a světlomety překryté čirým sklem.

Sportovně pojatý je také interiér, ve kterém upoutají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, potažená kombinací kůže a alcantary. Velmi dobrý dojem z interiéru vhodně doplňují děrované hliníkové pedály, tříramenný kůží obšitý volant a hlavice řadící páky z kovu. Spíše mezi efektní než praktické prvky patří stříbrné podbarvení přístrojů na palubní desce, protože v noci je nutné nastavit intenzitu jejich osvětlení na vyšší stupeň. Ve výbavě najdeme i luxusní prvky. Jmenujme klimatizaci nebo měnič kompaktních disků.

O výborné jízdní vlastnosti se stará dobře naladěný sportovní podvozek a již zmíněná 16“ litá kola obutá do pneumatik Michelin Pilot SX GT o rozměru 195/45 R16. Nastavení podvozku poskytuje dostatečný komfort všem pěti cestujícím, které je možno tímto Peugeotem přepravit a výborně zvládá výkonové možnosti dvoulitrového motoru.

Peugeot 206 GT je poháněn dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem známým i v provedení 206 16V. Maximální výkon 137 ks je k dispozici při 6 000 otáčkách a maximální hodnota točivého momentu 190 Nm při 4 100 ot./min. S výkony korespondují i výkony 206 GT. Z 0 na 100 km/h zrychluje 206 GT za 8,4 vteřiny, kilometr z pevným startem zvládne za 29,7 vteřiny.

Peugeot 206 GT je ve své třídě automobilem neobvyklým a výjimečným. Výjimečnost 206 GT je podpořena i tím, že jich Peugeot vyrobil jen 4000 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků