Peugeot 206 GT

Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.
Peugeot 206 GT
Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.

Provedení GT je o 17 cm delší než 16V, měří tedy přesně 4 metry. Oněch 17 cm nesou na svých bedrech oba nárazníky dodávající vozu agresivní vzhled. K dalším poznávacím znakům patří efektní 16“ litá kola a světlomety překryté čirým sklem.

Sportovně pojatý je také interiér, ve kterém upoutají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, potažená kombinací kůže a alcantary. Velmi dobrý dojem z interiéru vhodně doplňují děrované hliníkové pedály, tříramenný kůží obšitý volant a hlavice řadící páky z kovu. Spíše mezi efektní než praktické prvky patří stříbrné podbarvení přístrojů na palubní desce, protože v noci je nutné nastavit intenzitu jejich osvětlení na vyšší stupeň. Ve výbavě najdeme i luxusní prvky. Jmenujme klimatizaci nebo měnič kompaktních disků.

O výborné jízdní vlastnosti se stará dobře naladěný sportovní podvozek a již zmíněná 16“ litá kola obutá do pneumatik Michelin Pilot SX GT o rozměru 195/45 R16. Nastavení podvozku poskytuje dostatečný komfort všem pěti cestujícím, které je možno tímto Peugeotem přepravit a výborně zvládá výkonové možnosti dvoulitrového motoru.

Peugeot 206 GT je poháněn dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem známým i v provedení 206 16V. Maximální výkon 137 ks je k dispozici při 6 000 otáčkách a maximální hodnota točivého momentu 190 Nm při 4 100 ot./min. S výkony korespondují i výkony 206 GT. Z 0 na 100 km/h zrychluje 206 GT za 8,4 vteřiny, kilometr z pevným startem zvládne za 29,7 vteřiny.

Peugeot 206 GT je ve své třídě automobilem neobvyklým a výjimečným. Výjimečnost 206 GT je podpořena i tím, že jich Peugeot vyrobil jen 4000 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků