Peugeot 206 GT

Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.
Peugeot 206 GT
Dnes se seznámíme s malým, ale rychlým francouzským lvíčkem, v jehož rodokmenu jako důvod vzniku čteme potřebu homologační série pro účast automobilky Peugetot v MS WRC. Peugeot 206 GT technicky vychází z modelu 206 16V.

Provedení GT je o 17 cm delší než 16V, měří tedy přesně 4 metry. Oněch 17 cm nesou na svých bedrech oba nárazníky dodávající vozu agresivní vzhled. K dalším poznávacím znakům patří efektní 16“ litá kola a světlomety překryté čirým sklem.

Sportovně pojatý je také interiér, ve kterém upoutají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, potažená kombinací kůže a alcantary. Velmi dobrý dojem z interiéru vhodně doplňují děrované hliníkové pedály, tříramenný kůží obšitý volant a hlavice řadící páky z kovu. Spíše mezi efektní než praktické prvky patří stříbrné podbarvení přístrojů na palubní desce, protože v noci je nutné nastavit intenzitu jejich osvětlení na vyšší stupeň. Ve výbavě najdeme i luxusní prvky. Jmenujme klimatizaci nebo měnič kompaktních disků.

O výborné jízdní vlastnosti se stará dobře naladěný sportovní podvozek a již zmíněná 16“ litá kola obutá do pneumatik Michelin Pilot SX GT o rozměru 195/45 R16. Nastavení podvozku poskytuje dostatečný komfort všem pěti cestujícím, které je možno tímto Peugeotem přepravit a výborně zvládá výkonové možnosti dvoulitrového motoru.

Peugeot 206 GT je poháněn dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem známým i v provedení 206 16V. Maximální výkon 137 ks je k dispozici při 6 000 otáčkách a maximální hodnota točivého momentu 190 Nm při 4 100 ot./min. S výkony korespondují i výkony 206 GT. Z 0 na 100 km/h zrychluje 206 GT za 8,4 vteřiny, kilometr z pevným startem zvládne za 29,7 vteřiny.

Peugeot 206 GT je ve své třídě automobilem neobvyklým a výjimečným. Výjimečnost 206 GT je podpořena i tím, že jich Peugeot vyrobil jen 4000 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků