Peugeot 206: facelift a plus za jménem

Model 206 patří i na českém trhu ke stálicím. Nyní byl omlazen a to tak výrazně, že si vysloužil i pozměněný název.

V současném automboilovém světě platí pro modelové obměny nepsané pravidlo. Jednotlivé modely se vyrábí šest až osm let a za svůj život projdou dvěma až třemi facelifty, přičemž jeden z nich je velmi výrazný. Mohykání zůstávají ve výrobě i přes deset let, ale kromě Fordu Ka jich napočítáme jen několik.

Ačkoli Peugeot již před časem představil novou generaci svého kompaktu s označením 207, populární „dvěstěšestka“ se vyrábí s minimálními změnami stále. Její vtíravý měkký design stále nikoho neurazí a je oblíben zvláště u něžnější části populace na trhu s novými i ojetými vozy. Nyní Peugeot představil výrazný facelift pro svoji řadu 206 a opatřil ji pozměněným označením 206+.

Pochopitelný je výrazný vliv designu řady 207, jež je přibližně srovnatelný velikostí, ale je výkonnější a technicky vyspělejší. Peugeot 206+ dostal na své přídi novou kapotu, masku chladiče a světlomety. Aby byla zachována zajímavá pořizovací cena, byly jinak provedeny jen drobné změny, které původní „dvěstěšestku“ nedělají novým modelem, ale spíše rozvíjejí její původní pojetí. Vyznačuje se vesměs velmi malými a hospodárnými motory. Základem je skromná „jedenáctistovka“ s výkonem 60 koní, následovaná zážehovou jednotkou 1,4 l o výkonu 75 koní. Chybět nemůže malý vznětový čtyřválec 1,4 HDi naladěný na 70 koní, jehož emise CO2 jsou díky hodnotě 110 g na kilometr jízdy srovnatelné s Toyotou Prius. Mluvit ale raději nebudeme o dalších, zdraví skutečně škodlivých prvcích, které z naftového výfuku unikají...  

Interiér doznal jen drobných změn, jež údajně měly směřovat ke světu motocyklů. Nový Peugeot 206+ se bude vyrábět ve francouzských Mylhúzách a nabízet výhradně na evropských trzích. Právě na evropské zákazníky je také zaměřen svými tvary, sestavou motorů a nabídkou příplatkových výbav. I nadále by měl plnit úlohu skromnější verze Peugeotu 207 nabízené za velmi zajímavou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 206 Plus
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků