Peugeot 206: facelift a plus za jménem

Model 206 patří i na českém trhu ke stálicím. Nyní byl omlazen a to tak výrazně, že si vysloužil i pozměněný název.

V současném automboilovém světě platí pro modelové obměny nepsané pravidlo. Jednotlivé modely se vyrábí šest až osm let a za svůj život projdou dvěma až třemi facelifty, přičemž jeden z nich je velmi výrazný. Mohykání zůstávají ve výrobě i přes deset let, ale kromě Fordu Ka jich napočítáme jen několik.

Ačkoli Peugeot již před časem představil novou generaci svého kompaktu s označením 207, populární „dvěstěšestka“ se vyrábí s minimálními změnami stále. Její vtíravý měkký design stále nikoho neurazí a je oblíben zvláště u něžnější části populace na trhu s novými i ojetými vozy. Nyní Peugeot představil výrazný facelift pro svoji řadu 206 a opatřil ji pozměněným označením 206+.

Pochopitelný je výrazný vliv designu řady 207, jež je přibližně srovnatelný velikostí, ale je výkonnější a technicky vyspělejší. Peugeot 206+ dostal na své přídi novou kapotu, masku chladiče a světlomety. Aby byla zachována zajímavá pořizovací cena, byly jinak provedeny jen drobné změny, které původní „dvěstěšestku“ nedělají novým modelem, ale spíše rozvíjejí její původní pojetí. Vyznačuje se vesměs velmi malými a hospodárnými motory. Základem je skromná „jedenáctistovka“ s výkonem 60 koní, následovaná zážehovou jednotkou 1,4 l o výkonu 75 koní. Chybět nemůže malý vznětový čtyřválec 1,4 HDi naladěný na 70 koní, jehož emise CO2 jsou díky hodnotě 110 g na kilometr jízdy srovnatelné s Toyotou Prius. Mluvit ale raději nebudeme o dalších, zdraví skutečně škodlivých prvcích, které z naftového výfuku unikají...  

Interiér doznal jen drobných změn, jež údajně měly směřovat ke světu motocyklů. Nový Peugeot 206+ se bude vyrábět ve francouzských Mylhúzách a nabízet výhradně na evropských trzích. Právě na evropské zákazníky je také zaměřen svými tvary, sestavou motorů a nabídkou příplatkových výbav. I nadále by měl plnit úlohu skromnější verze Peugeotu 207 nabízené za velmi zajímavou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 206 Plus

bazar

Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 148 027 km
Cena: 130 000 Kč
Peugeot 206 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 110 409 km
Cena: 59 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2008
Stav: 152 281 km
Cena: 90 000 Kč
Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 155 029 km
Cena: 245 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 48 695 km
Cena: 338 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 147 067 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků