Peugeot 206 CC: sexy kočka (test)

Peugeot 206 CC je jedním z mála kabrioletů s pevnou skládací střechou. Jeho největší předností je charismatický vzhled, sportovní podvozek a atraktivita pro něžné pohlaví. Testovali jsme verzi s motorem 2.0 16V (100 kW/138 koní).
Peugeot 206 CC: sexy kočka (test)
Seznam kapitol
  1. Úvod, konkurence, design, pevná skládací střecha
  2. Zavazadlový prostor, interiér, konstrukce, jízdní vlastnosti
  3. Motor, spotřeba, závěr, plusy, mínusy a parametry
  4. Všechny pořízené snímky (i nepublikované)

Kouzelná střecha po vzoru SLK

Peugeot mohl donedávna se svým modelem 206 CC klidně a nerušeně spát, konkurence dlouhou dobu nereagovala, a tak si tohle coupé-cabriolet získalo na trhu slušný náskok. Jistě si mnozí z vás pamatují na studii 20©, která již v roce 1998 naznačila budoucnost tohoto modelu. O dva roky později byl představen hotový model, který po vzoru mnohem dražšího Mercedesu SLK přišel se systémem pevné sklápěcí střechy.

Tento unikátní systém má spoustu výhod, a to zejména v našich klimatických podmínkách, plechová střecha dokáže před nepřízní počasí poskytnout daleko více komfortu než střecha plátěná. Díky použití pevné skládací střechy by se měl trh s kabriolety rozrůstat, vedle komfortu jde také o praktičnost a bezpečnost.

Přijdou i další

V koncepci vozu s prvky kupé a kabrioletu už se zhlédli i jiní výrobci: Renault má svůj Mégane Coupé Cabriolet, Nissan chystá Micru C+C a například Opel by rád uspěl s novou Tigrou, která má rovněž pevnou skládací střechu. Abychom nezapomněli, dvojicí písmen se chlubí i další vůz se lvíčkem ve znaku – Peugeot 307 CC. Ten přišel po úspěchu obdobně stavěné dvěstěšestky, které se vyrobilo v řádu statisíců, ostatně celá řada 206 patřila v letech 2001 a 2002 k nejprodávanějším evropským automobilům.

Peugeot 206 CC se nabízí se dvěma benzínovými motory, ve spodu nabídky stojí agregát 1.6 16V o výkonu 80 kW/110 koní, pro sportovnější povahy je určen dvoulitr se slušnou porcí 138 koníků (100 kW). K testu jsme dostali druhou variantu, která sice nabízí více zábavy, logicky je to ovšem podmíněno vyššími provozními náklady. K tomu se dostaneme později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dynamika, elegance, sexappeal...

Co však uchvátí každého, je design. Již samotná dvěstěšestka vyvolávala v době své největší slávy neobvyklé dojmy protknuté špetkou dynamiky, trošku elegance a dostatečným sexappealem. Tohle napůl kupátko a napůl kabriolet všechno ještě umocňuje. Na první pohled vám neuniknou 16palcová kola, hliníkový kryt nádrže nebo výklopný kryt střechy ozdobený podélnými prolisy a praktickými lyžinami. Po sklopení střechy neunikne pozornosti prodloužené čelní sklo. Autíčko působí ve všech směrech dobře, ať už jako kupé či kabriolet.

Jak tedy celá přeměna na kabriolet vypadá? Nejprve je potřeba odjistit dva zámky u oken (na každé straně jeden), podržet tlačítko mezi sedadly a nyní se stačí jen kochat. Nejprve se automaticky stáhnou okna, poté se otevře kryt zavazadlového prostoru a celá střecha se složí za vaše záda. Oba střešní díly se přitom skládají horizontálně, tedy jeden na druhý. Celá operace trvá zhruba dvacet vteřin. Při opačném postupu se vám může stát, že tlačítko střechu nezatáhne, na zmáčknutí bude reagovat pouze nepříjemným pípáním – v tomto případě musíte otevřít zavazadlový prostor a přesvědčit se, jestli je zatáhnutá dělící roletka, která ma za úkol oddělit „malý kufřík“ od složeného zadního skla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, konkurence, design, pevná skládací střecha
  2. Zavazadlový prostor, interiér, konstrukce, jízdní vlastnosti
  3. Motor, spotřeba, závěr, plusy, mínusy a parametry
  4. Všechny pořízené snímky (i nepublikované)
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků