Peugeot 2008 přijede do Ženevy s omlazeným vzhledem a verzí GT Line

Malý crossover francouzské značky dostal mimo jiné novou sportovně stylizovanou variantu. Technika se nijak zásadně nemění, v nabídce je celkem 11 motorizací.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 2008 2016
  2. Peugeot 2008 2016: Fotogalerie

Po třech letech na trhu se malý crossover Peugeot 2008 dočkal mírné modernizace. Její světová premiéra proběhne začátkem března na ženevském autosalonu. Při porovnání dosavadní a modernizované verze vidíme, že největší změnou je maska chladiče. Namísto dvojice chromovaných horizontálních lišt je teď stylizovaný „výplet“ tvořen mřížkou s chromovanými obdelníky, které zvýrazňují naopak vertikální žebrování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dramatické změny se nekonaly, výrazněji se změnil pouze vzhled masky chladiče

Emblém lva se přesunul z kapoty přímo na masku. Červenočerné provedení na oficiálních fotografiích má černé plastové obložení blatníků, na zádi žádné změny nepozorujeme. 

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Novinkou v nabídce je provedení GT Line se sportovně orientovaným vzhledem (ale nikoliv technikou, ta zůstává stejná). Peugeot 2008 GT Line poznáte podle černých exteriérových detailů namísto chromovaných, červeného nápisu Peugeot a speciálního vzoru 17" kol. V interiéru má GT Line červené prošívání nebo pedály v kovovém vzhledu. 

Dva motory, 11 variant

Nabídku zážehových motorů tvoří pět motorizací, ve všech případech se nicméně jedná o variace tříválce 1.2 PureTech. Základní verzi představuje atmosférické provedení 1.2 PureTech 60 kW s manuální pětistupňovou převodovkou, na vrcholu stojí přeplňovaná varianta s výkonem 96 kW. Ta poháněla i kombi 308, které jsme před časem měli v dlouhodobém testu – tam ovšem s automatem, zatímco v 2008 ji Peugeot nabízí jen s manuálním řazením. Kdo touží po pohodlí dvou pedálů, musí zvolit slabší 81kW verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verzi GT Line známe z jiných modelů Peugeotu, ale u 2008 je novinkou. Poznáte ji třeba podle červených detailů na exteriéru i v interiéru

Také v případě vznětových motorů je základ pokaždé stejný. Jednotka 1.6 BlueHDi nabízí v Peugeotu 2008 55, 74 nebo 88 kW. Nejúspornější motorizací je alespoň na papíře 1.6 BlueHDi 74 kW se systémem stop-start a manuální pětistupňovou převodovkou. Její kombinovaná spotřeba činí 3,5 l/100 km. Všechny diesely v modernizovaném Peugeotu 2008 ale mají nominální emise CO2 pod 100 g/km, což je důležité na řadě trhů, kde se od jejich výše odvíjí registrační či silniční daně a podobné poplatky. 

Peugeot 2008 je úspěšný model. Vyrobilo se jich už více než půl milionu a patří mezi 20 nejprodávanějších aut v Evropě celkově.

Další informace o modernizovaném Peugeotu 2008 nabízí tisková zpráva: 

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 2008 2016
  2. Peugeot 2008 2016: Fotogalerie

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 232 827 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 158 271 km
Cena: 104 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 179 368 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 125 106 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků