Nový Peugeot 2008: Odvážný crossover si můžete koupit i jako elektromobil

Peugeot 2008 je prodejně velice úspěšný, i ten ale musel prodělat mezigenerační obměnu. Novinka sází na základy položené modelem 208 a přijede i v čistě elektrické verzi.

Peugeot 2008 se jako kompaktní SUV prodává již od roku 2013. V portfoliu značky platí za velice úspěšný model, vždyť prodejní čísla jen v Evropě se již blíží milionu. Tuto metu ovšem asi ani nestihne, protože nyní přišel čas předat žezlo svému nástupci.

Peugeot si připisuje prodejní rekord v ČR. Kterým modelům se daří nejvíce?

Peugeot si připisuje prodejní rekord v ČR. Kterým modelům se daří nejvíce?

Nový Peugeot 2008 těží z nedávno představeného mětského hatchbacku 208, jehož odvážné tvary jsme obdivovali na letošním ženevském autosalonu. Novinka se vydala stejnou designovou cestou a už na první pohled je vám jasné, že se z 208 vycházelo.

Stejně působí i v interiéru, kde si jako první všimnete té zvláštní plastové kapličky pro digitální přístrojový štít. Vzhled prostoru pro pětimístnou posádku se pak bude samozřejmě odvíjet od zvolené výbavy, kterými budou již klasicky - Active, Allure, GT Line, a dokonce i GT. 2008 nabídne i slušný zavazadelník o objemu 405 litrů, respektive 434 včetně odnímatelné podlahy.

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Ti, kteří jsou ještě stále věrní spalovacím motorům, bude dělat radost zástup benzinových i naftových motorů. Základem zde není třívále PureTech 75, jako v případě 208, ale rovnou větší PureTech 100 o výkonu 75 kW (100 koní). Ten bude standardně spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou.

Nabídka pokračuje jednotkou PureTech 130 o výkonu 96 kW (130 koní), u které je již možné zvolit automatickou převodovku EAT8. Vrchol benzinové nabídky je pak v podobě PureTech 155, a to výhradně s automatickou převodovkou.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Malé SUV se však nevzdalo ani dieselu. S kombinovanou spotřebou 4,7 litru na 100 kilometrů a šestistupňovou manuální převodovkou se dostavuje i motor BlueHDi 100, kterého následuje silnější BlueHDi 130 spárovaný s automatickou převodovkou.

Co Opel Crossland X sdílí s Francouzi? Důležité věci i drobnosti..

Co Opel Crossland X sdílí s Francouzi? Důležité věci i drobnosti..

Jelikož je pro francouzskou značku každá nová generace vozu pionýrem v elektromobilitě, nechybí tedy ani verze na baterie e-2008. Synchronní motor s permanentním magnetem dává výkon 100 kW (136 koní). Maximální rychlost je 150 km/h. Baterie o kapacitě 50 kWh by pak měla vydržet na 310 kilometrů dojezdu podle WLTP.

Nový crossover by se měl u prvních dealerů objevit již na konci letošního roku. Ceny za Peugeot 2008 a Peugeot e-2008 se dozvíme samozřejmě dřív.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků