Peugeot 2008: Mylhúzy hlásí 200 000 vyrobených vozů

Úspěch městského crossoveru Peugeot 2008 je nepopiratelný: továrna v Mulhouse právě oslavila výrobu 200 000. vyrobeného kusu s označením „Origine France Garantie“. Dynamika prodejů vozu Peugeot 2008, který byl na trh uveden v roce 2013, se potvrzuje i na mezinárodní úrovni, především v Číně.
Peugeot 2008: Mylhúzy hlásí 200 000 vyrobených vozů

Značka Peugeot při koncipování vozu 2008 využila zkušenosti získané u crossoveru Peugeot 3008 a přišla s dosud nevídanou nabídkou v segmentu B, čímž si získala nové zákazníky. Inovativní koncepce crossoveru 2008 v sobě kombinuje výrazný styl a jedinečný zážitek z řízení.

Rychlý úspěch vozu Peugeot 2008 rovněž potvrzuje, že tato cesta byla správná. Od uvedení vozu na trh v dubnu 2013 se výroba neustále zvyšuje, aby dokázala uspokojit poptávku. Tempo výroby v továrně v Mulhouse, které bylo na začátku stanoveno na 310 vozů denně, se na konci května 2013 zvýšilo na 460 a na konci ledna 2014 na 680 vozů.

Díky tomuto úspěchu může dnes Mulhouse slavit výrobu 200 000. vozu. Tempo výroby se současně zvyšuje na 860 kusů za den, které zajišťují dvě denní směny a jedna poloviční noční směna. Všechny vozy Peugeot 2008 vyrobené v Mulhouse nesou značku „Origine France Garantie“. Toto označení náleží vozům, jež se montují ve Francii a u nichž pochází více než 50 % hodnoty dílů vyráběných ve Francii. U vozu Peugeot 2008 je podíl hodnoty dílů vyráběných ve Francii 73 %.

Úspěch vozu Peugeot 2008 doprovází i zájem o vyšší verze výbavy, který od počátku nepolevuje a je jasným důkazem přesunu značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím vozů: dvě třetiny zákazníků volí nejvyšší verze výbavy (Allure a Féline)[1]. Více než 20 % zákazníků má zájem o novou generaci tříválcových benzínových motorů, které zastupuje motor 1.2 PureTech 82 k. Pokud jde o evropské trhy, v čele je francouzský trh s více než 62 000 prodaných vozů, následuje Itálie, Velká Británie, Německo a Španělsko.

Peugeot 2008 také získal téměř 10 různých ocenění v různých zemích (v  Irsku, Itálii, Španělsku, Francii, Polsku a v Turecku). Crossover 2008, který získal 5 hvězdiček v testech EuroNCAP, je jediným modelem v segmentu, jenž nabízí díky technologii Grip Control pět režimů řízení. Tato výbava usnadňující pohyb vozu spojuje protiprokluzový systém s pneumatikami Mud&Snow určenými pro zimní provoz (3PMSF: 3 Peaks Mountain Snow Flake).

Mezinárodní charakter vozu Peugeot 2008 byl zapsán již v jeho zadávacích podmínkách. Jde o první vůz značky, na jehož vývoji se současně podílelo několik zeměpisných oblastí, pro které je také určen. Peugeot 2008, který se současně vyrábí ve Wuhanu v Číně, na jejíž trh byl také nedávno uveden, již registruje více než 22 000 objednávek. Tuto mezinárodní dynamiku doplní v roce 2015 výroba vozu Peugeot 2008 v brazilské továrně Porto Real. Na stejném kontinentu se zatím jeho příbuzný Peugeot 2008 DKR s týmem Peugeot Total vydá od ledna na Rally Dakar.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků