Peugeot 2008 GT line 1.6 BlueHDi: Městský elegán

Oblíbený francouzský crossover prošel citlivým faceliftem, který krom obměny pohonných jednotek přinesl také sportovně laděnou verzi GT line. Jak jezdí s vrcholným dieselem?
Peugeot 2008 GT line 1.6 BlueHDi: Městský elegán
Seznam kapitol
  1. Vypadá dravěji, Praktičtější sourozenec
  2. Povedený, ale ne dokonalý interiér, Volant v klíně
  3. Vrchol vrcholů, Jak jezdí? Do terénu s rozvahou
  4. Kolik stojí, Verdikt, Technické údaje
  5. Peugeot 2008 GT line 1.6 BlueHDi: Fotogalerie

Povedený, ale ne dokonalý interiér

Přední sedadla jsou ovšem docela jiná písnička. Svým tvarováním mi dost připomínají ta v Peugeotu 208 GTi, což berte jako dobrou zprávu. Jsou pohodlná i na delších cestách a zároveň mají slušné boční vedení. Z čistokrevného „gétéíčka“ se uvnitř objevuje také perforovaný volant, hliníkové pedály a kovová hlavice řadící páky, která sice vypadá perfektně, ale v zimě studí a v létě nesnesitelně pálí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Duch sportovních Peugeotů je v interiéru jasně patrný, bohužel to platí i pro kovovou hlavici řadící páky, která v létě pálí a v zimě studí. Malý volant padne příjemně do ruky a ve městě je s ním radost parkovat

Parkovací brzda je řešena netradiční pákou, která je možná po designové stránce zajímavá, ale zbytečně ubírá prostor mezi sedadly. Držák nápojů tak našel své místo před řadící pákou, kam se vměstnají jen plechovky, velký kelímek s kávou nebo limonádou budete muset celou cestu držet v ruce. Podobné zklamání vás čeká i s loketní opěrkou, kterou automobilka nenabízí ani v rámci příplatkové výbavy.

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Interiér ale jinak působí skvělým dojmem. Skutečně, je výborně smontovaný a působí bytelně. Uvnitř nic nevrže a veškeré části kabiny mají minimální vůli, zkrátka jako v kvalitním německém autě. Také materiály jsou na danou třídu velmi dobré. Palubní desku kryje zajímavě strukturovaný povrch, výdechy klimatizace jsou orámované dekory v matném chromu a jen v decentní míře se tu objevují leskle černé povrchy. Tady udělal Peugeot v průběhu let skutečně velký krok kupředu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zpracování interiéru ani použité materiály si nezaslouží kritiku,
dojem z vnitřku je až prémiový. V praktických ohledech ale trochu ztrácí

Oproti jiným modelům francouzské automobilky zůstává 2008 věrná poctivým tlačítkům klimatizace, která je v případě provedení GT line standardně dvouzónová. Nad ní našel své místo displej multimediálního systému, který má na starosti nastavení vozu, rádio či navigaci. Funguje poměrně intuitivně, ale dokonalý není - při kliknutí na ikonu navigace celý systém spadl a restartoval se. Stalo se mi to ale naštěstí jen jednou.

Volant v klíně

Koncepce interiéru už dnes zdaleka nepůsobí tak neuvěřitelným dojmem jako v dobách příchodu dvěsteosmičky, která poprvé přinesla interiér nazvaný i-Cockpit. Vyznačuje se velmi malým volantem, který je umístěný poměrně nízko. Kouzlo spočívá v tom, že volant máte lehce nad koleny, nad věncem volantu pak máte přímo v zorném poli budíky. Automobilka před nedávnem představila druhou generaci interiéru, který dostane nová generace modelu 3008, menší crossover se musí spokojit s první verzí. I na tu jsem si však v průběhu času docela zvykl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncepce interiéru nazvaná i-Cockpit už v roce 2016 nepřekvapí. Dnes už víme, že si na netypicky umístěný volant lze bez problémů zvyknout. Jestli je to však skutečně lepší než tradiční řešení, to stále zůstává otázkou, na kterou si netroufáme odpovědět

Především ve městě je malý volant velkou výhodou, při parkování vytočíte kola z jedné strany na druhou během chvilky. Mimo město si ale na něj musíte chvíli zvykat, právě díky malému průměru musíte s volantem zacházet o poznání citlivěji než u běžných řešení, protože i malé otočení volantem znamená bleskurychlou změnu směru.

Samotné řízení je hlavně okolo středové polohy nezvykle tuhé a překvapivě nemá příliš tendence vracet se do středové pozice. Po pár hodinách za volantem jsem si na něj ale zvykl a nakonec mi nijak zvlášť nevadilo. Stejně jako u jiných aut dnešní doby nemůžete očekávat, že k vám od předních kol budou proudit jakékoli informace, taková už je ale daň elektromechanických posilovačů.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vypadá dravěji, Praktičtější sourozenec
  2. Povedený, ale ne dokonalý interiér, Volant v klíně
  3. Vrchol vrcholů, Jak jezdí? Do terénu s rozvahou
  4. Kolik stojí, Verdikt, Technické údaje
  5. Peugeot 2008 GT line 1.6 BlueHDi: Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků