Peugeot 2008 GT line 1.6 BlueHDi: Městský elegán

Oblíbený francouzský crossover prošel citlivým faceliftem, který krom obměny pohonných jednotek přinesl také sportovně laděnou verzi GT line. Jak jezdí s vrcholným dieselem?
Seznam kapitol
  1. Vypadá dravěji, Praktičtější sourozenec
  2. Povedený, ale ne dokonalý interiér, Volant v klíně
  3. Vrchol vrcholů, Jak jezdí? Do terénu s rozvahou
  4. Kolik stojí, Verdikt, Technické údaje
  5. Peugeot 2008 GT line 1.6 BlueHDi: Fotogalerie

Popularita crossoverů nebere konce. Své by o tom mohl říct i Peugeot, který s modelem 2008 u zákazníku docela zabodoval. V prvním roce prodeje po něm sáhlo 58 672 zákazníků, předloni prodeje překročily 135 tisíc a loni to bylo dokonce 154 tisíc. Peugeot se proto v rámci faceliftu nepouštěl do žádných větších akcí, které by jeho oblibu mohly jakkoliv narušit.

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Bylo to (většinou) fajn

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Bylo to (většinou) fajn

Vypadá dravěji

Samotný facelift toho na designu příliš nezměnil, ale to ani příliš nevadí, po designové stránce totiž 2008 pořád působí svěžím dojmem. Modernizovaná je grafika světlometů, stejně jako maska chladiče s vystouplými prvky, které svým provedením trochu připomínají chromované masky Mercedesu. Skuteční znalci modelu si všimnou pozměněné střechy či zadního spoileru, bez přímého srovnání ale budete jen obtížně rozeznávat, jestli se díváte na model před či po faceliftu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design je silnou stránkou modernizovaného Peugeotu 2008,
obzvlášť pak ve sportovně laděném provedení GT line

To se ovšem netýká sportovního paketu GT Line, který je úplně nový. Oproti standardní verzi se liší sadou exkluzivních sedmnáctipalcových kol v černém provedení, černá ale hraje prim i na ostatních částech auta - je v ní vyvedena maska chladiče, okolí předních světlometů, zrcátka či střešní ližiny. Když si připlatíte za červenou metalízu, je výsledek vážně velmi, velmi povedený.

Mě osobně na designu auta bavilo objevování všech těch detailů, které ho dělají tak nevšedním. Čelní okno je v horní části zajímavě vykrojené, u předních zrcátek najdete zajímavou vlnku a v zadní části zase upoutá pozornost zvýšená střecha, která opticky zvětšuje zadní okna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled hezky tvarovaná koncovka výfuku. U této se ovšem rozhodně nemusíte obávat, že by se začala špinit od zplodin, skutečná koncovka výfuku se nachází za nárazníkem a je to docela obyčejná roura. Ale když stejné řešení může mít i Mercedes...

Za zmínku rozhodně stojí i světelný podpis auta, zamračené čelní světlomety dovedou poměrně snadno pročistit levý pruh, aby si pomalejší řidiči mohli prohlédnout trojici drápů v zadních světlech a výraznou koncovku výfuku v pravé části. Při podrobnějším zkoumání ale zjistíte, že je tu jen pro parádu, ta skutečná se ukrývá za nárazníkem a hezká příliš není.

Praktičtější sourozenec

Dvatisíceosmička s sebou nese nelehkou úlohu, v rámci které musí zastoupit roli kompaktního kombíku, jehož životní etapa skončila s generací modelu 207 SW. V otázce rozvoru je na tom s hodnotou 2537 milimetrů podle oficiální tabulky automobilky dokonce o milimetr hůře než pětidveřový Peugeot 208, celkovou délkou či hodnotou zavazadelníku ji ovšem výrazně převyšuje.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Kufr se svými 360 litry neohromí ani například vedle takové Škody Fabie Combi, ale za malý bych se ho zdráhal označit. Mně v rámci týdenního testování dostačoval ve všech ohledech. Francouzi by se ale v Mladé Boleslavi mohli inspirovat systémem háčků, které náklad udrží na svém místě.

Trochu zarážející je, že plato zavazadlového prostoru nemá klasické provázky, které by ho s otevřením kufru zvedly, nakládání a především vykládání nákupu, který se v průběhu cesty zatoulal až za zadní sedadla, vám i kvůli chybějícím provázkům připraví slušnou lekci tělocviku. Sedadla jdou každopádně sklopit v poměru 60:40 a vytvoří rovinu. Není tak problém do kufru naložit třeba horské kolo a vyrazit do přírody, jak se na pravý crossover sluší a patří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zevnějšek zdobí celá řada zajímavých detailů. Zrcátka mají zajímavé vykrojení, velmi nezvyklým prvkem je střecha zvýšená v zadní části auta

Postupně se můžeme přesunout dopředu, ještě předtím si ale neodpustím několik slov k zadním sedadlům, která trochu připomínají trestnou lavici. Sedák ani opěradlo nemají žádné tvarování, na druhou stranu se na ně (díky zvýšené střeše) bez problémů vměstná i dobře živený basketbalista. Pokud byste však hledali například loketní opěrku, hledali byste ji marně. Delší cesty tu tedy nejspíš nebudou příliš pohodlné, ale z hlediska prostoru si není na co stěžovat.

Radosti
Pružný a úsporný motor
Komfortní podvozek
Odhlučnění interiéru
Netypický design
Starosti
Absence pohonu všech kol
Drobné ústupky v praktičnosti
Průměrně velký zavazadelník
7  /10
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vypadá dravěji, Praktičtější sourozenec
  2. Povedený, ale ne dokonalý interiér, Volant v klíně
  3. Vrchol vrcholů, Jak jezdí? Do terénu s rozvahou
  4. Kolik stojí, Verdikt, Technické údaje
  5. Peugeot 2008 GT line 1.6 BlueHDi: Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků