Peugeot 2008 DKR: působivá zbraň na videu a v oficiální fotogalerii

Peugeot před časem způsobil menší rozruch, když oznámil, že se vrací zpět do dakarské rallye. Dnes byl představen závodní speciál, který možná způsobí další rozruch. Vypadá opravdu velmi dobře, i když původní 2008 v něm budete hledat velmi složitě.

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Je to dáno přístupem, jaký u Peugeotu zvolili. Na místo roubování speciálu do tvarů známého automobilu si designéři vzali 2008 jen jako vzdálenou předlohu a tu upravili podle potřeby. Automobilka samotná přiznává, že výsledek připomíná spíše kupé než malé SUV, nicméně to je v celku jedno. Na design se nejezdí.

Peugeot Exalt kompletně představen. Místo karbonu používá čedičové vlákno

Peugeot Exalt kompletně představen. Místo karbonu používá čedičové vlákno

Přestože se v tiskové zprávě nepíše prakticky nic, jednu podstatnou věc ještě zmínit můžeme. Speciál 2008 DKR používá pouze pohon zadní nápravy. Peugeot se tak rozhodl po důkladném zhodnocení technických předpisů. Ty povolují pro automobily s pohonem 4x2 použití většího odpružení a větších kol, což nakonec inženýři vyhodnotili jako výhodnější, než nasadit čtyřkolku. V případě pneumatik má výsledek průměr 94 cm, přičemž se o ně postarala společnosti Michelin.

Technické podrobnosti Peugeot nechal „zahaleny rouškou tajemství“. Tak snad je brzy odhalí.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků