Městské crossovery nejsou levné, zvykejme si na to. Na český trh právě vstupuje Peugeot 2008, jedno z nejúspěšnějších B-SUV v Evropě, nebude tedy škodit malé cenové srovnání.
Peugeot v Česku poprvé ukázal novou generaci crossoveru 2008 už koncem listopadu, o cenách ale nepadlo ani slovo. Crossover, který vychází z Peugeotu 208 a technicky se od něj vlastně téměř neliší, na českém trhu vévodí prodejům takzvaných B-SUV. Tak to aspoň vidí Svaz dovozců automobilů (SDA), podle jehož statistik u nás bylo za prvních 11 měsíců loňského roku (statistiky za celý rok SDA zatím nezveřejnil) registrováno 2814 kusů Peugeotů 2008, 2575 Renaultů Captur a 1726 kusů Suzuki Vitara.
Tak vypadá první trojka, jenže Škodu Kamiq, konkurenta uvedených vozů, SDA nepochopitelně řadí o segment výše (C-SUV), tedy ke Škodě Karoq či Kie Sportage. Loni přitom bylo v Česku registrováno 1218 kamiqů, a to jeho dodávky na trh začaly až v září. Kamiq proto využijeme pro účely dnešního malého cenového srovnání i z důvodu, že Renault Captur, který Peugeotu 2008 na českém trhu šlape na paty, bude v nové generaci uveden do prodeje až 15. ledna a zatím nejsou k dispozici jeho ceny.
Pod 400 tisíc jenom s velkou slevou
Nabídka Peugeotu 2008 se podobá nedávno uvedenému modelu 208. Vozy se od sebe liší v podstatě jenom nápravnicí (2008 má hliníkovou, 208 plechovou), systémem Grip Control, který prostřednictvím volitelných režimů kontroly trakce crossoveru pomáhá při jízdě v horším terénu, a paletou motorů. Crossoveru chybí nejnižší linie Like a tříválec 1.2 PureTech o výkonu 55 kW, zato dostal linii GT (208 končí s GT Line) a vrcholnou verzi motoru 1.2 PureTech o výkonu 114 kW (155 koní), kombinovanou výhradně s osmistupňovým automatem.
Nejnižší cena činí 385.000 Kč (1.2 PureTech 100/74 kW Active), jedná se však o akční nabídku se zvýhodněním 65.000 Kč. Srovnatelný Peugeot 208 vychází v akci o 40.000 Kč levněji. V základní výbavě Active dostanete oranžovou metalízu, 6 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, zadní parkovací senzory, LED světlomety, zadní LED svítilny, přístrojový štít i-Cockpit s 3,5palcovým displejem TFT, infotainment se 7palcovýcovým displejem, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední a zadní okna či 16palcová kola s velkoplošnými kryty (pro motor 1.2 PureTech 130 litá 16palcová kola).
Škoda Kamiq má nabídku postavenou podobně. V základu (tříválec 1.0 TSI/70 kW Ambition, pětistupňový manuál) vychází na 387.900 Kč, bez ohledu na motor vyjíždí na 16palcových kolech s poklicemi, má manuální klimatizaci, LED světlomety a zadní svítilny, palubní počítač, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, infotainment s 6,5palcovým displejem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním či výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Výbava v podstatě odpovídá Peugeotu 2008, na rozdíl od něj však nemá kamiq elektricky ovládaná okna vzadu či parkovací senzory.
Peugeot 2008 vs. Škoda Kamiq: Srovnání základních motorů |
Model |
Peugeot 2008 |
Škoda Kamiq |
Motor |
1.2 PureTech |
1.0 TSI |
Zdvihový objem [cm3] |
1199 |
999 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
Výkon [kW/min] |
74/5500 |
70/5000-5500 |
Točivý moment [Nm/min] |
205/1750 |
175/2000-3500 |
Převodovka |
6M |
5M |
Prov. hmotnost [kg] |
1263 |
1214 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,9 |
11,1 |
Maximální rychlost [km/h] |
185 |
181 |
Základní cena [Kč] |
385.000 |
387.900 |
2008 s výbavou Allure začíná s motorem PureTech 100 na 440.000 Kč (akční cena po slevě 68.000 Kč). Nad rámec linie Active dostanete třeba elektronickou parkovací brzdu, automatickou klimatizaci, startování tlačítkem, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, konfigurovatelný i-Cockpit, středovou loketní opěrku vpředu, dvojitou podlážku kufru, paket Visiopark 1, který zahrnuje couvací kameru a parkovací senzory vpředu a vzadu či 17palcová litá kola.
Kamiq Style vychází s motorem 1.0 TSI/70 kW na 445.900 Kč, i tady je cena víceméně shodná s Peugeotem 2008. Má 16palcová litá kola, na cestu si svítí Bi-LED světlomety, vzadu má směrovky s animací a elektricky ovládaní okna, rovněž nechybí dvouzónová automatická klimatizace, parkovací senzory (jen vzadu), bezklíčové odemykání a startování, infotainment s úhlopříčkou 8“, přední sedadla a trysky ostřikovačů jsou vyhřívané a výškově nastavit lze i sedadlo spolujezdce. Peugeot 2008 má vyhřívaná sedadla až v nejvyšší výbavě GT, u ostatních se připlácí 6000 Kč.
Sportovní jen naoko
Peugeot 2008 GT Line stojí nejméně 510.000 Kč (cena po slevě 65.000 Kč), prodává se ale přinejmenším s motorem 1.2 PureTech 130. Má sportovní přední sedadla se zesíleným bočním vedením, zatmavená zadní okna, exteriérový paket Look GT Line, kombinované látkové čalounění se zeleným prošíváním, hliníkové pedály, chromovanou koncovku výfuku či tmavé čalounění stropu. Lepší viditelnost zajistí full LED světlomety.
Kamiq odpovídá linií Monte Carlo za 500.900 Kč, nemá však srovnatelně výkonný motor. Za půl milionu nabízí pouze 70 kW, verze litru TSI s výkonem 85 kW stojí 525.900 Kč a patnáctistovka TSI/110 kW vychází se sportovnější linií nejméně na 560.900 Kč. Vedle designových odlišností karoserie a interiéru dostanete sportovní přední sedadla, parkovací senzory vpředu a vzadu, adaptivní tempomat, volič jízdních režimů, couvací kameru, asistent vyparkování a změny jízdního pruhu či prosklenou střechu, ale už ne třeba digitální přístrojový štít, který je pro všechny linie za příplatek 10.900 Kč.
Vrcholem nabídky Peugeotu 2008 je linie GT s motorem 1.2 PureTech 155 za nejméně 650.000 Kč (akční cena po slevě 40.000 Kč). Standardem je automatická osmistupňová převodovka, litá 18palcová kola, 3D navigace, čalounění Alcantarou, systém sledování slepého úhlu, bezklíčové odemykání a startování, vyhřívaná přední sedadla či paket Drive Assist Plus s adaptivním tempomatem a udržováním v jízdním pruhu.
Verze GT nemá ambice vyrazit do terénu. Kvůli velkým kolům si u ní nemůžete připlatit za systém Grip Control, který je dostupný pouze u linií Allure a GT Line za 6000 Kč.
Peugeot 2008 druhé generace: Základní technická data a české ceny |
Motor |
1.2 PureTech |
1.2 PureTech |
1.2 PureTech |
1.5 BlueHDi |
1.5 BlueHDi |
Zdvihový objem [cm3] |
1199 |
1199 |
1199 |
1499 |
1499 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
Výkon [kW/min] |
74/5500 |
96/5500 |
114/5500 |
74/3500 |
96/3750 |
Točivý moment [Nm/min] |
205/1750 |
230/1750 |
230/1750 |
250/1750 |
300/1750 |
Převodovka |
6M |
6M(8A) |
8A |
6M |
8A |
Prov. hmotnost [kg] |
1263 |
1267/1280 |
1280 |
1280 |
1344 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,9 |
8,9(9,1) |
8,2 |
11,4 |
9,3 |
Maximální rychlost [km/h] |
185 |
196 |
208 |
185 |
195 |
Cena Active [Kč] |
385.000 |
420.000 |
- |
425.000 |
- |
Cena Allure [Kč] |
440.000 |
470.000 |
- |
480.000 |
560.000 |
Cena GT Line [Kč] |
- |
510.000 |
- |
- |
600.000 |
Cena GT [Kč] |
- |
- |
- |
- |
650.000 |
*Ceny platné od 9. 1.2020. Příplatek za automat (1.2 PureTech/96 kW) činí 50.000 Kč |