Peugeot 108 v nových snímcích a informacích, hmotnost od 840 kg

Můžeme vám dále poodhalit podobu nového kompaktního modelu Peugeot 108, jenž se chystá na svoji premiéru na ženevském autosalonu.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 108
  2. Fotogalerie

Představujeme vám nástupce minivozu Peugeot 107 vyráběného spolu s technicky spřízněnými modely Toyota Aygo a Citroën C1 v TPCA poblíž českého Kolína. I v tomto případě má jít o racionálně řešený malý automobil, jenž si ale tentokrát troufá zajít poněkud dále. Konstruktéři nejmenší „osmičky“ vsadili na výraznější styl vycházející z větších řad Peugeot 208 a Peugeot 308 v kombinaci s širokou škálou barevných kombinací a nabídkou moderních elektronických soustav. Tedy na podobný recept, na němž staví zejména úspěšné modely Mini a Fiat 500.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 108 bude k dispozici jako tří a pětidveřový hatchback, případně s plátěnou shrnovací střechou v modelu 108 TOP!

Svojí délkou 3 470 mm je nový Peugeot 108 dokonce kratší než třeba Hyundai i10 nebo Volkswagen Up!, ale také lehčí, přičemž třídveřové provedení má s pohotovostní hmotností startovat na 840 kg. Také díky tomu se mají všechny připravované verze bez ohledu na počet dveří a typ použitého motoru vejít s emisemi CO2 pod hranici 100 g/km. S dieselem se nepočítá, základní tříválec 1,0 VTi má dosahovat výkonu 68 koní (50 kW) a větší 1,2 VTi nabídne 82 koní (60 kW).

Peugeot 108 hýří barvami a umí zrcadlit displej mobilu na palubce

Peugeot 108 hýří barvami a umí zrcadlit displej mobilu na palubce

Výklopná záď umožňuje přístup k zavazadlovému prostoru se základním objemem 190 l, jenž po sklopení zadních opěradel naroste na 750 l. Tvořena je, jak už se to v této kategorii stává normálem, skleněným dílem zahrnujícím i zadní okno. Nový Peugeot 108 bude k dispozici v třech karosářských verzích, jako tří a pětidveřový hatchback a jako provedení 108 TOP! se shrnovací plátěnou střechou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výklopná záď bude i v tomto případě skleněná

Na rozdíl od již zmíněného většího modelu 208 má mít novinka přístrojový štít přímo na sloupku volantu před řidičem, nicméně sedmipalcový dotykový displej na středové konzole (standard ve stupni Allure) ovládá komfortní soustavy vozu podobným způsobem. K dispozici bude osm barev včetně páru dvoutónových řešení, v programu Themes pak najdeme různé sady polepů a dekorů na povrchu karoserie i v jejích útrobách.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 108
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků