Peugeot 108 se údajně chystá do hrobu. Nahradí ho malinkatý crossover?

Městská miniauta jsou další ohroženou kategorií, které se dostává stále méně popularity. Vypadá to, že hru by nyní mohl opustit i nejmenší model Peugeotu.

Prozatím se jedná o čisté spekulace a francouzský web Caradisiac ani neuvádí zdroj svých informací, podle něj to však pro malinký Peugeot 108 nevypadá do budoucna zrovna dobře. Automobilka údajně přemýšlí o ukončení výroby – život modelu představeného v roce 2014 ostatně míří ke konci a zájem o miniauto každým rokem upadá.

Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

Ani poslední elektrický záchvěv jako v případě Škody Citigoe iV, kterou už mimochodem mladoboleslavská značka přestala nabízet, však Peugeot zřejmě nechystá. Místo toho chce najít zisky vlastně docela předvídatelným způsobem, který je na vlně dnešních trendů. Malinký hatchback by totiž mohl nahradit zbrusu nový malinký crossover.

Crossovery a obecně modely na zvýšených podvozcích se stále těší velké oblibě. Novinka případně označená jako 1008 by tedy zapadla pod současný Peugeot 2008 a nejspíše by mohla využít i stejnou CMP platformu. Pod kapotou byste tedy očekávali i poslední malé benzinové motory koncernu PSA, zatímco dieselů by se mohla značka pro malý model úplně zbavit.

Nová Dacia Logan a Sandero na prvních upoutávkách. K odhalení dojde příští týden

Nová Dacia Logan a Sandero na prvních upoutávkách. K odhalení dojde příští týden

Za další typ pohonného ústrojí totiž Caradisiac uvádí právě i elektrickou verzi po vzoru Peugeotu e-2008, který ze svého elektromotoru dává 100 kW (136 koní) a 260 N.m točivého momentu. Baterie o kapacitě 50 kWh pak zajišťuje malému crossoveru dojezd až 310 km (WLTP).

Ve výsledku tedy možná Peugeot míří i do segmentu těch vůbec nejlevnějších elektromobilů na trhu. Konkurovat by tak mohl i chystané elektrické Dacii Spring, která si dává za cíl být úplným low-costem na trhu Evropy. Pokud má francouzská publikace pravdu, nepřímého nástupce 108 bychom se dočkali někdy na přelomu roků 2021/2022.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků