Peugeot 108 se údajně chystá do hrobu. Nahradí ho malinkatý crossover?

Městská miniauta jsou další ohroženou kategorií, které se dostává stále méně popularity. Vypadá to, že hru by nyní mohl opustit i nejmenší model Peugeotu.

Prozatím se jedná o čisté spekulace a francouzský web Caradisiac ani neuvádí zdroj svých informací, podle něj to však pro malinký Peugeot 108 nevypadá do budoucna zrovna dobře. Automobilka údajně přemýšlí o ukončení výroby – život modelu představeného v roce 2014 ostatně míří ke konci a zájem o miniauto každým rokem upadá.

Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

Ani poslední elektrický záchvěv jako v případě Škody Citigoe iV, kterou už mimochodem mladoboleslavská značka přestala nabízet, však Peugeot zřejmě nechystá. Místo toho chce najít zisky vlastně docela předvídatelným způsobem, který je na vlně dnešních trendů. Malinký hatchback by totiž mohl nahradit zbrusu nový malinký crossover.

Crossovery a obecně modely na zvýšených podvozcích se stále těší velké oblibě. Novinka případně označená jako 1008 by tedy zapadla pod současný Peugeot 2008 a nejspíše by mohla využít i stejnou CMP platformu. Pod kapotou byste tedy očekávali i poslední malé benzinové motory koncernu PSA, zatímco dieselů by se mohla značka pro malý model úplně zbavit.

Nová Dacia Logan a Sandero na prvních upoutávkách. K odhalení dojde příští týden

Nová Dacia Logan a Sandero na prvních upoutávkách. K odhalení dojde příští týden

Za další typ pohonného ústrojí totiž Caradisiac uvádí právě i elektrickou verzi po vzoru Peugeotu e-2008, který ze svého elektromotoru dává 100 kW (136 koní) a 260 N.m točivého momentu. Baterie o kapacitě 50 kWh pak zajišťuje malému crossoveru dojezd až 310 km (WLTP).

Ve výsledku tedy možná Peugeot míří i do segmentu těch vůbec nejlevnějších elektromobilů na trhu. Konkurovat by tak mohl i chystané elektrické Dacii Spring, která si dává za cíl být úplným low-costem na trhu Evropy. Pokud má francouzská publikace pravdu, nepřímého nástupce 108 bychom se dočkali někdy na přelomu roků 2021/2022.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků