Peugeot 108 hýří barvami a umí zrcadlit displej mobilu na palubce

Nová generace nejmenšího Peugeotu bude mít světovou premiéru v Ženevě, ale první fotky a informace zveřejnila automobilka už dnes.
Peugeot 108 hýří barvami a umí zrcadlit displej mobilu na palubce

Peugeot 108 přichází jako nástupce modelu 107, který se vyrábí v továrně TPCA u Kolína spolu se sesterským Citroenem C1 a Toyotou Aygo. Zákazníky chce zaujmout především širokou nabídkou barevných provedení interiéru a také plátěnou střechou.

Pokud jde o velikost, nový Peugeot 108 prakticky zachovává rozměry svého předchůdce: měří 3470 cm na délku a 1620 mm na šířku. O miniaturních rozměrech svědčí o hodnoty rozchodu kol: 1425 mm vpředu, 1420 mm vzadu. Poloměr otáčení činí pouhých 4,8 m.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Peugeot 108 nabídne výběr ze sedmi barevných „témat“

Nabídka motorů obsahuje dvě jednotky: tříválec 1,0 l (68 koní) a nový PureTech 1.2 VTi o výkonu 82 koní. Menší motor bude k dostání i v extra úsporném provedení e-VTi, popřípadě s „robotizovanou“ převodovkou ETG5. 

Automobilka nicméně předpokládá, že zákazníci se spíš než o motor budou zajímat o možnosti propojení s mobilním telefonem a individualizace interiéru. Peugeot 108 proto nabídne sedm různých „témat“, spočívajících převážně v polepech exteriéru, a tři různá provedení interiéru. Například varianta „Porcelaine Aïkinite“ dostane matně bílou palubní desku a středový panel ve „zlatavé mědi Aïkinite“. A pokud jde o konektivitu?

Zrcadlení mobilu

Vedle tradičního telefonování a přehrávání hudby přes Bluetooth umí Peugeot 108 také zrcadlit obrazovku chytrého telefonu na displeji palubního systému. Výrobce tuto funkci nazývá Mirror Screen. Podporovány jsou mobily s operačními systémy Android, RIM i Windows, které se připojují přes rozhraní MirrorLink, stejně jako iOS – ten k zrcadlení používá technologii AppInCar. 

Za příplatek si budete moci pořídit kromě jiného automatickou klimatizaci, parkovací kameru nebo bezklíčové odemykání. Nově bude k dispozici také shrnovací plátěná střecha po vzoru Fiatu 500C

Předpokládané datum uvedení na trh ani ceny výrobce zatím nezveřejnil. Patrně se tak stane v souvislosti se světovou premiérou nové stoosmičky na blížícím se autosalonu v Ženevě. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků