Peugeot 107: úsměv lva v malém balení

Peugeot 107 je jedním vozem z kolínské trojice, který se bude na českém trhu prodávat od června. Novinka je nástupcem modelu 106 a na délku měří jen 3,4 m. K dřívější fotogalerii jsme doplnili podrobné informace, které Peugeot poskytl v tiskové zprávě.
Peugeot 107: úsměv lva v malém balení
Seznam kapitol
  1. Design, fotografie
  2. Velikost, motory, podvozek, bezpečnostní výbava
  3. Vnitřní a zavazadlový prostor, barvy karoserie a interiéru, výbava

Poznámka: Následující text pochází z tiskové zprávy.

Peugeot 107, nástupce vozu 106, se stává novým vstupním článkem modelové řady. Nabídka značky v kategorii malých vozů je díky tomuto novému modelu (a rovněž výjimečnému novátorskému modelu Peugeot 1007) nyní ucelená a kompletní. Tento segment trhu vykazuje za posledních deset let nárůst prodejů o celých 32% a vyznačuje se stále větší fragmentací nabídky a neustálým přílivem nových modelů a karosářských variant.

Vývoj a realizace modelu 107 je výsledkem spolupráce koncernu PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation a stejně jako další dva typově identické vozy, vystavěné na stejném podvozku, se bude vyrábět v novém závodě v Kolíně v České republice.

Styl

Zadávací podmínky pro stylové studie a návrhy modelu 107 obsahovaly předem dané parametry, vycházející z použití stejného podvozku, části mechanických prvků a některých dalších pro všechny tři značky společných dílů – čelního skla a předních dveří.

Návrháři centra Style Peugeot se zaměřili na vytvoření kompaktního, víceúčelového  vozu s výrazným charakterem, určeného především, nikoliv však výhradně, do městského provozu. Výsledkem jejich tvůrčí práce je vůz s minimálním předním a zadním převisem, s koly umístěnými v krajních bodech podvozkové základny a oblými tvary, které mu opticky dodávají na objemu.

Zpracování přední části modelu 107 obsahuje designové prvky typické pro posledně uváděné modely značky Peugeot. Mladistvá hravost a vstřícnost této malé šelmy je vyjádřena širokým „úsměvem“ a protáhlýma „očima“. 

Z bočního pohledu je vyváženosti mezi přední a zadní částí pětidveřové verze docíleno netradičním zakončením zadních dveří, které zcela zakrývají sloupek zadního okna. Hrana dveří v přímé návaznosti kopíruje velká, svisle orientovaná zadní světla. Ta mají trojúhelníkový tvar, probíhají od lomu střechy až po zadní nárazník a ohraničují celoplošně prosklené víko zavazadlového prostoru. 

Tvary a propracování jednotlivých částí a detailů v interiéru vytváří dojem kvality a pohostinnosti, pozornost upoutá zejména středový panel a sdružený přístroj, jemně podsvícený při zapnutí předních světlometů. Příjemnou atmosféru uvnitř tohoto „usměvavého“ vozu dotváří použité potahové materiály, specifické pro každou ze tří značek. 

„Nakažlivý“ úsměv

Sympatický, vstřícný, s upřímným úsměvem, Peugeot 107 se s vámi ochotně podělí o svůj optimismus a radost ze života…

Jeho vzhled má typické „kočičí“ rysy vlastní značce Peugeot: do stran protáhlé a nově uprostřed vyboulené světlomety mandlového tvaru, rozevřená „tlama“, zkosené čelní sklo velkých rozměrů a zezadu trojúhelníková, vertikálně orientovaná a plasticky vymodelovaná zadní světla jasně červené barvy, která tvoří hranu celoplošně prosklených pátých dveří.

Střídmý nonkonformismus má v případě modelu 107 podobu originálních stylových prvků či jemně zpracovaných křivek. Nárazníky v barvě karoserie a další neokázalé detaily jsou důkazem, že v jednoduchosti je skryta krása a osobitost.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, fotografie
  2. Velikost, motory, podvozek, bezpečnostní výbava
  3. Vnitřní a zavazadlový prostor, barvy karoserie a interiéru, výbava
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 158 745 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 155 230 km
Cena: 200 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 975 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 156 510 km
Cena: 179 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků