Peugeot 107 a Citroën C1 s faceliftem pro rok 2012

Francouzská část trojčat z českého Kolína právě prošla čerstvým omlazením, v pořadí již druhým.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 107 a Citroën C1 2012
  2. Fotogalerie

Trojice Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo, představená již v roce 2005, je po technické stránce identická a její členové se liší pouze vzhledem karoserie a detaily interiéru. Toyota se však přesto drží od produktů francouzského koncernu PSA přeci jen trochu stranou, takže nepřekvapí, že vozy 107 a C1 přicházejí s faceliftem takřka ve stejnou chvíli.

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Citroën C1 2012

Dosud se vozy prodávaly ve verzích Peugeot 107 2009 a Citroën C1 2009, nyní však prošly další modernizací. V případě Citroënu si všimneme především ostřeji tvarovaného předního nárazníku s mlhovkami a svisle orientovanými denními světly LED (které odkazují hlavně na novější modely Citroën DS3 nebo Citroën C4 Aircross), kratší kapoty a omlazenými značkovými emblémy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C1 2012

Lépe vybavené vozy dostaly nový, kůží obšitý volant a jiné hlavice řadicí páky, za příplatek jsou k mání modernější audiosoustava a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary. Pohonná jednotka v podobě litrového tříválce (jiná volba není) dosahuje i nadále výkonu 68 koní (50 kW), ale s manuálně řazenou převodovkou klesla díky dílčím modifikacím průměrná spotřeba paliva z 4,5 na 4,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U „automatu“ byla spotřeba snížena v průměru o 0,1 na celkových 4,5 l/100 km. Podle vyjádření automobilky Citroën dostal vůz také nový elektrický posilovač řízení a nově odladěné pérování, jež má přispět ke zlepšení komfortu a stability jízdy v nízkých rychlostech.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 107 2012

Úpravy nejmenšího ze současných Peugeotů pro modelový rok 2012, což nás zřejmě nepřekvapí, z převážné míry kopírují výše popsané modifikace Citroënu C1. Také vylepšený Peugeot 107 se vyznačuje především novou přídí s členitějším nárazníkem a světly LED pro denní svícení, jež jsou ale v tomto případě uloženy vodorovně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 107 2012

Peugeot zároveň sjednotil systém označování výbavových stupňů s ostatními Peugeoty současnosti, tedy na verze Access, Active a Allure. V závislosti na konkrétním trhu bude klimatizací standardně vybavena již verze Active, zatímco Allure nabídne palubní soustavu Peugeot Connect s konektivitou Bluetooth a USB, litá kola a otáčkoměr.

Modernizované vozy Citroën C1 a Peugeot 107 se u nás začnou prodávat již na jaře letošního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 107 a Citroën C1 2012
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků