Peugeot 107 a Citroën C1 s faceliftem pro rok 2012

Francouzská část trojčat z českého Kolína právě prošla čerstvým omlazením, v pořadí již druhým.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 107 a Citroën C1 2012
  2. Fotogalerie

Trojice Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo, představená již v roce 2005, je po technické stránce identická a její členové se liší pouze vzhledem karoserie a detaily interiéru. Toyota se však přesto drží od produktů francouzského koncernu PSA přeci jen trochu stranou, takže nepřekvapí, že vozy 107 a C1 přicházejí s faceliftem takřka ve stejnou chvíli.

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Citroën C1 2012

Dosud se vozy prodávaly ve verzích Peugeot 107 2009 a Citroën C1 2009, nyní však prošly další modernizací. V případě Citroënu si všimneme především ostřeji tvarovaného předního nárazníku s mlhovkami a svisle orientovanými denními světly LED (které odkazují hlavně na novější modely Citroën DS3 nebo Citroën C4 Aircross), kratší kapoty a omlazenými značkovými emblémy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C1 2012

Lépe vybavené vozy dostaly nový, kůží obšitý volant a jiné hlavice řadicí páky, za příplatek jsou k mání modernější audiosoustava a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary. Pohonná jednotka v podobě litrového tříválce (jiná volba není) dosahuje i nadále výkonu 68 koní (50 kW), ale s manuálně řazenou převodovkou klesla díky dílčím modifikacím průměrná spotřeba paliva z 4,5 na 4,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U „automatu“ byla spotřeba snížena v průměru o 0,1 na celkových 4,5 l/100 km. Podle vyjádření automobilky Citroën dostal vůz také nový elektrický posilovač řízení a nově odladěné pérování, jež má přispět ke zlepšení komfortu a stability jízdy v nízkých rychlostech.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 107 2012

Úpravy nejmenšího ze současných Peugeotů pro modelový rok 2012, což nás zřejmě nepřekvapí, z převážné míry kopírují výše popsané modifikace Citroënu C1. Také vylepšený Peugeot 107 se vyznačuje především novou přídí s členitějším nárazníkem a světly LED pro denní svícení, jež jsou ale v tomto případě uloženy vodorovně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 107 2012

Peugeot zároveň sjednotil systém označování výbavových stupňů s ostatními Peugeoty současnosti, tedy na verze Access, Active a Allure. V závislosti na konkrétním trhu bude klimatizací standardně vybavena již verze Active, zatímco Allure nabídne palubní soustavu Peugeot Connect s konektivitou Bluetooth a USB, litá kola a otáčkoměr.

Modernizované vozy Citroën C1 a Peugeot 107 se u nás začnou prodávat již na jaře letošního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 107 a Citroën C1 2012
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

včera | Jan Mička | 71 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků