Peugeot 106 1,0: malý a dobrý (test ojetiny)

50 komentářů

Pavel
8. listopadu • 10:48

Pane jo. Chvili mi trvalo, nez mi doslo, ze to neni test od profika. Kez bych dokazal neco takoveho taky napsat. Ma to koncepci, jasne receny vyhody a nevyhody v kazde z posuzovanych casti. U me jedna s hvezdou. Poohlizim se po litrovem aute, abych pojistovnam a benzinkam nedelal dojnou kravu a tenhle clanek me od 106 odradil. Hlavne asi to soukani se pod volant. Navic teprve tady sem si vsiml, ze 106 nema jako Saxo 280 litru v kufru. Jinak se mi 106 libi mnohem vic, hlavne palubka :-(
Skoda ze takovy clanek nenajdu o Suzuki Swift, ale mozna bych pak nekoupil nikdy nic :-(
Jezdil sem ted v Renaultu 19, ale uz dosluhuje, tak sem ted dost zmlsany a kdyz sem pred pul rokem sedl do Felicie, ktera mi pred tim prisla v pohode, pripadal sem si jako v pekle. Myslel sem ze dalsi Francouz by to vyresil, ale asi na velikosti zalezi :-) Jeste mam v zaloze Yarise a Corsu C, ale to jsou v mych cenovych relacich uz vraky.

maia
11. února • 10:08

Kupila som teraz toto auto za 300€ aj zo zimnými gumami na diskoch... keďže som mala predtým passat combi, je to neporovnateľné. Passat sa dočasne stal nepojazdným a tak som bola nútená riešiť situáciu a toto padlo vhod. Super cena, čo na tom že nezamyká kufor, nejde ručná brzda, vzadu v kufri dve diery smerom ku kolesám. Auto ako dámska kabelka... skôr pre babenku do mesta. Ja mám výšku 180 cm a v pohode sa tam zložím, mám síce sedačku hodne vzadu, ale nemám problém jazdiť v pohode. Dvakrát som si síce buchla hlavu o dvere pri vystupovaní. No hold je to iné ako passat Nedávno mi počas jazdy odpadla bočná lišta z dverí... skutočne zábavné auto. Prekvapuje každým dňom. Inak pre mňa výkonom príšerné, žiadna sláva keď sa do kopca suniem 80-90 km a predbieha ma ešte aj kamión.

crusoe
7. července • 20:56

Do kopca 80-90 ti je malo ? A kolko davas normalne na passate do kopca ?

kuba
10. března • 21:02

Já mam 106ku starší model, a měřim 190cm a prostorově mi to postačuje.

Mira
29. července • 20:23

Měl jsem 106 rok,koupil jsem ji za 60tisíc červenou třídveř 98rok najeto 105tis. Bohužel sem ho koupil v původnim stavu, takže výměna výfuk střední a tlumič,komplet brzdy zadní a přední zadní vše mimo bubnů tak jen čelisti a sadu těch pérek či co to je,jinak měl jsem 3 šrobý kola u čtyř by byli bubny 2x tak dražší kdyby se měnily. Potom rozvody,olej normálka jak je napsáno. No dal jsem do něj na začátek dalších 20tisíc,ale to beru,to se má počítat u každýho. Spotřeba kolem 5,5-6 litrů. Jízda pohodlná,ale na dálnice ve 130kmh už nic moc,motor je vytočenej a spotřeba kolem 8-9l. Potom mi začal nějak žrát tak jsem ho prodal. Mam ted renault thalia 1,2 16V a žere rozhodně míň než peugeot. A má vyšší výkon a jízdní vlastnosti nesrovnatelný. U thalie sem se nedostal nad spotřebu 6,5l a to sem jezdil po městě a po dálnici 150-160kmh. Ale jinak jsem byl se 106 spokojenej,jen jsem chtěl vyměnit auto.

maia
11. února • 10:07

Kupila som teraz toto auto za 300€ aj zo zimnými gumami na diskoch... keďže som mala predtým passat combi, je to neporovnateľné. Passat sa dočasne stal nepojazdným a tak som bola nútená riešiť situáciu a toto padlo vhod. Super cena, čo na tom že nezamyká kufor, nejde ručná brzda, vzadu v kufri dve diery smerom ku kolesám. Auto ako dámska kabelka... skôr pre babenku do mesta. Ja mám výšku 180 cm a v pohode sa tam zložím, mám síce sedačku hodne vzadu, ale nemám problém jazdiť v pohode. Dvakrát som si síce buchla hlavu o dvere pri vystupovaní. No hold je to iné ako passat :-D Nedávno mi počas jazdy odpadla bočná lišta z dverí... skutočne zábavné auto. Prekvapuje každým dňom. Inak pre mňa výkonom príšerné, žiadna sláva keď sa do kopca suniem 80-90 km a predbieha ma ešte aj kamión.

Benco
2. června • 17:48

Mozem sa spytat majitelov 106 ako to je aj s priestorom napr. na zadnych "sedackach"( naschval dane do uvodzoviek, pretoze neviem ci sa tam niekto dokaze napratat). Mam asi 191cm a uvazujem o niecom takomto malom a pomerne rychlom :-D A este by ma zaujimalo ci to je auto napr. na jazdenie pre 3osoby cesty tak 150km. Alebo to je fakt len pre dvoch v predu? Alebo porovnanie s Fabiou by sa nedalo? :) Thx

kujon
5. června • 0:20

Vzadu ve svém autě nejezdím, takže nevim :D Ale co sem se tak ptal lidí, kteří se mnou jeli, tak jejich dojmy z auta (resp. cestování vzadu) byly normální - nijak se po vystoupení nekroutili, nehrbili, ani nic podobnýho. Jen to nastupování a vystupování je celkem obtížné, ale to asi u všech 3dv. aut. Co se týče delších cest, tak jak už sem psal výše - jezdim prakticky jen dálky (z domova na kolej 110km), minimálně ve 2 lidech, normální stav jsou 3, max 4. V 5ti jsem snad ještě nejel :) Ve 3 lidech myslím ideální svezení, 50 město, 100-110 mimo, spotřeba okolo 6l. Svezení "dál" jsem zatím neplánoval, nejdelší trasa se 106kou byla asi něco okolo 200km (minulé léto s přítelkyní na dovolenou), ale myslim si že by se to nechalo přejet. Samozřejmě od toho nemůžeš čekat komfort typu 5er BMW. Jinak jako největší mínus pokládám absenci klimy, v letních měsících je to opravdu ubíjející... Kdyby nejlevnější varianta, co sem tak hledal na internetu, nevycházela na zhruba 12k (rozprodávka saxa), tak bych už klimoval... Ale dát 12k za klimu do auta, které stálo 65k nemá cenu.

Vody
5. června • 1:33

tobě se to s 1.4kou mluví, ale co mám říkat já s litrem, to je utrpení když tam nejsem sám:-D

Vody
2. června • 19:33

Prostoru v 5d verzi je vzadu málo, tak akorát pro dva 175cm lidi, víc už bych nedoporučoval. Každopádně na 150km je to pro 3 lidi použitelné jenom se silnějším motorem a dobrými nervy, jízdní vlastnosti se celkem zhoršujou po každém kilu navíc.

Jeffe
6. března • 18:50

Veľmi dobrá recenzia, poučná a zároveň aj zábavná. Len dúfam, že nie je posledná. ;-)

millhouse
6. února • 23:05

Pěkný článek, vše sedí. Jediný problém se 106-kou mám v zatáčkách. Auto drží stopu párádnicky, ale člověk při trochu ostřejším průjezdu zatáčkou lítá od skla ke sklu. Mám 1,4 55 kW a jede to po čertech rychle. Jet 160 km/h není žádný problém. Ovšem potom ta spotřeba, že:-D Jezdím celkem svižně a spotřeba se motá někde kolem 7 litrů, což se mi zdá docela hodně. Věřím tomu, že důchodce by s tím dokázel jet za nějakých 6 litránků. Ale kdo by se ploužil, když slabých 800 kg táhne 75 koníků, že:-D.

josh
2. února • 18:30

otázky či je AX predchodca 106 a Saxa sú zanedbateľné pri identifikácii tohoto Citroena C2 predávaného v Číne, ktorý je Peugeot 206 :-D
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Kerzy
3. února • 19:29

nevypadá špatně tendleten citropežot :-D

Mar
2. února • 22:54

Nevím jak kvalitou, ale designově to nevypadá zleB-]

wolff
2. února • 16:12

Vody snažil ses musím tě pochválit, celý se mi to teda nechtělo číct, bral sem to tak nějak přes řádek, tak dkybych tio te´d nahodil něco neprávem tak se na mě nezlob... Ale seš si jistý, že 106 je společná s AX... Spíš bych řekl, že s AX nemá nic společného (snad s výjimkou těch karburátorových tragédií)...Myslím, že je to spíše předchůdce Saxa..., což tady samo o sobě zaznělo.. No možná sem se přehlídl...

Vody
2. února • 19:20

jeste abych to doplnil, chtel sem tim rict ze AX je predchudce prvni rady P106 ktery se delal od roku 91

Vody
2. února • 17:03

no cerpal jsem taky ze stranky http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_106 mozna jsem teda neco spatne pochopil nebo prelozil.....mozna neni stejna jako AX ale maji spolu dost podobne, staci se podivat na kompatibilitu nahradnich dilu, hodne veci z Ax pasuje na 106 a naopak

kujon
1. února • 22:51

Pěkně psaný článek, sám jsem majitel 106ky 1.4 55kW po faceliftu (2x airbag, orig. infra central na DO, el. okna, mlhovky, servo) a musím říct že je to pro mě, jakožto studenta, ideální autíčko. Je to sice auto do města, ale já s nim jezdim prakticky jen dálky 100km+ a při normální jízdě 50město, 100mimo jsem na nějakých necelých 6ti litrech benzínu. Což je hodně solidní. V praxi to znamená že já v Brně koupím benzín za 200kč (což jako student dělám pořád), dojedu domů (110km) a ještě mi v nádrži něco málo zbyde :O) Tohle opravdu žádná felicie neumí :) A vim o čem mluvim, jelikož jsem předtim do Brna jezdil favoritem (pro rýpaly - tím posledním, s 50kW motorem vybaveným vstřikováním Bosch monotronik, tedy prakticky totožné auto jako první felicie, jen ještě o něco lehčí) a udělat to samé s tímto autem by bylo asi čisté harakiri :)

Vody
1. února • 23:52

Jak jsem psal jizda s 1.1 nebo dokonce 1.4 je o necem jinem, tyhle motory tomu dodavaji sily i na delsi cesty. Ja jezdim casto focusem takze ohledne prostoru a sedacek jsem dost zmlsany takze jsem to pojal celkem kriticky. Jinak razeni je opravdu naladove, kdyz je mokro a vlho jde krasne snadno......Do budoucna bych za vetsi auto nemenil, pokud se zadari rad bych jednou 106/saxo s motorem 1.4 a kdyby se extra zadarilo tak verzi GTi/VTS

kujon
2. února • 9:45

V ČR se taky docela často uvádí název "s16". Popravdě - taky sem o tomhle autíčku uvažoval někdy v budoucnu, problém je ale ten, že to co se tady v ČR prodává, jsou 3x před boudu vzatý vraždy :) Na tipcars je aktuálně jen jedna za 119k, ale ta se zdá v pořádku. No nicméně u tohohle auta asi jedině dovoz...

xgandalf
1. února • 18:31

Mno, abych to trochu porovnal - mám Saxo z roku 2000, 1.1 vícebodová stříkačka. Výbava - 2 airbagy, ABS, klima, elektrický okna, centrál, posilovač,5 dvířko.
Prostorově si nemůžu stěžovat, vejdu se tak akorát a to ani nemám sedačku úplně vzadu (180cm, 75kg). Sedačky jsou opravdu francouzsky měkký, musím říct, že mi to vyhovuje a upřímně řečeno se mi sedí líp, než třeba ve Fabii. Ani problémy s pedálama a volantem jsem nezaregistroval, takže Saxík je v tomhle trochu jinde. Interiér ani nenadchne, ani neurazí, takže si nestěžuju. Nevýhoda je chybějící přihrádka před spolujezdcem, kam je instalovanej airbag.
Jinak spotřeba 6l/100km při kombinaci (1/2 dálnice 1/2 město) a to rozhodně nejsem nějaká brzda provozu. Z hlediska dynamiky je to neee excelentní, ale dostačující - na dálnici bez problému držím 130km/h (točí podle otáčkoměru 4t ot/min), ve městě je akcelerace a dynamika výborná(berte s rezervou - do těch 70km/h Saxík velmi ochotně zrychluje). Jízda je pohodlná i díky posilovači, autíčko drží stopu velmi dobře a nedělají mu problémy ani typické české silnice...;-)
Viděl bych u něj dva hlavní problémy - jednak vzhledem k tomu, kdy tahle modelová řada vznikla, je Saxík v interiéru příliš hlučný. Není to tedy žádná krize, že by nebylo slyšet nic jinýho, než motor, ale je hlučnější, než např. Punto. A potom řazení, které je opravdu nepřesné a takové gumové - navíc je poměrně náladové, takže někdy zařadím doslova jedním prstem a někdy je to spíš jako v posilovně.

josh
1. února • 14:48

vie sa koľko bolo celkovo vyrobených modelov P106 a Saxo ?

josh
1. února • 13:34

a predsa trocha iné - citroen ku svojmu sesterskému modelu pristupoval o čosi ústretovejšie - od začiatku jeho predaja v SR (1996, a asi aj v ČR) bol štandardne vybavený airbagom, kufor je na aute väčší (280 l) a aj na vonkajšom tvare mu to prospelo, 1.0 sa ponúkali len minimálne - väčšinou cenníky začínali od 1.1i , výbava za rovnakú cenu bola lepšia. S iným motorom (aj 1.1) ide fakt o iné auto než ako pri uvádzanej 1.0 37 kW - napríklad 1.4 - 1.6 už sú dosť solídne a ani tvarmi IMHO saxá nevyzerali typicky žensky ako Micra, Fiesta, Corsa... K tým crash testom - modely okolo 1998 mali väčšinou 2 hviezdičky (Mercedes C, BMW 3, Nissan Micra a Almera, Mazda 121, Fiat Punto, tuším aj Corsa, Clio..) .
Jedna 1998 s rovnakými krytmi koliea asko 10 v článku :-))Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Vody
1. února • 15:12

divil by ses ale po bazarech jsem videl Saxiku s 1.0 celkem dost, jinak velikost toho kufru me prekvapuje, zajimalo by me kde udelali soudruzi z Peugeotu chybu

josh
1. února • 15:29

v bazároch sú aj veľké množstvé dovážaných - určite sa spoznajú podľa originálneho bez-airbagového volantu (a asi aj v prípade 1.0). Soudruzi "by Peugeot" chybu nespravili, keď sa pozrieš porovnaním P106 na zadný design (zboku, zozadu) vidno že saxo má kufor navrhnutý väčší, určite nešlo o mýlku :)

Petr
1. února • 20:21

napada me, ze asi pouzili jinou metodiku vypoctu. Protoze ta auta jsou jinak identricka.

josh
1. února • 22:43

identické sú technikou, nie do posledného kúska záhybu a plechu. majú aj odlišné kufre.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
josh
1. února • 23:35

proste iné zadky
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

tom
2. února • 11:52

to saxo uprostred je nadherny

Vody
1. února • 11:44

Tak panove diky za ve smes kladna hodnoceni, prece jenom nejsem zadny profik takze to neni nijak uzasne ale myslim ze cist se to da.
Jinak s tim mistem, osoby vyssi maji celkem problem s nastupovanim a vystupovanim a mistem pro kolena.

Petr
6. října • 21:23

Je ještě jedna verze.1.3 Rallye(72kW).Já jí mám a je to krutost

Tonda
1. února • 16:53

No mne teda prijde 80 klacku za takove holopidi jako docela dost a jsem si prakticky jist, ze za ty penize se ve stejnem rocniku dalo i pred rokem poridit mnohem serioznejsi auto anebo novejsi (shodou okolnosti jsem totiz prave pred rokem taky vybiral auto)... :-/

Vody
1. února • 18:23

ja sem tehdy po bazarech neco nachodil a reknu ti ze nic serioznejsiho jsem tehdy za ty love nenasel. Za 80 bylo spoustu ruznejch auto to jo, napriklad felicie jeste o par let starsi a dalsi hruzy ktere by si vyzadaly dalsich dvacet tacu navrch v opravach

Marwinus
1. února • 12:25

Dobre popsane. Mel jsem AX 1,0 trojdvirko. A ac mam pres 190cm, zasadni problem nebyl. Krome nastupovani... presne jak popisujes - narvat nohy mezi sedacku a volant. Ale da se to nacvicit ;-) . Jinak me trochu prekvapuje ta spotreba, ja se nedostal pres 5,5 litru na sto a to jsem ho nesetril...

Vody
1. února • 12:29

ta spotreba je ve meste na velmi kratke trasy, vubec se tomu nedivim....

Germi123
1. února • 9:33

šikula

Vodky
1. února • 10:00

To je auto pro 18lety holky do mesta, na "vyjezdeni". Clanek hrozne napsany, nactilety autor si asi koupil sve prvni auto a je z toho vycakanej do trenek..

headquest
1. února • 11:23

Vodky: nevim kde si ziskal dojem ze je autor z vozu "vycakanej"...clanek je napsany vyvazene. Ja sem z neho jasne pochopil ze to neni auto pro me, je to z myho pohledu krap a kdybych uvazoval o malym aute, jdu rozhodne jinam... Pro me ten clanek ma dobrou informacni hodnotu, diky Vody, na prvni pocin super pracicika:-) A docela rychle napsano;-) Na pravopis jsem se nesoustredil, ale co sem si vsiml tak je tam 1 chyba ve slovosledu, tak ji opravte...

Roger 77
1. února • 11:19

A ty jezdíš v čem? Ve sto pětce a děláš tady machry? Jezdíme každej tím na co máme, nebo tím co potřebujeme- přemýšlej o sobě.... Jo a mám 106 a měřím 193 cm a s místem problém nemám, samozřejmě ho tam není jako ve felicii, ale dostačuje to. S pozdravem všem sto šestkařům

Jose
1. února • 19:01

tak já mám 106 v litru, ale ještě jen 33kW, r.v.97, dva roky a nemůžu si stěžovat. a vůči felicii bych řekl, že vpředu je mista vice, hodně ale taky dělá 3dvéřová karosérie, do které se prostě nastupuje dopředu skvěle. pokud nemám či nechci dát cenu za nové auto, dejme tomu 1.4 HDI (a nechci s ním parkovat v praze na ulici, což byl jeden z hlavních důvodů proč nové a dražší ne), tak tohle je na provozní náklady a užitek pro dva mladé lidi výborná varianta.

Hadra
1. února • 11:17

Proč máš ten pocit? Nepřipadám si zrovna jako 18ti letá holka a jsem s tím autem spokojenej.

julius7
1. února • 11:15

Dobre a zaujímavo napísané.

eddie
1. února • 9:03

Pěkný test, ale boužel když mám 190 cm a váhu přes metrák, tak tohle auto asi není pro mě. :-))

Riči
2. listopadu • 15:19

Mnu vidis ja mam kamose...ten ma 193cm a 100kg a mel ho pres rok...ve verzy 1.6 16V :) a spokojenost sice to casem odchazelo..:) ale on si nestezovall...naopak.. :) vsichni v jeho okoli si to auto zamilovali ja osobne taky.. :) protoze to delalo zazraky.. :)

Vladik
1. února • 11:43

Mám 184cm a auto Citroen AX a v pohodě se do něj vejdu, táta má přes metrák a taky se do něj v pohodě nasouká, jen je třeba pořídit si 3dvéřovej model a sedačky nastavit dozadu nadoraz:-D

Human
5. února • 14:36

106tka neni zase tak malé auto jak se zdá. Rok jsem jí vlastnil v tridverove verzi s motorem 44 kW a nemuzu si stezovat. Pred dvema mesici jsem dostal sluzebni fabii kombi 1.9tdi 74 kw a prekvapilo me, ze to neni az zase takovy skok jak jsem predpokladal. Motor se samozrejme neda srovnavat, ale i tak byl peugeot s tim svym motorem pomerne dost zivy. Zrejme to kompenzovala mala hmotnost auta. Jedine co mi na nem vadilo byla pomerne vysoka poruchovost, ale ta byla zrejme zpusobena tim, ze jsem auto koupil v bazaru a bylo lehce bourane.

duuri
1. února • 8:39

pekne:) ale za moje twingo by som nemenil B-]

lehtinen
1. února • 17:53

Twingo je Twingo ;-)

Deli
1. února • 7:58

Fajne:-))

Doporučujeme

Články odjinud