Peugeot 1007: stylové maximini (první dojmy)

Peugeot přiznává, že trochu extravagantní model 1007 vznikl spíše pro podporu image značky než jako impuls pro zlepšení prodejních výsledků. Jeho koupí ale můžete podpořit nejen image Peugeotu, ale také svou a k tomu využít celou řadu jeho ryze praktických předností. Co může „tisícsedma“ nabídnout? Přečtěte si naše první dojmy.
Peugeot 1007: stylové maximini (první dojmy)
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, zajímavá řešení
  2. Bořkova chlouba, cena a výbava, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie vč. mnoha nepublikovaných snímků

Je tomu už poměrně dlouho, co Peugeot vrhl na světlo světa model s označením 1007. Tehdy se jednalo ještě o koncept a veřejností byl přijat tak, jak je u konceptů obvyklé: u jedněch s nadšením, u druhých se suchým konstatováním, že vůz je plný nestandardních designových i technických řešení a pokud se dostane do showroomů dealerů, tak jedině řádně obroušen ostrými pilami marketingových expertů. Jenže Peugeot překvapil a vůz začal prodávat v podstatě tak, jak jej vymyslel. Inu, jak jsem již uvedl výše, toto nemá být prodejní trhák, ale „imageové autíko“. Přesto je na stole otázka, zda jde o nesmyslnou hříčku znuděných designérů nebo praktický vůz s notnou dávkou extravagance. Leccos naznačí již naše první dojmy.

 
Pár oficiálních foto...
 
Plejáda tisícsedmiček na startu jako v Le Mans

Ať žije extravagance

Když se zadíváte na přiložené snímky, asi dojdete k závěru, že toto auto není zrovna běžná konfekce. K víceméně typické přední partii, s protáhlými světlomety a velkým nasávacím otvorem chlazení, se přidal již méně typický boční profil a docela zvlášní záď. Při pohledu z boku zaujmou dvě věci – nevelká délka vozu spojená s vysokou stavbou karoserie a řěšení bočních dveří. To první by se u minivanu dalo označit za běžné, to druhé je ale v dané třídě zcela netypické. Že má vůz boční posuvné dveře poznáte hned podle několika prvků.V prvé řadě je to klika umístěná na „špatné“ straně dveří, která je navíc svisle uložená. I tvar samotných dveří dává tušit jiný systém otevírání a pokud byste pořád váhali, viditelná kovová „kolejnička“, táhnoucí se zadními bočními partiemi, vše odhalí.

  
  
Modrá je tradičně dobrá, ale ani decentnějśí barva není k zahození

Právě ona je asi nejkontroverznějším prvkem vzhledu vozu, u velkých MPV jsme si na podobnou věc už zvykli, na karoserii malého auta ale působí trochu nepatřičně. Designéři se jí pokusili do vzhledu vozu zakomponovat pomocí šedé linky táhnoucí se přes celou záď vozu až k oběma kolejnicím. Pravda, pomohlo to, ale hliníkový pás působí na veseleji zbarvených karoseriích (žlutá, oranžová...) pořád trochu smutně. Na šedě zbarvených vozech nebo obecně tmavších odstínech karoserie se celkem ztrácí.

  
Trochu rušivá kolejnička posuvných dveří se na takto zabarvené karoserii skoro ztrácí

Záď jako taková je pojata opět netradičně, C-sloupek je negativně skloněný a zadní sklo opticky zasahuje až do boků karoserie. Na něj navazují i koncová světla, která spolu se sklem vytvářejí velký trojůhelník táhnoucí se od střechy až k nárazníku. Tvarově je záď prakticky zcela plochá a z její roviny vystupuje pouze zadní nárazník. Můj pocit? Vcelku roztomilé auto, viditelně hnané k extravaganci. Některá designová řešení mají ale i své praktické dopady, o těch ale až za chvíli.

Výměnné „kryty“ ve standardu

Pravda, tu a tam napíši nějaký článek pro sesterskou MobilManii, ale nyní skutečně hovořím o autě. 1007 je opravdu stylové auto a jedním z viditelných projevů je možnost částečné personalizace interiéru. Zní to šíleně, ale k vozu si opravdu můžete pořídit libovolnou sadu barevných prvků interiéru a do práce jet třeba v pohřební černé a z práce ve veselé žluté. Vyměnit lze celkem 18 plastových a látkových částí od potahů sedadel, až po ohraničení výstupů vzduchu (více poznáte z fotografií) a dát tak interiéru zcela jiný nádech. Jednu sadu navíc dostanete v ceně vozu při koupi, další si můžete pořídit u dealera. Výměna není příliš náročná. Nevím, jak dopadla soutěž o nejrychlejšího měniče potahů probíhající na představení vozu, ale při mých hrátkách s veselými plasty jsem došel k závěru, že 10 minut by při troše cviku mělo bohatě stačit. Celá tahle sranda se jmenuje Caméléo, tedy ne Velbloudéo, jak poznamenal jeden kolega, ale Chameleon. A to je celkem trefné označení.


Co je modré, to jde vyměnit
  
Zde totéž v béžové, vnitřní část čalounění drží pomocí zipu, který na první pohled není ani trochu vidět

1007 ale umí více, v prvé řadě je nejbezpečnějším vozem ve své třídě a výrobce se chlubí i tím, že dosáhl vůbec nejlepšího výsledku za ochranu posádky při čelním a bočním nárazu napříč třídami (celkem 36 bodů, detaily testu zde). Je to pravda, ale v našich očích zůstává jedničkou Ford Focus, který získal v obou testech 100 % možných bodů a 1007 jej předstihl jen díky většímu počtu bodů za připomínače bezpečnostních pásů. Ať tak či onak, je 100 resp. 94 procent dosažených bodů skvělým výsledkem, jakým se nemůže pochlubit žádné jiné mini. Francouzi se do toho asi rozhodli praštit a chtějí soutěžit s Renaultem o pozici výrobce nejbezpečnějších vozů vůbec. Co my na to? Jen houšť a větší kapky...

Sezame, otevři se

Přesně to stačí říci před nástupem do vozu. Je k tomu tedy ještě třeba zmáčknout tlačítko na dálkovém ovladači centrálního zamykání, ale to je vše. Kontakt se dveřmi se stává minulostí. 1007 má již v základu elektrické ovládání bočních posuvných dveří a pro ultralíné jedince bude opravdu stačit jen mačkat tlačítko.

  
"Ukončete výstup a nástup dveře se zavírají," nezbytná jazdyková výbava řidiče 1007

Posuvné dveře ale mají i další výhody. Především vytvoří velký nástupní otvor o délce 92 cm, který zaručuje snadný přístup i k zadním sedadlům, a v neposlední řadě jsou velmi nenáročné na prostor vedle vozu při nastupování a vystupování. Na místech, kde s jiným autem ani pořádně neotevřete dveře, zde vystoupíte jako z Boeingu 747. Dveře při otevření nepřesáhnou délku vozu a na šířku předčí zrcátka jen o 8 mm. Nastupování a vystupování z vozu je snadné a při mé nemalé výšce mi imponovalo dvojnásob. Pokud si myslíte, že tohle auto není nic pro dvoumetrové chlapy, tak pozor, jezdí s ním i opravdoví borci...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, zajímavá řešení
  2. Bořkova chlouba, cena a výbava, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie vč. mnoha nepublikovaných snímků

bazar

Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 162 453 km
Cena: 92 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 081 km
Cena: 252 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 199 045 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 141 524 km
Cena: 137 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 144 406 km
Cena: 55 000 Kč
Peugeot 206 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 177 871 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků