Peugeot 1007: praktická extravagance (velký test)

30 komentářů

Dana Studentova hrebickov
9. října • 19:16

Dobrý večer prosím nejdou mi zavřít dveře u spolujezdce musím je ručně venkem zatlačit! Automechanik mi řekl že to bude pant a to je 3500kc bez práce! Máte zkušenosti? Jelikož jsem jen ženská tak nevím děkuji za každou radu a odpovědi Dana

Ajwen
29. října • 1:15

jen jsem chtěl říct, že doma máme verzi T-sport 1,6 a spotřeba je kolem 7Litru, takže na to že má 80Kw jede docela slušně, já osobně mám xc90,ale občas se svezu i tímto prdítkem a problém mi to nedělá,ba naopak z něj mám potěšení.

Josef
1. listopadu • 20:48

Přesně tak žena si koupila T-sport a je nadšená a mě se líbí též.Automat je bezvadný nastupování také a ve městě s ním jezdím velice rád!!Spotřeba kolem 7Litrů neni špatná.

kukan
28. prosince • 11:33

Tak toto auto si zakoupila má matka ve střední výbavě s motorem 1.4. Osobně její výběr přílš neschvaluji, mám pocit, že za stejné peníze mohla dostat více auta, nicméně její argumantace je následující:

1. Jsem invalidní, chodím o berlích - a tohle auto se mi otevře na dálku, ještě než k němu dojdu. Nemusím si opírat berle o auto a otvírat dveře atd. To samé při zavírání.
2. Špatně se mi sedá do normálních aut - tohle auto má sedačku vysoko a hned u kraje.
3. Větší auto nepotřebuju - stejně tam většinou sedím sama nebo s mužem.
4. Potřebuju auto primárně na krátké jízdy po městě, maximálně dvacet km na chalupu. Větší je ji na nic, špatně se mi s nimi parkuje.
5. - n. atd.

Moje poznatky po - zdůrazňuji - krátkém okouknutí vozu:
1. Technická vychytávka elektricky posuvných dveří - exkluzivní, omračující, pozornost přitahující, leč zároveň cenu navyšující.
2. Místa na předních sedačkách neuvěřitelně mnoho. Troufám si tvrdit, že v daném segmentu je 1007 v této disciplíně králem. Pohodlí si netroufám po své relativně krátké jízdě hodnotit, mám ale pocit, že sedačky v 307 mi sednou víc.
3. Z místa vzadu již tolik nadšený nejsem, uznávám však, že jsem zvyklý na trochu jinou kategorii aut a 1007 si asi i tady vede dobře.
4. Přístup na zadní sedačky: tak tady jsou mé pocity trochu dozporuplné. Ano, po odjetí boku auta pryč na vás zívne úžasná díra pro nástup. Nicméně dozadu se nastupuje už o poznání hůře. A pokud máte ještě ke všemu dozadu umístit dětskou sedačku a do ní připoutat dítě, jedná se již o úkon - alepoň pro mne - na hranici akrobacie. Holt druhý pár dveří ničím nenahradíš.
5. Převodovka. Automat jsem nezkoušel, ta manuální je otřesná. Gumová, dlouhé dráhy, nepřesná... Už dlouho se mi nestalo, abych řadil jiné rychlostní stupně, než ty zamýšlené. Občas, jsem-li nucen ji řídit, brblám nad kvalitou převodovky manželčiny 307. Ovšem ve srovnání s 1007 je to nebe a dudy. A to se jedná o stejnou automobilku...
6. Motor. Zatím si, vzhledem k malému počtu najetých kilometrů u daného exempláře, netroufám hodnotit. Řekl bych ale, že s tak poměrně těžkým autem bude mít co dělat i po zajetí. Mně osobně se přílš nepozdává, ale pro plánované účely asi bude postačující. Vzhledem ke "kvalitě" manuální převodovky bych jej asi zkombinoval s výše zmiňovanou převodovkou 2Tronic.
7. Zavazadelník. Snad ti to, mami, bude stačit. Ovšem jsem zvědavej, jak teď budete převážet z místa na místo tu sekačku na trávu.

Závěr? Ten si musí každý učinit sám. Tohle autíčko je zajímavé, vychytané a extravagantní. A taky si za to nechává pořádně zaplatit. A má i své mouchy. Pro mne tohle auto není, pro mou matku je ideální. A pak se v tom dneska vyznejte...

saar
5. ledna • 8:09

No keď to zdôvodnila takto tvoja matka , tak to by som ešte bral, ale ináč kúpiť takéto auto za také peniaze to vôbec nepochopím. Krása je vecou vkusu, ale toto auto krásne určite nie je, takže ako nejaký miláčik asi veľa žien nezaujme  a za také peniaze sa dá kúpiť už auto o triedu vyššie, alebo porovnateľné oveľa lacnejšie, s lepším morom, spotrebou a pod., takže keď toto nebude prepadák , tak potom už neviem.

RB
27. prosince • 22:50

No za tie prachy urcite nie. Ked vezveme do uvahy len priemernu kvalitu peugeotu, par nedostatkov ( s tym ze po par rokoch sa ich objavi podstatne viac, ked sa uz nebude jednat o velmi pozitivne naladeny test - ved aby nam aj nabuduce pozicali niejake auto na test, tak to musi byt kladne ) a sialenu spotrebu, urcite nie. Na fabii combi 1.4 50kw mam priemer ( 50% dialnica 130km/hod, 20% mesto, 30% okresky 60-120km/hod ) cca 6-7 l/100km.

Radek Ondrášík
27. prosince • 23:19

Myslíte si, že pokud je v testu nějaké auto pochváleno, tak jen proto, aby automobilka zapůjčila vůz i příště? Pak mám obavu, že polovina automobilek by nikdy nikomu nic nepůjčila, protože se kritkou nešetří

ad spotřeba - vám se nezdá uvedena spotřeba jako příliš vysoká s ohledem na velikost vozu?

RB
28. prosince • 20:26

Ono tie testy su zaujimave. ked sa testuje nove auto, vsetko je ok a par drobnosti nehra ziadnu rolu. Ale ked si pozriem test na to iste auto po troch rokoch, tak sa tam vyskytuju stale tie iste veci, ano napr: tradicne problemy s presnostou riadenia, tradicna horsia kvalita dielenskeho spracovania, ako vieme tento motor netaha v nizkych otackach ... Ale tieto veci som este nikdy nevidel pri recenzii noveho auta. Preco asi? Navyse, ked je niekde aj bodove hodnotenie napr. min=1bod a max=10bodov, tak sa zahadne vsetky auta zmestia do rozmedzia 8-9 bodov, pritom je tam Renault thalia spolu s Toyotou, alebo Golfom. Kazdy, kto sa v utach vyzna a chodi po salonoch si vie porovnat a kto sa ma moznost odviest este lepsie. Nie je v tejto recencii trebars nic o kvalite dielenskeho spracovania, alebo plastov, ved pristrojova doska Peugeotu 206 a Fabie je neporovnatelna v prospech Fabie, atd. vela veci dolezitych chyba. Napr rozoberatelne farebne panely na P1007 by som povazoval za nevyhodu - moze sa prichytenie opotrebovat a panely budu odpadavat, alebo vybrovat, co u Peugeotu aj predpokladam.

Radek Ondrášík
29. prosince • 0:38

K první polovině se vyjadřovat nebudu, nemám k tomu co říct. Zaměřím sa na vaší výtku "o dílenském zpracování a kvalitě plastů"

- v testech, které budu já psát se o tomto asi nedozvíte, nebo jen velmi okrajově. Základ problému je definice "dílenského" zpracování. Pokud tím máte namysli to, jak díly na sebe pasují, tak je zbytečné se na toto zaměřovat. Protože v dnešní době pasuje vše dobře, nikde nic nevrže atd. Pokud ano, je to problém jednoho kusu, ne celku jako takového. Pokud tedy něco objevím, snažím se podívat i na jiné kusy, abych se ujistil, že to je věcí jednoho kusu. Dílenské zpracování dnes prostě již nemá smysl hodnotit.
- pokud se budeme bavit o "kvalitě" plastů, tak opět nečekejte chvalozpěvy na téma "měkčených plastů" nevidím důvod toto zmiňovat. Pokud tedy hodnotit plasty, tak pouze v případě jejich skutečné nekvality, tedy v případě, že plasty vypadají jako z dob osmdesátých let minulého století. Většinou je to pouze otázka vkusu a pokud dané plasty přímo nebijí do očí, tak není důvod o nich psát.

Narážíte na srovnání přístrojové desky P206 vs. Fabia. Myslíte si, že vaše srovnání je skutečně objektivní, nebo je to otázkou vašeho vkusu. Tedy toho, že přístrojovka Fabie se vám více líbí, více vám vyhovuje, nebo na základě čeho posoudit - objektivně - že přístrojovka Fabie je skutečně lepší.

Ono testy jsou z většiny o subjektivitě, protože jedině to, co lze skutečně změřit, můžeme považovat za objektivní hodnocení, vše ostatní je věcí vkusu, věci toho, co preferujete, co máte rád atd. Proto můžou mít dva lidé na stejné auto dva odlišné názory, což se ostatně velmi často ukazuje v diskusích pod testy. Někomu to sedne, někomu ne.

Pokud tedy s něčím nesouhlasíte, máte na to jíný názor atd. je to vcelku logické, protože každý rád něco jiného. Ovšem to neznamená, že když má někdo jiný názor a pochválí něco, co vy ne, že jde o uplaceného člověka. Holt ve všem platí "někdo rád holky, jiný zase vdolky".

RB
29. prosince • 2:51

Dik sa dlhu odpoved. Ja proste francuzov nemusim. Este posledna vec do diskusie. Kvalita plastov a dielenske spracovanie stale vidim dovod hodnotit, pretoze si ho vsimne aj lajk. Rozdiely su znacne. Napr kamos / uplny amater na auta / mal 2 roky Reanult scenic I a pred nedavnom presiel na Mercedes A. Cenovo dost podobne auta v plnej vybave. Teraz lutuje ako mohol 2 roky svojho zivota jazdit na francuzkom aute. prijemne mekke plasty a oproti renautu minimalne medzery a bez pazvukov palubnej dosky - nechapal, ze sa da aj take auto vyrobit ( predtym mal totiz iba renault a peugeot ). Tot vsjo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
29. prosince • 11:02

Jak chcete hodnotit kvalitu plastů? Co je měřítko jeho kvality? To jak vypadá na oko? Zda je měkčený? Vždyť to je jako chtít, abych vám řekl, který obraz je pěkný, které víno chutná nejlíp. To jsou věci, které je třeba si obhlédnout individuálně. Dílenské zpracování je dnes v dané třídě, dané cenové relaci atd. na +- stejné úrovni. Skutečně nikde nic nevrže a pokud ano, je to problém daného kusu, skutečně dnes palubky atd. lícují a pokud ne, je to věci opět jednoho kusu a měkké plasty? Na to bych se rád zeptal - k čemu vám je měkčená palubní deska? Abych řekl pravdu já ji neošahávám a tak je mi jedno, zda je měkká, nebo tvrdá, záleži mi na vzhledu, který je ovšem dost individuální.

RB
30. prosince • 1:56

Uz som nechcel prispievat do tejto diskusie, ale musim este raz. Pokial nevidite rozdiely v kvalite vypracovania a vyhody mekcenych plastov, tak by ste ( bez urazky ) asi mal zmenit zamestnanie. Recenzia na auto by mala byt o postrehoch z auta, rozdieloch oproti konkurencii, o tom ako sedi podvozok v roznych situaciach, v com je motor a prevodovka dobra a v com nie ... Technicke parametre si kazdy vie nacitat sam a nazor na vzhlad si vie kazdy urobit podla obrazkov, alebo podla toho co vidi na ulici. Prave tie detaily a rozdiely a vychytavky jednotlivych aut su zaujimave. Napriklad: Nie je zaujimave cislo objemu kufra, ale ako je samotny kufor skladny. Napriklad na obrazkoch k P1007 som si vsimol, ze packy, ktorymi si sklapaju zadne sedaky, zasahuju vyrazne do priestoru kufra. Skor by ma zaujimalo, ci su tie drzaky pevne a zavadzaju veciam v kufry. Ak ano, tak je to velke minus. Taketo veci treba pisat.

Radek Ondrášík
30. prosince • 14:23

SKutečně nevím, jakou výhodu skrývá, když je palubní deska měkčená. Pokud vy ano, rád příjmu vaši informaci. Chápu, pokud jsou "plasty" měkčené v oblasti, kde se opírá koleno o středový tunel, chápu výhodu měkčeného plastu v oblasti loketní opěrky, ale zda je palubní deska měkčená nebo ne je přece jedno.

RB
31. prosince • 3:44

1. mekceny plast v spodnej casti pristrojovky, kde sa opiera koleno o stredovy panel som este nevidel. Navyse koleno by sa o nic v aute opierat nemalo. Mekceny plast sa pouziva ina na vrchnu cast pristrojovky.
2. ma to aj par praktickych vyhod, okrem tej hlavnej, ze to luxusne vyzera ( keby nie, tak to nepouzivaju vsetky drahsie auta ). Nizsie vibracie, mensia moznost vrzgania po par tisicoch km, matny mekceny plat sa menej leskne na prednom skle, ako leskla tvdra recyklavana francuzka umela hmota ...

Radek Ondrášík
31. prosince • 9:55

ad 1 - vidíte a přitom nejedna automobilka použivá měkčené části v místech, kde přechází palubní deska do středového panelu či tunelu, protože se dam předpokládá kontakt s nohou, kterou si řidiči, pro odpočinek opírají.

ad 2 - tady je to sporné, to co jste vy vyjmenoval je hodně subjektivní, to, co je pro vás luxusní vzhled, může být pro mne tuctovka a naopak. A pokud se něco použivá v luxusních vozech, neznamená to automaticky, že je to i luxusní, stačí se podívat na imitace dřevěného obložení, to je také často použiváno i ve vozech střední a nižší střední třídy a přitom to pak vypadá hrozne. Dále, to co najdete ve vozech vyšší středni a výše, ohledně měkčených plastů, to v těch malých vozech nenajdete. Tam již dnes téměř nejsou holé plasty, většinou jsou pokaždé něčim potažené a jsou měkké.

j.k.
27. prosince • 21:47

v pohode testik.. ale opravte si tuto chybicku... bolo by to dost divne keby spolujazdec mohol otvarat len vodicove dvere:)

Zigi
27. prosince • 10:10

Zepředu vypadá pěkně agresivně no prostě paráda. Zadní partie se mi nezdá, asi je to způsobené tím, že zadní světla mi připomínají korejská auta poloviny 90.let. To se BMW moc nepovedlo. Předchozí trojková řada byla jedna z nejhezčích vůbec

Milovnik_Peugeotu
27. prosince • 13:15

To se ti moc nepovedlo, taky ctu oboje zaroven, ale tady diskutujeme o 1007..

Zigi
27. prosince • 10:08

JE to moc pěkné auto s plno zajímavými řešeními. Bohužel jeho největší nevýhoda (alespoň pro český trh) je vysoká cena. Přeci jenom dát půl milionu za auto do města je celkem pálka. Kort za situace kdy většina rodin si sotva pořídí fabii či thalii či logana za 300 000,- jako hlavní auto. Nicméně věřím že v západní evropě se mu bude dařit.

Skyline
27. prosince • 9:59

Sedacky jsou pohodlne? Hmmm, nulove bocni vedeni, jak v dodavce. Manualni prevodovka je tragicka (takze celkem verim tomu, ze ten automat je lepsi volbou), jizdni vlastnosti nejsou nic moc a v nazoru na dvere se taky neshodnem. V pohode 4 lidi? No ja nevim...
 
Jeste dodam obligatni podiveni se nad silenou spotrebou (uz se nedivim, ze diesel v manualu zral pomerne hodne, ten benzin je jak tank) a stejne tak silenou cenou (TOHLE za vic, nez pul mega? Uff...).
 
Zaverem bych rekl, ze jestli testy aut, kterymi jsem nejel, odpovidaji realite stejne, jako tento, dost to meni muj pohled. Nechce se mi verit, ze by nase dojmy mohly byt tak drasticky rozdilne.

Radek Ondrášík
27. prosince • 13:08

Zdravím,
tak to vezmu pořadě, protože vidím, že váš poznatek o tomto autě je velmi odlišný, než ten můj

Ad sedačky, ano ty jsou extrémně pohodlné, opírají celé záda, opěrky jsou stavitelné nejen nahoru a dolů, ale také dopředu a dozadu, což, upřímně řečeno nemá ani spousta aut střední třídy. Jak jsem psal i v testu, ani po hodinách zavolantem nenastal náznak únavy, za což smekám.

Převodovka - bohužel zde neposloužím, s manuálem jsem nejel, tedy v tomto modelu, ale věřím, že manuál půjde v duchu ostatních Peugeotu.

Jízdní vlastnosti - co si pod tím představujete? Je třeba si uvědomit, že to auto není na řezaní zatáček, není na jízdy po dálnicích, ale do města a k městu. A tam jeho naladění, komfort a jistota zcela vyhovuje. Vyšší těžiště si bere daň při jízdách na dálnicích, při silném bočním větru, jinak je na svou třídu, opakuji na svou třídu velmi povedený a těžko bude ve své třídě hledat soupeře.

Ad prostornost - nevím, kolik měříte vy, já mám 188 cm, kolega na fotkách cirka 185 cm a i když jsme dali přední sedačku úplně dozadu, ani já, ani on neměl s místem pro nohy problém. S bočním místem také ne. Vpředu je to pak doslova lahůdka, kolmě useknutá palubní deska vytvořila velmi velký prostor pro nohy a i pokud posunete přední sedačku dopředu, nebudete mít kolena otlačená od palubky. V autě jsme na zkoušku jeli ve čtyřech dospělých osobách s výškou 180-195 cm a s přiměřenou váhou. Co se týká komfortu, neměl nikdo ani náznak nedostatku místa.

Ten závěr je myslím slabá věta, uvědomte si, že spousta věcí je čistě subjektivních, komfort, kvalita sedaček atd. je neměřitelná veličina a tak někomu sedí a někomu ne. Můžeme se bavit objektivně jen o tom, co můžeme změřit a pokud si vezmete metr do ruky a začnete měřit prostornost interiéru, asi se nebudete stačit divit, ale předčí velkou spoustu větších vozů. Pokud se budeme bavit o hlučnosti, komfortu a podobných věcech, těžko může mít jeden z nás pravdu. A dojmy a dojmy jsou rozdíl, já s vozem strávil týden každodenního ježdění, najeto okolo 1500 km ve všech možných provozech, od dálnice, přes výlet do zasněžených hor až po vyloženě městskou jízdu a takto na mne toto auto zapůsobilo. POkud tedy jsou vaše dojmy vztažené na auta stejné třídy, tak pak se naše názory a dojmy skutečně liší a ono je ze všeho nejdůležitější, umět se odpoutat od toho, že toto auto není konkurentem Maybachu.

Skyline
27. prosince • 14:03

Ha, takze v garazi se tyka, tady vyka? Uff, to chce skoro navod
 
Sedacky - asi mam jine naroky, me prisly nic moc, bocni vedeni zadne, fakt jak v dodavce (kterou mi ale 1007 pripomina ve vice ohledech). Zada me nebolela, ale to nepovazuju za plus, to ma byt standard.
 
Jizdni vlastnosti - prave, ze je to do mesta. Slovo "komfortni" pro kazdeho z nas nejspis znaci neco jineho. Me prisel podvozek malo citelny, tvrdy a celkove naladeni dost nepohodlne. Do mesta bych uvital neco mekciho. Nebo jinak - ne ani tak mekciho, ale lepe tlumiciho nerovnosti. Kdyz to obratim, tak na to, jak je podvozek tvrdy, auto nijak zvlast nesedi.
 
Prostornost - mam 183. Pri pohledu za sebe jsem mel dojem, ze se tam nevejde ani desetilete dite (neco jako "sedacka uplne vzadu" v O1). To me privadi jeste k jedne veci - pristup na zadni sedadla byl pri mem nastaveni sedacky v podstate nemozny a zminovanou vyhodu (lehce veci nalozit dozadu, kdyz mam plne ruce) si nedovedu vubec predstavit. Ja bych tam nedal ani ruce, natoz potom nejaky naklad v nich.
 
Ja s tim jezdil 4 dny, najezdil jsem pres 500 km (mesto, mimo mesto, dalnice) a dalsich 1000 uz bych s diky odmitl. S Maybachem to nesrovnavam, ani s nicim podobnym. Meritelnou velicinou je treba spotreba a tu povazuji za naprosto silenou vzhledem k vykonu vozu, nemluve o cene. Ma-li toto byt auto do mesta, co je potom Aygo? Auto na hrani na zahradce? Proste za pul mega by to melo umet vic, nez jen sezrat majiteli penezenku a postarat se o to, aby ho nebolela zada. Konec koncu, me postrehy jsou uz delsi dobu v garazi.
 
Jo a jen jedna otazka - palubka byla slicovana dobre? Myslim v miste styku A-sloupku s palubkou?

Tomáš Langer
27. prosince • 18:22

Člověče, ty chceš po autě typu MPV, aby v něm bylo sezení jako v limuzíně - a to nejde.
Doporučuju delší svezení v některém "dospělém" MPV (Espace, Sharan,...) a pak asi pochopíš, proč jsou sedačky v MPV, "jako v dodávce". Sezení naležato je totiž nepřirozené, vzniklo částečně snahou dělat auta co nejvíc aerodynamická (tedy nízká, s malým čelním průřezem) a částečně tím, že toto sezení se léta používá u závodních okruhových aut a je tedy považováno za ideální pro dobré řízení.
No, doba ropné krize je už dávno pryč (tedy - než přijde ta další , a když se podívám na posaz rally jezdců (který jiný motorsport má blíž k reálenému provozu než rally?), sedí v posledních letech nezvykle vzpřímeně a blízko volantu. Je to dáno tím, že i závodní auta jsou dnes vybavena posilovačem a tedy pro "uřízení" vozu není potřeba kinematicky výhodnější pozice natažených paží.
Není tedy příliš mnoho důvodů pro sezení v autě naležato - kromě zvyku, setrvačnosti, neochotu vyzkoušet něco jiného. Kdyby totiž bylo sezení vleže tak pohodlné, proč se teda nedělají židle a křesla taky v této poloze? Proč vlastně sedíme v autech jinak než doma u stolu nebo v obýváku?
Tomáš

Dusan
27. prosince • 18:48

No nevim, ale vzprimene se sedi pouze u stolu a tam clovek jednak musi neco delat na desce (treba jist) a jednak tak nesedi (s vyjimkou prace) prilis dlouho. Oproti tomu drazsi pohodlnejsi kresla k televizi a do obyvaku obecne maji polohu odpovidajici spise tomu pololehu v automobilu.

Radek Ondrášík
27. prosince • 14:26

Ano o té diskusi vím a také jsem se tam nijak jednoznačně nevyjadřoval, dokud jsem si to neotestoval naživo.

S tím podvozkem nesouhlasím, já už projel téměř vše, co se označuje jako "auto do města" Smartem počínaje, kolínskou trojicí konče a neznám žádné malé autíčké, které by bylo uhoupané a mělo nějak extrémně komfortní, měkký podvozek, to mají spíše větší vozy, ty menší to mají spíše tvrdší, aby měly přijatelné jízdní vlastnosti. To co tu popisujete prostě nesedí s tím, co jsem si zažil ve 1007 já. Doporučuji tak projet konkurenci a pak mi řekněte, které auto má dle vás nejkomfortnější podvozek. 1007 bude patřit ke špičce segmentu, nejen odladěním, ale také špičkovým odhlučněním.

Prostornost: pokud si dobře pamatuji, tak po tom, co zatáhnete za tá páčku sklopení sedaček, tak se sedačky nejen sklopí, ale povyjedou dopředu. Navíc na fotkách v testu vidíte figuranta s výškou 185 cm a s tím, že přední sedačka je dána úplně dozadu, přesto tam nemá problémy s nohama. Nevím, zda jste to takto zkoušel, já říkám poznatky z praxe, ani 4 dospělé a velké osoby nemají s místem žádný problém, ani v nejmenším. Nohama nikde nenarážíte a pokud by v daném voze nechyběly loketní opěrky na předních sedadlech, byla by jízda skutečně komfortní. Nevím co ještě víc od tak malého auta čekat, žádný konkurent se mu v tomto ani neblíží a většina aut nižší střední třídy nenabídne tolik místa pro nohy.

Ano, cena je "trochu" vyšší, ovšem toto auto nehodlá bojovat s vozy jako je Logan, Fabia atd. tedy také malými vozy, které ale u nás značná část obyvatel používá jako hlavní rodinný vůz. To auto není pro masy lidí, ale na rozdíl od výhod malého vozy tupu Aygo, P107, C1, Smart nabídne mimo malé vnější rozměry také extrémní vnitřní prostornost a další výhody. Pokud se podíváte na konkurenty, tedy městské vozítka typu kolínská trojka, typu Smart, atd. a podíváte se na ceny, výbavy, praktičnost atd. tak pak ta cena 1007 není zas tak hrozná.

Skyline
28. prosince • 9:22

Podvozek - zkusim trochu pozlobit zname, majici nakupni tasky (moc jich neni). Kazdopadne Punto r.v.1999 (nebo 2000? Proste to ostre rezane, tusim druha generace) mi bylo mnohem sympatictejsi. Zadny sportak to nebyl, ale bylo to pohodlne. Treba bych ale dnes ten pocit nemel. Kazdopadne pokud ma tohle byt nejkomfortnejsi male auto, nechtel bych zazit to z opacneho polu.
 
Prostornost - ja to nemeril, bohuzel jsem to takhle do detailu ani nefotil, takze to nema smysl dal recsit. Kazdopadne vy jste problem ve 4 nemel, ja jsem daval notebook do kufru, protoze mezerou za prednim sedadlem jsem ho neprotahl a sklapet kvuli tomu operadlo mi prislo ponekud uchylne.
 
Nesouhlasim. Cca 330k za Aygo s klimou mi prijde jako fakt moc a krome vetsiho mista pro 4 (coz ale tvrdite jen vy) 1007 nic vic nenabizi. Takze vic, nez pul milionu je proste brutalne predrazene (i kdyz za to urcite muze i ta prevodovka), kdyz se k tomu prida tragicka spotreba, dekuji, nechci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
28. prosince • 17:36

Srovnání P 1007 s Puntem snad nemyslíte vážně? To už pak můžeme rovnou do srovnání přibrat Clio, Fábii, poté i auta nižší střední a tak můžeme pokračovat dále. Punto je přecejen větší auto.

Prostornost - pokud jste si vytáhl zadní sedačky dopředu, pak věřím, že tam bylo málo místa. Ostatně na "mých" fotkách je to vidět, zda tam místo je, nebo není. Navíc prostornost si vychvalují i ostatní redaktoři, kteří P 1007 testovali.

Ad 330k za Aygo. To je nesrovnatelné auto. Aygo nemá kufr, Aygo nemá místo na zadních sedačkách, Aygo má za tuto cenu 1.0 motor, u kterého v kopci musíte vypínat klimu atd.. atd. P1007 je zcela jiné auto, byť také tak jednoúčelové. Za +- 500k se moc podobných aut nenajde. Jistě, za 190k je zde Logan, který udělá více práce, za 150 je zde Cinquecento atd.. atd.. Prostě to není auto pro vás a tím to asi ukončíme. Vy byste nedal 500 za P1007, nedal byste 330 za Aygo, ale někdo ano. A někdo, kdo hledá nákupní tašku, tedy auto s omezenou praktičností, tak vybíra mezi těmito vozy. Takový člověk nevybírá mezi nejočesanějšími vozy jednotlivých značek, ale hledá již něco navíc.

Skyline
29. prosince • 10:34

Prosim? Punto je vetsi? No, ono je o 10 cm delsi, ale je stejne siroke a o 14 (!) cm nizsi! To mi chcete tvrdit, ze jde o vetsi auto, ktere nelze srovnavat? A ja, ze to snad nemyslim vazne? Na redaktora casopisu o autech mate opravdu zajimave nazory.
 
Kde byly zadni sedacky je uplne jedno. Jejich pozice velikost diry mezi ramem dveri a operadlem predni sedacky nijak neovlivnuje, nebo snad ano?
 
Pisete, ze 1007 je auto do mesta a primestskeho provozu, ne na dalnici. Aygo je uplne stejny pripad. Ano, je mensi. Ano, ma mensi kufr (i kdyz ne o moc, 178 litru v 1007 taky neni zadny zazrak, Aygo ma 140). ALE svou velikosti je do mesta vhodnejsi, nez 1007, ma mnohem nizsi spotrebu a pojistku. Snad se shodneme na tom, ze misto pro 4 osoby neni ani v jednom aute prioritou a zaroven nastupovani do Ayga 5D bude mnohem pohodlnejsi, nez do 1007. A to "neco navic" jsou dvere?  Ehm... Za pul mega ponekud malo. Ale mate pravdu, auto pro me to po vlastni zkusenosti opravdu neni. To vsak nijak neovlivnuje mou schopnost usudku. Nebo snad kazde auto, ktere testujete, je "pro vas", abyste si mohl udelat nazor?

Radek Ondrášík
29. prosince • 10:59

Určitě nepovažují svůj test za jedinou pravdu. Co zákazník to názor, co redaktor to názor a ani se nesnažím někoho přesvědčovat o tom, že jedině já mám pravdu. Prostě máte na toto auto jiný názor a já ho respektuji, ale nesdílím ho. A takto rozdílných názorů bude více.

Ad sedačky: myslím, že zde už mluvíte o něčem jiném, než já. Já sem zde napsal, že 1007 nabízí skutečný luxus místa a na svou třídu obzvláště. To, zda je přední sedačka vpředu nebo vzadu je poměrně důležité, nebo si myslíte, že v běžných vozech nižší středí až střední třídy máte vždy dost prostoru pro nohy, když dáte přední sedačku úplně dozadu? To určitě ne. V 1007 máte vzdadu i vpředu dost místa pro nohy. Nad hlavou, vedle těla atd. nemá cestující žádný problém. Já si opravdu nedovedu představit, že s tímto bodem auta máme tak rozdílné zkušenosti. DOkázal bych pochpit, že se budeme přít o to, zda je podvozek komfortní nebo ne, ale o místo? Vždyt měříte zhruba jako my a pokud nevážíte o 100 kg více, tak to místo jste musel mít také. SKutečně nemám potřebu dělat z 1007 "nad auto" ovšem za tím, co jsem zde napsal si stojím. Prostě 1007 nabízí více místa, než jeho konkurenti a to o několik tříd a nabízí více místa, než většina vozů typu Punto, Fabia, Clio... Opravdu jsem se nesetkal s vozem této třídy, kdy by měli cestující na zadních sedadelech tolik prostoru pro nohy a už vůbec neznám auto dané třídy, kdy by po posunutí přední sedačky úplně dozadu, neměl cestující vzadu zaražené kolena v přední sedačce. Pokud vy takové auto znáte, tak mi to sdělte.

Ad nastupování do Ayga. Měl jsem tu možnost mít 5D Aygo na nějaké to svezení a věřte, že do 5D Ayga se nastupuje hůře jak dopředu tak dozadu, ono je celkově problém dozadu se vůbec vejít. Což ostatně platí o celé kolínské trojce. Při své výšce 188cm si nedovedu představit jízdu vzadu na více než "pár metrů".

Ad srovnání s Puntem: ano, rozměrově se ty auta "blíží" byť napsat, že 100 mm je skoro nic bych si nikdy nedovolil, mezi auty hraji roli desítky mm v tom, zda nabídne dost prostoru nebo ne, ale stovky mm už je opravdu neporovnatelné. To můžete pak vzít cokoli a postavit to k P1007 a říct, že 20 cm je jenom o trošku více, než 10 cm. Prostě Punto bych k tomuto nesrovnal. To auto je na půli cesty mezi skutečnými trpaslíky a malými auty.

- prostě vám to auto nesedlo, dokáži pochopit, že jste narazil na kus se špatným slicováním, což se ovšem najde u každého modelu každé automobilky, dokáži pochopit, že řazení vám přišlo divné, také chápu, že podvozek vám nesedl, ovšem pokud se budeme bavit o přístupu dozadu, místa v zadu ve všech směrech, celkové prostornosti interiéru, tak jsme asi seděli každý ve zcela jiném voze.

dochtor
27. prosince • 9:20

Veľký test 1007 robila nedávno aj Zuzka Belohorcová.
http://www.bleskovky.sk/cl/15/97489/Zuzana_Belohorcova_Toto_je_vysledok_jej_havarie
Našťastie to rozchodila

Doporučujeme

Články odjinud