Peugeot 1007: oficiální fotografie a informace

Již v roce 2002 ukázal Peugeot na autosalonu v Paříži zajímavou studii Sésame. Ti, kteří doufali, že přeroste v sériový model, si mohou oddechnout. Pod číslem 1007 představil Peugeot malé MPV, jež zůstalo stejně atraktivní jako koncept. (doplněno)
Peugeot 1007: oficiální fotografie a informace

Novinka francouzského výrobce se objeví na trhu v roce 2005 a svým potenciálním zákazníkům nabídne kromě poutavého vzhledu i praktický interiér, vysokou úroveň bezpečnosti a velmi slušnou výbavu. Peugeot 1007 je postaven na nové platformě, na níž stane i nástupce úspěšné 206. Není příliš dlouhý (3,73 m), zato hodně vysoký (1,61 m). Design nového modelu pravděpodobně nikoho nepřekvapí, protože se zaprvé podobá studii Sésame a zadruhé přesně kopíruje současný styl automobilky.

Ve stopách studie

Stejně jako studie i sériový model se pochlubí dvojící posuvných bočních dveří. Jejich hlavní přínos spočívá v usnadnění nastupování (vstupní otvor je vysoký 92 cm), jsou ovládány elektricky. Dveře se při jízdě automaticky uzamknou, nicméně při nárazu se mechanismus uvolní, takže je bude možné manuálně otevřít. Ke každému MPV patří variabilní interiér, což si Peugeot uvědomil. Dvě nezávislá zadní sedadla (pro pět osob tu skutečně místo nebude) bude možné posouvat vpřed i vzad a měnit prostor na zadních sedadlech na úkor prostoru zavazadlového.

Pokud budou sedadla posunuta maximálně vpřed, bude mít zavazadlový prostor objem 364 litrů, v opačném případě to bude 174 litrů. V interiéru nebude scházet celá řada odkládacích prostor, navíc si budou moci zákazníci interiér barevně vyladit podle chuti. K dispozici bude 18 prvků v různých barvách, které si budou moci zákazníci sami vyměnit (výměna údajně zabere cca 15 minut a nevyžaduje žádné speciální nástroje). Mezi vyměnitelnými prvky naleznete například výdechy ventilace, čalounění dveří, prostřední barevné části sedadel atd.

Když vás přestane bavit modrý interiér, prostě ho vyměníte za žlutý. Tomuto programu individualizace říká Peugeot „Caméléo“. Bezpečnostní stránku posílí až sedm airbagů včetně airbagu kolenního, systémy ABS i ESP či úchyty ISOFIX. V příplatkové výbavě se objeví i takové položky jako integrovaný telefon, HI-Fi systém, počítat můžete i s tempomatem, klimatizací, panoramatickou střechou, parkovacím senzorem a navigací. V závislosti na motorizaci bude 1007 stát na 15palcových nebo 16palcových kolech.

Tři známé motory

Pod kapotou 1007 se objeví zpočátku dvě zážehové a jedna vznětová jednotka. Zde se nekoná žádné překvapení, všechny motory důvěrně známe z jiných vozů koncernu PSA. 

Zážehové motory

  • 1.4 l (1360 cm3) s výkonem 55 kW/75 k a točivým momentem 118 Nm (pětistupňová manuální převodovka nebo příplatková automatizovaná převodovka)
  • 1.6 l (1587 cm3) s výkonem 80 kW/110 k a točivým momentem 147 Nm (automatizovaná převodovka)

Vznětové motory

  • 1.4 HDI (1398 cm3) s výkonem 50 kW/70 k a točivým momentem 160 Nm (pětistupňová manuální převodovka)

Trochu drahý mrňous

Investice do nového vozu dosáhly 560 milionů eur, automobilka plánuje vyrábět 130 000 vozů ročně. Jak už Peugeot několikrát připomněl, 1007 není nástupce zasloužilé 106. Tu nahradí model 107, jehož výroba se rozběhne v Kolíně. Cena tohoto vozu se má pohybovat okolo 8000 eur, zatímco cena 1007 bude začínat asi na 14 000 eur, nejdražší varianta by neměla stát více než 17 000 eur.

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků