Peugeot 1007: oficiální fotografie a informace

Již v roce 2002 ukázal Peugeot na autosalonu v Paříži zajímavou studii Sésame. Ti, kteří doufali, že přeroste v sériový model, si mohou oddechnout. Pod číslem 1007 představil Peugeot malé MPV, jež zůstalo stejně atraktivní jako koncept. (doplněno)
Peugeot 1007: oficiální fotografie a informace

Novinka francouzského výrobce se objeví na trhu v roce 2005 a svým potenciálním zákazníkům nabídne kromě poutavého vzhledu i praktický interiér, vysokou úroveň bezpečnosti a velmi slušnou výbavu. Peugeot 1007 je postaven na nové platformě, na níž stane i nástupce úspěšné 206. Není příliš dlouhý (3,73 m), zato hodně vysoký (1,61 m). Design nového modelu pravděpodobně nikoho nepřekvapí, protože se zaprvé podobá studii Sésame a zadruhé přesně kopíruje současný styl automobilky.

Ve stopách studie

Stejně jako studie i sériový model se pochlubí dvojící posuvných bočních dveří. Jejich hlavní přínos spočívá v usnadnění nastupování (vstupní otvor je vysoký 92 cm), jsou ovládány elektricky. Dveře se při jízdě automaticky uzamknou, nicméně při nárazu se mechanismus uvolní, takže je bude možné manuálně otevřít. Ke každému MPV patří variabilní interiér, což si Peugeot uvědomil. Dvě nezávislá zadní sedadla (pro pět osob tu skutečně místo nebude) bude možné posouvat vpřed i vzad a měnit prostor na zadních sedadlech na úkor prostoru zavazadlového.

Pokud budou sedadla posunuta maximálně vpřed, bude mít zavazadlový prostor objem 364 litrů, v opačném případě to bude 174 litrů. V interiéru nebude scházet celá řada odkládacích prostor, navíc si budou moci zákazníci interiér barevně vyladit podle chuti. K dispozici bude 18 prvků v různých barvách, které si budou moci zákazníci sami vyměnit (výměna údajně zabere cca 15 minut a nevyžaduje žádné speciální nástroje). Mezi vyměnitelnými prvky naleznete například výdechy ventilace, čalounění dveří, prostřední barevné části sedadel atd.

Když vás přestane bavit modrý interiér, prostě ho vyměníte za žlutý. Tomuto programu individualizace říká Peugeot „Caméléo“. Bezpečnostní stránku posílí až sedm airbagů včetně airbagu kolenního, systémy ABS i ESP či úchyty ISOFIX. V příplatkové výbavě se objeví i takové položky jako integrovaný telefon, HI-Fi systém, počítat můžete i s tempomatem, klimatizací, panoramatickou střechou, parkovacím senzorem a navigací. V závislosti na motorizaci bude 1007 stát na 15palcových nebo 16palcových kolech.

Tři známé motory

Pod kapotou 1007 se objeví zpočátku dvě zážehové a jedna vznětová jednotka. Zde se nekoná žádné překvapení, všechny motory důvěrně známe z jiných vozů koncernu PSA. 

Zážehové motory

  • 1.4 l (1360 cm3) s výkonem 55 kW/75 k a točivým momentem 118 Nm (pětistupňová manuální převodovka nebo příplatková automatizovaná převodovka)
  • 1.6 l (1587 cm3) s výkonem 80 kW/110 k a točivým momentem 147 Nm (automatizovaná převodovka)

Vznětové motory

  • 1.4 HDI (1398 cm3) s výkonem 50 kW/70 k a točivým momentem 160 Nm (pětistupňová manuální převodovka)

Trochu drahý mrňous

Investice do nového vozu dosáhly 560 milionů eur, automobilka plánuje vyrábět 130 000 vozů ročně. Jak už Peugeot několikrát připomněl, 1007 není nástupce zasloužilé 106. Tu nahradí model 107, jehož výroba se rozběhne v Kolíně. Cena tohoto vozu se má pohybovat okolo 8000 eur, zatímco cena 1007 bude začínat asi na 14 000 eur, nejdražší varianta by neměla stát více než 17 000 eur.

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků