Petra Fulína a jeho závodní vůz SEAT Leon Cup Racer čeká již tento víkend okruh Paula Ricarda

Petra Fulína a jeho závodní vůz SEAT Leon Cup Racer čeká již tento víkend okruh Paula Ricarda

Petra Fulína, dvojnásobného šampiona v Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobného vítěze Zlatého volantu, čeká pouhý týden po druhém závodním víkendu sezony Evropského poháru cestovních vozů 2015 další poměřování sil se silnou konkurencí. První polovinu šampionátu uzavřou dva závody na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet na jihu Francie. Petr Fulín se na slavném okruhu postaví na start se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer coby vedoucí muž průběžného pořadí ETCC 2015 v kategorii Single Make Trophy.

„Všichni fanoušci motoristického sportu mají francouzský okruh Paula Ricarda v Le Castellet spojený se závody Formule 1, které se na něm jezdily v letech 1971 až 1990. O to více vzrušující bude sledovat, jak si na něm již tento víkend povede Petr Fulín se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer. Věřím, že i s naší podporou bude první muž průběžného pořadí letošní sezony ETCC schopen ve Francii navázat na skvělé výsledky z dosavadních dvou závodních víkendů na Hungaroringu a Slovakiaringu,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

O tom, že francouzská zastávka v kalendáři ETCC 2015 bude pořádným testem, se tým Křenek Motorsport přesvědčil brzy po skončení závodů na Slovensku, protože jej čekal náročný přesun do dějiště dalšího podniku ETCC. „Předně musím poděkovat celému týmu. Mechanici se museli už v pondělí vydat na cestu do Francie, takže samotný termín závodů byl pro nás zkouškou funkčnosti týmu. Všechno dopadlo skvěle, Leona máme na místě a vše je připraveno,“ říká k logistice Petr Fulín.

Český jezdec loni na jihu Francie získal 22 bodů z 23 možných. V letošní sezoně plné novinek bude ale podle jeho slov těžké na podobný úspěch navázat: „Čeká nás tvrdá práce s nastavením. Okruh má jiný profil než Slovakiaring, navíc mají panovat tropické teploty, takže nesmíme podcenit otázku výdrže pneumatik.“

Po francouzských závodech je na programu více než dvouměsíční letní pauza, proto je cíl cesty ke Středozemnímu moři jasný. „Za úspěch budu považovat jakýkoliv zisk bodů, který nás před závodním víkendem v Brně udrží ve hře o přední příčky šampionátu,“ shrnuje své ambice Petr Fulín.

Fanoušci mohou sledovat výkony Petra Fulína prostřednictvím časomíry na webové stránce wtcc.motorstools.com. Fulínovy dojmy po jednotlivých jízdách budou průběžně zveřejňovány na facebookových stránkách VEKRA Racing Team či Petr Fulín. Záznam obou závodů na francouzském okruhu Paula Ricarda v Le Castellet odvysílá televizní stanice Eurosport, a to 30. června od 16.00 na kanálu Eurosport 2.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků