Petr Novotný má vlastního řidiče (hvězdy za volantem)

Známý televizní bavič a moderátor rádia Frekvence 1 přijel na smluvenou schůzku do pražských Radlic svým terénním vozem, aby odpověděl na tradiční otázky. V rozhovoru nám prozradil, že řízení poslední dobou více přenechává svému řidiči, přičemž dříve za rok zdolal i 60 tisíc kilometrů.
Petr Novotný má vlastního řidiče (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?
V současné době mám Toyotu Land Cruiser a Renaulta Avantime.

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?
Můj první vůz byl Trabant, pak rovnou BMW, pak dlouhá řada vozů Lada - Žiguli, potom přechod na Volhy. Po revoluci jsem ujížděl na různých Renaultech. Nejraději mám ta dvě auta, co mám teď.

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?
Limity většinou dodržuji, někdy překračuji, když spěchám - to ale není omluva, jen vysvětlení. Po našich silnicích se mi jezdí hrozně, ale byl jsem autem i v Albánii a už mlčím...

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?
Řidič jsem dobrý, řidičák mám skoro 40 let, jezdil jsem zhruba 60.000 kilometrů ročně. Posledních pár let mám řidiče, takže už toho aktivně moc „nenašoféruju“.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?
Mám jich desítky. Jsou to většinou debaty s policajty, které se nedají zveřejňovat, protože by z nich vyplynulo, že má trochu protekci, což je taková malá příjemnost, vyplývající z popularity. Ale nezneužívám toho.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?
V roce 1967 jsme projel stopem Itálii a Sicílii, o dva roky později jsem za půl roku objel celou Evropy. Stopaře jsem brával vždy, v poslední době se už trochu bojím...

Dovedete poskytnout první pomoc?
Určitě. Takové ty základy bych zvládnul - zastavení krve, masáž srdce, dýchání z úst do úst, protišoková opatření...

Co říkáte bezpečnostním akcím typu "Kryštof" a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?
Kryštof je normální policejní aktivita, neříkám na ni nic, prostě si dávám mimořádný pozor.
Neplatím často pokuty.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?
Sám jsem boural asi šestkrát, z toho dvakrát z vlastní viny, to mrzí nejvíc. Jednou nepřiměřená rychlost - to bylo před 30-ti lety a jednou nedání přednosti - letos, hernajs...

Jak se díváte na motorkáře?
Mám z nich hrůzu a strach o svou dceru, která mezi ně patří a zrovna minulý týden se vyválela - zlomená klíční kost a otřes mozku.

Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?
Aby v autě nikdy neztráceli nervy a dobrou náladu.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků