Petr Novotný má vlastního řidiče (hvězdy za volantem)

Známý televizní bavič a moderátor rádia Frekvence 1 přijel na smluvenou schůzku do pražských Radlic svým terénním vozem, aby odpověděl na tradiční otázky. V rozhovoru nám prozradil, že řízení poslední dobou více přenechává svému řidiči, přičemž dříve za rok zdolal i 60 tisíc kilometrů.
Petr Novotný má vlastního řidiče (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?
V současné době mám Toyotu Land Cruiser a Renaulta Avantime.

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?
Můj první vůz byl Trabant, pak rovnou BMW, pak dlouhá řada vozů Lada - Žiguli, potom přechod na Volhy. Po revoluci jsem ujížděl na různých Renaultech. Nejraději mám ta dvě auta, co mám teď.

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?
Limity většinou dodržuji, někdy překračuji, když spěchám - to ale není omluva, jen vysvětlení. Po našich silnicích se mi jezdí hrozně, ale byl jsem autem i v Albánii a už mlčím...

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?
Řidič jsem dobrý, řidičák mám skoro 40 let, jezdil jsem zhruba 60.000 kilometrů ročně. Posledních pár let mám řidiče, takže už toho aktivně moc „nenašoféruju“.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?
Mám jich desítky. Jsou to většinou debaty s policajty, které se nedají zveřejňovat, protože by z nich vyplynulo, že má trochu protekci, což je taková malá příjemnost, vyplývající z popularity. Ale nezneužívám toho.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?
V roce 1967 jsme projel stopem Itálii a Sicílii, o dva roky později jsem za půl roku objel celou Evropy. Stopaře jsem brával vždy, v poslední době se už trochu bojím...

Dovedete poskytnout první pomoc?
Určitě. Takové ty základy bych zvládnul - zastavení krve, masáž srdce, dýchání z úst do úst, protišoková opatření...

Co říkáte bezpečnostním akcím typu "Kryštof" a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?
Kryštof je normální policejní aktivita, neříkám na ni nic, prostě si dávám mimořádný pozor.
Neplatím často pokuty.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?
Sám jsem boural asi šestkrát, z toho dvakrát z vlastní viny, to mrzí nejvíc. Jednou nepřiměřená rychlost - to bylo před 30-ti lety a jednou nedání přednosti - letos, hernajs...

Jak se díváte na motorkáře?
Mám z nich hrůzu a strach o svou dceru, která mezi ně patří a zrovna minulý týden se vyválela - zlomená klíční kost a otřes mozku.

Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?
Aby v autě nikdy neztráceli nervy a dobrou náladu.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků