Petr Fulín bude obhajovat titul v ETCC s vozem SEAT Leon Cup Racer

Petr Fulín bude obhajovat titul v ETCC s vozem SEAT Leon Cup Racer

České zastoupení značky SEAT poskytne v příští sezoně dvojnásobnému mistrovi Evropy v závodech cestovních vozů Petru Fulínovi zcela nový závodní vůz SEAT Leon Cup Racer. Petr Fulín převzal včera večer Zlatý volant, prestižní ocenění pro nejlepšího českého okruhového jezdce v roce 2014, ale už odpoledne na něj čekal závodní vůz SEAT Leon Cup Racer, za jehož volant bude usedat v sezoně 2015.

„Gratulujeme Petrovi k letošní skvělé sezoně, k suverénní obhajobě titulu v ETCC i opětovnému zisku Zlatého volantu. Máme radost, že se Petr Fulín po několika letech vrací ke značce SEAT, a těšíme se na vzájemnou spolupráci,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika, který Petrovi Fulínovi předal nový závodní vůz SEAT Leon Cup Racer.

Sedmatřicetiletý plzeňský rodák závodí na okruzích od roku 2006. V letech 2009 až 2011 jezdil mimo jiné s vozem SEAT Leon v pohárech Supercopa a Eurocup a v roce 2011 dojel s vozem SEAT Leon TDI na druhém místě v závodě Epilog 6 hodin na brněnském okruhu. Od roku 2012 patří Petr Fulín k největším hvězdám mistrovství Evropy cestovních vozů ETCC (FIA European Touring Car Championship). V první sezoně skončil třetí a v dalších dvou se stal mistrem Evropy.

Petr Fulín si vedl při letošní obhajobě titulu mistra Evropy v závodech cestovních vozů z roku 2013 suverénně. V sedmi z deseti závodů projel cílem jako první a i ve zbývajících třech podnicích stál vždy na stupních vítězů. Vítěz Zlatého volantu 2013 v závodech na okruzích si v letošním roce vyzkoušel i závod mistrovství světa, v němž vyhrál svou kategorii. Kalendář závodů FIA ETCC pro rok 2015 zahrnuje šest závodních víkendů, mimo jiné i na okruhu v Brně, kde by se měl Petr Fulín se svým Leonem představit českým fanouškům začátkem září.

SEAT má v závodech cestovních vozů velké zkušenosti a s novým okruhovým závodním vozem Leon Cup Racer hodlá navázat na skvělé sportovní úspěchy z uplynulých let – například v letech 2008 a 2009 získal SEAT Leon TDI mistrovské tituly WTCC (FIA World Touring Car Championship) v hodnocení jezdců i značek.

SEAT Leon Cup Racer ilustruje jednoznačné zaměření španělské značky na motoristický sport. Základem závodního vozu je aktuální generace modelové řady SEAT Leon, jejíž sportovní kvality jsou vysoce oceňovány zákazníky i motoristickými novináři. Výrazně rozšířená karoserie závodní verze disponuje souborem propracovaných aerodynamických prvků. Zdrojem hnací síly je dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, který se může pochlubit nejvyšším výkonem 243 kW (330 k) a maximálním točivým momentem 350 N.m. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG ovládané na volantu a elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. SEAT Leon Cup Racer je díky dvěma verzím pro krátké a vytrvalostní závody ideální pro extrémně širokou škálu závodních seriálů od ETCC až po VLN Endurance Cup na Nürburgringu.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2013 prodal SEAT na celém světě 355 000 vozidel a dosáhl obratu 6,473 miliardy eur, nejvyšší hodnoty ve své historii.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také technickým centrem, v němž více než 900 inženýrů pracuje na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků