Pětkrát „nej“ roku 2011 podle Jiřího Duchoně

I přes některé takřka apokalyptické prognózy byl i letošní rok z hlediska motorizmu bohatý na zajímavé okamžiky.

Pro Autorevue.cz byl začátek roku 2011 poněkud turbulentní, když v redakci nezůstal kámen na kameni, načež proběhla letní „revoluce“ spojená se zcela novým vzhledem magazínu. I přesto se nám podařilo zachovat potřebnou kontinuitu a podle našeho nejlepšího mínění zachycovat ty nejdůležitější okamžiky ze světa motorizmu.

A dneškem rok 2011 končí, ale nemějte strach: bilancovat nehodlám. Naše výměny názorů v diskusích u některých článků byly někdy poněkud ostřejší, přesto věřím, že nakonec vítaným způsobem rozšířily záběr těchto článků a mnoho věcí osvětlily. Sám za sebe bych vám, milí čtenáři, rád poděkoval za vaši přízeň a těším se, že se na Autorevue.cz budeme setkávat i nadále!

BMW M5: supersedan s osmiválcem

Nejvýznamnější novinky se hledají těžko, vždyť máme za sebou řadu plodných autosalonů. Osobně za novinku nejzářivější považuji zcela novou generaci sedanu BMW M5 (F10). S ohledem na emise CO2 sice opustil atmosféricky plněné motory a nahradil je „foukaným“ osmiválcem, nicméně výkonové parametry jsou působivé: výkon 560 koní (412 kW), točivý moment 680 Nm a zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,4 s.   

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

Oproti standardnímu provedení BMW 5 (F10) není na karoserií M5 až tak mnoho odlišností, za zmínku stojí alespoň robustnější nárazníky, ventilační otvory v předních blatnících pro odvod ohřátého vzduchu z motorového prostoru, čtveřice koncovek výfuků, velmi jemně zdůrazněná odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru a specifické devatenáctipalcové lité ráfky s pěti tenkými, zdvojenými paprsky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5 (F10) 

Upravená Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Výrazně modifikovaný vůz Škoda Octavia RS na slavných solných pláních v Utahu oslavil desetileté výročí řady Octavia RS a 110 let účasti mladoboleslavských automobilů v závodech. O žádný rychlostní rekord vlastně neusiloval, ale dostalo se mu pocty okusit stejný povrch, na němž například v šedesátých letech „drtil“ svůj Spirit of America Carig Breedlove a Gary Gabelich v roce 1970 dosáhl na speciálu Blue Flame rychlosti přes 1 014 km/h.

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Záměr britského importéra vozů Škoda a ladičské společnosti Revo Technik se podařil a speciální Octavia RS dosáhla rychlosti 202,15 mph, tedy 325,33 km/h, což celý tým údajně motivovalo k přípravám na překročení limitu 216 mph. Vůz „vRS Bonneville Special“ se však již tímto úspěchem stal nejrychlejším automobilem značky Škoda v její historii.

Během „týdne závodů v Bonneville“ se historie přepisovala ještě několikrát, za zmínku stojí pick-up Ford F-250, který se rozjel na téměř 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Škoda Octavia RS při úspěšné rekordní jízdě na Bonneville

Infiniti M35h v Guinessově knize rekordů

A máme tu dalšího oficiálně uznaného rekordmana. Na sklonku letošního srpna se stal sedan Infiniti M35h oficiálně „full-hybridem“, jemuž se podařilo dosáhnout fantastického zrychlení na čtvrtmíli. Deklasoval tím nejen veškerou srovnatelnou konkurenci současnosti, ale dostal se v ohledu zrychlení zároveň na úroveň, jež byla ještě před několika lety vyhrazena supersportovním automobilům.

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Bezmála pětimetrový sedan Infiniti M35h dosahuje díky kombinaci zážehové šestiválcové jednotky a kompaktního elektromotoru kombinovaného výkonu 364 koní (268 kW) a průměrné spotřeby 7,0 l/100 km. Z klidu na 100 km/h přitom zrychlí za působivých 5,5 s. Během měřené jízdy na trati Santa Pod zajel tento vůz „čtvrtmíli“ (tj. 400 m) za 13,9031 s s konečnou rychlostí přes 160 km/h.

Za pozornost stojí, že test vozu Infiniti M35h si na Autorevue.cz přečtete již za několik dní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti M35h v našem připravovaném testu

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Elektromobily zkrátka hýbou světem a zvláště automobilky se k nim intenzivně pnou, nicméně jsme se v praxi zatím setkali převážně se stroji, jejichž každodennímu užívání brání některá z řady překážek. Málokdo však bere tuto oblast tak vážně a komplexně jako pan Murray. Zřejmě nikomu z milovníků automobilů nebude jméno Gordona Murraye neznámé, pod jeho vedením vznikl například slavný supersport McLaren F1.

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

V posledních letech se však soustředí na vývoj a výrobu elektromobilů, z poslední doby si vzpomeneme třeba na zajímavé městské minivozy T.25 a T.27. Posledně zmíněný model se světu představil teprve letos v červnu, ale již v září přibyl další kousek. Nese jméno Toray Teewave AR.1 a vznikl ve spolupráci Gordonovy firmy Gordon Murray Design Limited a společnosti Toray Industries Inc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toray Teewave: zatím poslední stavba Gordona Murraye

Průlom: čínské vozy dostaly u EuroNCAP čtyři hvězdy

Pokud se v minulých několika letech čínské automobilky vůbec odvážily nasadit své vozy do nárazových testů zkušeben civilizovaného světa, dopadlo to vždy pohromou. V poslední sadě nárazových testů EuroNCAP však (ne)příjemně překvapily dva čínské modely, Geely Emgrand EC7 a MG6, jejichž výsledky daly zapravdu těm, kteří tvrdili „pozor na ně, oni se rychle přizpůsobí i specifickým požadavkům nárazových testů v Evropě a USA“.

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

Tato chvíle nadešla právě nyní: ziskem čtyř hvězd se modely Geely Emgrand EC7 a MG6 v otázce bezpečnosti postavily na roveň produktům automobilek civilizovaného světa. Podobných výsledků, charakterizovaných čtyřmi hvězdičkami, přitom ve stejné sadě testů dosáhly také modely Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Jaguar XF a Renault Fluence ZE.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MG6 a Geely Emgrand EC7: čínská překvapení v evropských crashtestech 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků