Pětkrát „nej“ roku 2011 podle Jiřího Duchoně

I přes některé takřka apokalyptické prognózy byl i letošní rok z hlediska motorizmu bohatý na zajímavé okamžiky.

Pro Autorevue.cz byl začátek roku 2011 poněkud turbulentní, když v redakci nezůstal kámen na kameni, načež proběhla letní „revoluce“ spojená se zcela novým vzhledem magazínu. I přesto se nám podařilo zachovat potřebnou kontinuitu a podle našeho nejlepšího mínění zachycovat ty nejdůležitější okamžiky ze světa motorizmu.

A dneškem rok 2011 končí, ale nemějte strach: bilancovat nehodlám. Naše výměny názorů v diskusích u některých článků byly někdy poněkud ostřejší, přesto věřím, že nakonec vítaným způsobem rozšířily záběr těchto článků a mnoho věcí osvětlily. Sám za sebe bych vám, milí čtenáři, rád poděkoval za vaši přízeň a těším se, že se na Autorevue.cz budeme setkávat i nadále!

BMW M5: supersedan s osmiválcem

Nejvýznamnější novinky se hledají těžko, vždyť máme za sebou řadu plodných autosalonů. Osobně za novinku nejzářivější považuji zcela novou generaci sedanu BMW M5 (F10). S ohledem na emise CO2 sice opustil atmosféricky plněné motory a nahradil je „foukaným“ osmiválcem, nicméně výkonové parametry jsou působivé: výkon 560 koní (412 kW), točivý moment 680 Nm a zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,4 s.   

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

Oproti standardnímu provedení BMW 5 (F10) není na karoserií M5 až tak mnoho odlišností, za zmínku stojí alespoň robustnější nárazníky, ventilační otvory v předních blatnících pro odvod ohřátého vzduchu z motorového prostoru, čtveřice koncovek výfuků, velmi jemně zdůrazněná odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru a specifické devatenáctipalcové lité ráfky s pěti tenkými, zdvojenými paprsky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5 (F10) 

Upravená Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Výrazně modifikovaný vůz Škoda Octavia RS na slavných solných pláních v Utahu oslavil desetileté výročí řady Octavia RS a 110 let účasti mladoboleslavských automobilů v závodech. O žádný rychlostní rekord vlastně neusiloval, ale dostalo se mu pocty okusit stejný povrch, na němž například v šedesátých letech „drtil“ svůj Spirit of America Carig Breedlove a Gary Gabelich v roce 1970 dosáhl na speciálu Blue Flame rychlosti přes 1 014 km/h.

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Záměr britského importéra vozů Škoda a ladičské společnosti Revo Technik se podařil a speciální Octavia RS dosáhla rychlosti 202,15 mph, tedy 325,33 km/h, což celý tým údajně motivovalo k přípravám na překročení limitu 216 mph. Vůz „vRS Bonneville Special“ se však již tímto úspěchem stal nejrychlejším automobilem značky Škoda v její historii.

Během „týdne závodů v Bonneville“ se historie přepisovala ještě několikrát, za zmínku stojí pick-up Ford F-250, který se rozjel na téměř 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Škoda Octavia RS při úspěšné rekordní jízdě na Bonneville

Infiniti M35h v Guinessově knize rekordů

A máme tu dalšího oficiálně uznaného rekordmana. Na sklonku letošního srpna se stal sedan Infiniti M35h oficiálně „full-hybridem“, jemuž se podařilo dosáhnout fantastického zrychlení na čtvrtmíli. Deklasoval tím nejen veškerou srovnatelnou konkurenci současnosti, ale dostal se v ohledu zrychlení zároveň na úroveň, jež byla ještě před několika lety vyhrazena supersportovním automobilům.

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Bezmála pětimetrový sedan Infiniti M35h dosahuje díky kombinaci zážehové šestiválcové jednotky a kompaktního elektromotoru kombinovaného výkonu 364 koní (268 kW) a průměrné spotřeby 7,0 l/100 km. Z klidu na 100 km/h přitom zrychlí za působivých 5,5 s. Během měřené jízdy na trati Santa Pod zajel tento vůz „čtvrtmíli“ (tj. 400 m) za 13,9031 s s konečnou rychlostí přes 160 km/h.

Za pozornost stojí, že test vozu Infiniti M35h si na Autorevue.cz přečtete již za několik dní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti M35h v našem připravovaném testu

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Elektromobily zkrátka hýbou světem a zvláště automobilky se k nim intenzivně pnou, nicméně jsme se v praxi zatím setkali převážně se stroji, jejichž každodennímu užívání brání některá z řady překážek. Málokdo však bere tuto oblast tak vážně a komplexně jako pan Murray. Zřejmě nikomu z milovníků automobilů nebude jméno Gordona Murraye neznámé, pod jeho vedením vznikl například slavný supersport McLaren F1.

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

V posledních letech se však soustředí na vývoj a výrobu elektromobilů, z poslední doby si vzpomeneme třeba na zajímavé městské minivozy T.25 a T.27. Posledně zmíněný model se světu představil teprve letos v červnu, ale již v září přibyl další kousek. Nese jméno Toray Teewave AR.1 a vznikl ve spolupráci Gordonovy firmy Gordon Murray Design Limited a společnosti Toray Industries Inc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toray Teewave: zatím poslední stavba Gordona Murraye

Průlom: čínské vozy dostaly u EuroNCAP čtyři hvězdy

Pokud se v minulých několika letech čínské automobilky vůbec odvážily nasadit své vozy do nárazových testů zkušeben civilizovaného světa, dopadlo to vždy pohromou. V poslední sadě nárazových testů EuroNCAP však (ne)příjemně překvapily dva čínské modely, Geely Emgrand EC7 a MG6, jejichž výsledky daly zapravdu těm, kteří tvrdili „pozor na ně, oni se rychle přizpůsobí i specifickým požadavkům nárazových testů v Evropě a USA“.

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

Tato chvíle nadešla právě nyní: ziskem čtyř hvězd se modely Geely Emgrand EC7 a MG6 v otázce bezpečnosti postavily na roveň produktům automobilek civilizovaného světa. Podobných výsledků, charakterizovaných čtyřmi hvězdičkami, přitom ve stejné sadě testů dosáhly také modely Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Jaguar XF a Renault Fluence ZE.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MG6 a Geely Emgrand EC7: čínská překvapení v evropských crashtestech 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků