Pětinu všech nových vozů Ford prodaných v Evropě pohání motor 1.0 EcoBoost

Malý, ale nečekaně výkonný motor 1.0 EcoBoost byl v prvním pololetí roku 2014 nejprodávanějším přeplňovaným zážehovým motorem v Evropě. Vyplývá to z údajů společnosti Ford.
Pětinu všech nových vozů Ford prodaných v Evropě pohání motor 1.0 EcoBoost

Pětina všech letos prodaných vozů Ford tak měla pod kapotou motor 1.0 EcoBoost*, jehož blok je tak malý, že by se vešel na list papíru formátu A4.

Od ledna do konce června 2014 prodal Ford přibližně 120 000 automobilů poháněných motorem 1.0 EcoBoost. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to představuje navýšení o více než 15 procent. V případě modelu B-MAX dosahuje podíl této motorizace 47 procent, u Focusu je to 33 procent a u Fiesty 30 procent.**

„Zákazníci zjevně oceňují přednosti malého motoru, který nabízí vynikající hospodárnost bez kompromisů v dynamice a kultivovanosti,“ řekla Barb Samardzich, vrchní provozní ředitelka Ford of Europe. „S uvedením nového Mondea se řada modelů nabízených s motorem 1.0 EcoBoost rozroste v nejbližších měsících na jedenáct.“

Agregát 1.0 EcoBoost byl v červnu opět vyhlášen vítězem prestižní ankety „2014 International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku 2014). Porota ocenila jeho dynamiku, hospodárnost, technickou vyspělost, kultivovanost i snadno dostupný výkon. Motor má na kontě již 13 významných ocenění.

Pohonná jednotka 1.0 EcoBoost byla uvedena na evropský trh v roce 2012 v modelu Ford Focus. Dnes je k dispozici také v modelech Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX a Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courier.

Na vývoji tříválcového EcoBoostu pracovalo více než 200 konstruktérů z vývojových středisek Fordu v německých Cáchách a Merkenichu a britském Dagenhamu a Duntonu. Vývoj jednotky trval celkem pět milionů hodin.

Motor je osazen kompaktním turbodmychadlem s nízkou setrvačností, které dosahuje 248 000 ot./min. – to je více než 4000 otáček za sekundu a bezmála dvojnásobek rychlosti, jakou se otáčejí rotory turbodmychadel v motorech F1.

„Motor 1.0 EcoBoost se stal celosvětovým měřítkem pro konstruktéry pohonných jednotek a slaví velké úspěchy i u ‚porotců‘, na jejichž mínění záleží nejvíc – u našich zákazníků,“ dodala Samardzich.

Agregát je velmi populární zejména v Nizozemsku, kde na něj připadá 38 procent všech prodaných vozů Ford. V Dánsku dosahuje podílu 35 procent a ve Švýcarsku 32 procent. Celosvětově je 1.0 EcoBoost aktuálně k dostání v 72 zemích.

Velkou oblibu si litrový EcoBoost získal i v České republice. Tady totiž pohání neuvěřitelných 75 procent všech prodaných Fordů B-MAX a 50 procent Focusů! Tento agregát představuje zajímavou volbu i pro zájemce o velkoprostorový Ford Tourneo Connect, kde se pro něj rozhodlo 20 procent zákazníků.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků