Pětinu všech nových vozů Ford prodaných v Evropě pohání motor 1.0 EcoBoost

Malý, ale nečekaně výkonný motor 1.0 EcoBoost byl v prvním pololetí roku 2014 nejprodávanějším přeplňovaným zážehovým motorem v Evropě. Vyplývá to z údajů společnosti Ford.
Pětinu všech nových vozů Ford prodaných v Evropě pohání motor 1.0 EcoBoost

Pětina všech letos prodaných vozů Ford tak měla pod kapotou motor 1.0 EcoBoost*, jehož blok je tak malý, že by se vešel na list papíru formátu A4.

Od ledna do konce června 2014 prodal Ford přibližně 120 000 automobilů poháněných motorem 1.0 EcoBoost. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to představuje navýšení o více než 15 procent. V případě modelu B-MAX dosahuje podíl této motorizace 47 procent, u Focusu je to 33 procent a u Fiesty 30 procent.**

„Zákazníci zjevně oceňují přednosti malého motoru, který nabízí vynikající hospodárnost bez kompromisů v dynamice a kultivovanosti,“ řekla Barb Samardzich, vrchní provozní ředitelka Ford of Europe. „S uvedením nového Mondea se řada modelů nabízených s motorem 1.0 EcoBoost rozroste v nejbližších měsících na jedenáct.“

Agregát 1.0 EcoBoost byl v červnu opět vyhlášen vítězem prestižní ankety „2014 International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku 2014). Porota ocenila jeho dynamiku, hospodárnost, technickou vyspělost, kultivovanost i snadno dostupný výkon. Motor má na kontě již 13 významných ocenění.

Pohonná jednotka 1.0 EcoBoost byla uvedena na evropský trh v roce 2012 v modelu Ford Focus. Dnes je k dispozici také v modelech Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX a Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courier.

Na vývoji tříválcového EcoBoostu pracovalo více než 200 konstruktérů z vývojových středisek Fordu v německých Cáchách a Merkenichu a britském Dagenhamu a Duntonu. Vývoj jednotky trval celkem pět milionů hodin.

Motor je osazen kompaktním turbodmychadlem s nízkou setrvačností, které dosahuje 248 000 ot./min. – to je více než 4000 otáček za sekundu a bezmála dvojnásobek rychlosti, jakou se otáčejí rotory turbodmychadel v motorech F1.

„Motor 1.0 EcoBoost se stal celosvětovým měřítkem pro konstruktéry pohonných jednotek a slaví velké úspěchy i u ‚porotců‘, na jejichž mínění záleží nejvíc – u našich zákazníků,“ dodala Samardzich.

Agregát je velmi populární zejména v Nizozemsku, kde na něj připadá 38 procent všech prodaných vozů Ford. V Dánsku dosahuje podílu 35 procent a ve Švýcarsku 32 procent. Celosvětově je 1.0 EcoBoost aktuálně k dostání v 72 zemích.

Velkou oblibu si litrový EcoBoost získal i v České republice. Tady totiž pohání neuvěřitelných 75 procent všech prodaných Fordů B-MAX a 50 procent Focusů! Tento agregát představuje zajímavou volbu i pro zájemce o velkoprostorový Ford Tourneo Connect, kde se pro něj rozhodlo 20 procent zákazníků.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků