Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Šéf koncernu PSA Peugeot-Citroën Carlos Tavares, kterému aktuálně zamítli zvýšení platu, představil nový pětiletý plán. Ten počítá s tím, že do roku 2018 zvýší příjmy PSA o 10 % proti roku 2015 a o dalších 15 % do roku 2021. Zdůraznil také, že prozatím splnil všechny cíle, které si stanovil při příchodu do firmy v roce 2014.

Pětiletý plán a výhledy do dalších let ale nepočítají jen s prodejem nových aut. PSA se bude soustředit i na aktivity v oblasti ojetých vozů, digitalizace, vývoje nových systémů pohonu, autonomních systémů, pronájmu aut a leasingu a také servisních a jiných zákaznických služeb.

Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Přesto by to bez modelové ofenzivy nešlo a nový pětiletý plán se jmenuje „Push to Pass“. Cílem je rychle reagovat na měnící se požadavky zákazníků a aktuální výzvy automobilového trhu. Značky Citroën, Peugeot a DS mají za úkol každý rok představit pro každý obchodní region jeden nový model. Celkem se počítá s 26 novými modely osobních aut a osmi užitkovými vozy včetně kompaktního tunového pick-upu.

Mezi osobními vozy je v plánu i sedm hybridů a plug-in hybridů a hned čtyři sériové elektromobily. Ještě je tajné, o které modely se jedná. Navíc je to skutečně jen výhled a stanovení si cílů, takže je možné, že se v průběhu let může skutečnost od vize trochu odlišovat. Důležitým trhem nadále zůstává Čína, ale hybridy a elektromobily myslí i na Evropu a chystanou novou metodiku měření spotřeby a přísnější emisní limity.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků