Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Šéf koncernu PSA Peugeot-Citroën Carlos Tavares, kterému aktuálně zamítli zvýšení platu, představil nový pětiletý plán. Ten počítá s tím, že do roku 2018 zvýší příjmy PSA o 10 % proti roku 2015 a o dalších 15 % do roku 2021. Zdůraznil také, že prozatím splnil všechny cíle, které si stanovil při příchodu do firmy v roce 2014.

Pětiletý plán a výhledy do dalších let ale nepočítají jen s prodejem nových aut. PSA se bude soustředit i na aktivity v oblasti ojetých vozů, digitalizace, vývoje nových systémů pohonu, autonomních systémů, pronájmu aut a leasingu a také servisních a jiných zákaznických služeb.

Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Přesto by to bez modelové ofenzivy nešlo a nový pětiletý plán se jmenuje „Push to Pass“. Cílem je rychle reagovat na měnící se požadavky zákazníků a aktuální výzvy automobilového trhu. Značky Citroën, Peugeot a DS mají za úkol každý rok představit pro každý obchodní region jeden nový model. Celkem se počítá s 26 novými modely osobních aut a osmi užitkovými vozy včetně kompaktního tunového pick-upu.

Mezi osobními vozy je v plánu i sedm hybridů a plug-in hybridů a hned čtyři sériové elektromobily. Ještě je tajné, o které modely se jedná. Navíc je to skutečně jen výhled a stanovení si cílů, takže je možné, že se v průběhu let může skutečnost od vize trochu odlišovat. Důležitým trhem nadále zůstává Čína, ale hybridy a elektromobily myslí i na Evropu a chystanou novou metodiku měření spotřeby a přísnější emisní limity.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků