Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

runner42  |  25. 08. 2015 19:37

Souhlas. Nadřít trasu předem v GT5 je fajn. Napoprvé je to sice taky zážitek, ale respekt je potřeba. Povrch není úplně hifi. A ještě bych zmínil vliv počasí - pokud je mokro, některé místa jsou hodně zrádná.

Odpovědět  |   | 
Caterham  |  27. 08. 2015 02:56

Co mas proti povrchu? Nevim o jedinem miste kde by s nim byl problem

Odpovědět  |   | 
aero minor  |  27. 08. 2015 06:53

Má pravdu, jsou místa, kde jsou stromy blízko a vlhkost zůstává dlouho. Nakonec je to vidět.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 08. 2015 13:32

Tak za problém bych to neoznačil, ale zkus se na to podívat z pohledu někoho, kdo to jede poprvé, pod dojmem legendy svézt se na "tom Ringu" a třeba nemá s okruhy moc zkušenost. Jako jiné tratě to blbuvzdorné fakt není. Přechody mezi různými povrchy, místy zvlněné a při vlhku kluzké obrubníky... to může někoho hodně překvapit. A když je mokro... já to jel v mokru 2x a už na to kašlu, asi na to nemám a za ty nervy mi to nestojí.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 08. 2015 20:04

Jojo, svatá pravda, k Ringu je nutno chovat obrovský respekt, ikdyž bych ho jel v Cliu 1.0
Přesně před rokem mě vyškolila zatáčka u Wippermannu a šel jsem na pravý blatník. Hned žluté vlajky a během lusknutí přijela obsluha okruhu. Sepsal se report o nehodě- poškozená svodidla za 800Eur, následně přijela odtahovka KFZ-Bondgard a za 300Eur mě převezli do Adenau.
Po finančním šoku jsem začal opravovat, abych se nějak dostal domů. Když jsem zkušel otáčení kola kvůli geometrii, tak se mi podařilo urvat nehet o třmen. Krve jak z vola a byl jsem už opravdu psychicky na dně.
Auto jsem nakonec opravil a s luxusní "A" geometrií dojel po svých domů, ale vůbec jsem z toho neměl ten zážitek, kvůli kterému tam člověk jede. Takže se tam chystám znovu, ale úplně s jiným přístupem. Hlavně mít s sebou pojištění a k okruhu chovat obrovský respekt, protože když ho nemáte, tak Nordschleife ukáže kdo je tady pánem.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  25. 08. 2015 22:54

Hele a proplatila skodu pojistovna z tveho povinneho ruceni? Na jednu stranu ma NS statut neverejne komunikace, takze POV by tam platit melo, na druhou stranu to je fakticky uzavreny okruh, coz je ve vylukach z pojisteni. Zkousel jsi ty naroky NS uplatnit? Pokud ne, nechces to zkusit? Promlcene to neni.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  25. 08. 2015 22:55

Btw: nemam samo namysli skodu na tvem aute nebo tvuj odtah, ale skodu na svodidlech.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  27. 08. 2015 13:29

To mě taky napadlo, že by to z POVka mohlo jít, jenže ne v mém případě. Na odtah by se to nevztahovalo, ale na svodidla by to uplatnit šlo, akorát by prý byla vyšší spoluúčast či co.
Jenže v mém případě to nešlo. A to z toho důvodu, že 300Eur za odtah jsem zaplatil z hotovosti a na svodidla jsem měl peníze z karty jen 400Eur, protože mám limit. Dovolat se o víkendu do banky a ještě k tomu z Německa bylo nemožný. Takže celou částku 800Eur zaplatil můj dobrý známý žijící v Německu a já jsem se pak s ním vyrovnal po svém. Na fakturu to nešlo, protože pro cizince se to nedělá, jedině pro Němce a v zástavě měli můj řidičák a techničák, takže jsem moc na výběr neměl. Tím pádem když to zaplatil někdo jiný, tak jsem neměl nárok to žádat po pojišťovně. Nikomu bych tu situaci nepřál, ale mohl jsem si za ni sám.
No byl to tehdá velice zajímavý víkend, jediné na co mám dobré vzpomínky je jedno kolo v Porschce 911 GT3 RS na místě spolujezdce, řidič M. Kodídek- ta jízda popírala všechny fyzikální zákony. :D

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 08. 2015 14:49

Tak to je pech. Jinak rada pro podobnou situaci - není rozdíl v platbě kartou a v hotovosti. Jméno na dokladu nemusí být totožné se jménem na kartě. Je možné zaplatit kartou někoho jiného nebo i rozložit platbu mezi více karet více osob a přitom dostat účetní doklad na sebe.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  27. 08. 2015 15:10

To já vím, já jsem to myslel tak, že těch 300Eur jsem zaplatil z peněz, které jsem měl v pěnežence a v hotovosti jsem byl už na nule, takže svodidla musely jít přes kartu, ale tam jsem narazil na limit. Takže to obsluha udělala tak, že vystavila fakturu na jméno toho známého v německu a ten to do cca týdne zaplatil. A s tím právě měla pojišťovna problém. Možná kdyby to byl někdo z CZ, tak ano, ale z DE to byl problém.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  26. 08. 2015 08:06

Taky by mě zajímalo.
Pojištění platí (alespoň pro Turistické jízdy, kdy se de jure jedná o normální provoz placenou jednosměrkou) a nevím o české pojišťovně, která by to měla ve výlukách. Jízdy na čas jsou samozřejmě něco jiného a ve výlukách jsou.

Odpovědět  |   | 
Caterham  |  27. 08. 2015 02:59

Povinne ti je na vlastni skode k nicemu. Nasvididla by slo a na odtah je problem, nebot chteji ceske poj (napr ty co vyuzivaji global), ze as zavolat je a oni ti poslou odtah. Zde se z lesa casto nedovolas a jediny vstup ma povoleny mistni odtahovka. Loni prasklo lanko na plynu a mel jsem to za 5t na odtahu. Nikdy bych tam nejel po ose, vzdy lafeta

Odpovědět  |   | 
pete  |  26. 08. 2015 07:19

Hlavne bacha na brzdy. Nie je to need for speed na pc. Mne tam na beznej seriovke rychlo odisli brzdy. Takze spociatku fakt radsej pomalsie, zavesit sa za niekoho s podobnym autom a sledovat trat.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  26. 08. 2015 07:39

Já tam zase mám problémy s teplotou oleje motoru a převodovky. Jak je to poměrně dlouhé, auto dostává záhul, a to je na to stavěné. Šlapat tam na krk civilní káře, nechá to na ní následky.

Odpovědět  |   | 
Caterham  |  27. 08. 2015 03:00

Ja mam peoblem spis uchladit kdyz jsem ve dronte na cilovce :( zblast kdyz je zastavena trat, nebo chci vyjet

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 08. 2015 13:17

Chápu. Já bohužel dal řidší olej, měl jsem na jaře málo času a chci protáhnout sezónu do chladnějších měsíců, jenže na okruhu to prostě strašně rychle leze nahoru, z 90 na 140 se na techničtější trati dostanu i za necelé dvě minuty

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  26. 08. 2015 14:11

na odpisanie brzd bohate postacil aj slovakiaring

Odpovědět  |   | 
ctverec F1  |  26. 08. 2015 23:13

Nerozumím tomu, proč někdo se silničním autem jde na závodní okruh. Je to jako mazat si na chleba rohlík nebo něco podobného. Silniční auto není závodní. Chová se jinak, je konstruované za jiným účelem a jinak. Představa, že jsem závodník v silničním autě je fikce.

Odpovědět  |   | 
Caterham  |  27. 08. 2015 03:01

Jezdi tam obcas i autobusy...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  27. 08. 2015 13:11

Tak ono je jezdit na okruhu a jezdit na okruhu.
Za pár dní beru přítelkyni na okruh s jejím civilním hatchbackem. Ne aby to tam drtila na čas, ale aby si přesně osahala limity auta.
Ovšem vzít auto se kterým jezdím denně do práce a na okruhu mu přepálit brzdy, uvařit náplň v převodovce a zrasovat spojku, to fakt nemá smysl.

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  27. 08. 2015 13:50

POZOR POZOR, neni auto ako auto.jasne ze drtit na okruhu normalne auto je kravina. staci sa povozit, presne ako s motorkou. na okruhu si mozes dovolit proste viac. kazdemu to vrelo odporucam.a brzdy tam zabijes takmer kazde... ja 330mm 4piestikove monobloky Brembo..a isli tata

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A