Pět povedených ojetých dieselů, které vás (snad) nikdy nezklamou

75 komentářů

Libor
19. února • 21:49

Jak jsem říkal, tak z mého pohledu je nejlepší koupit ojeté auto z většího bazaru. Proto jsem auto vzal z autobazaru aaaauto, kde máte jistotou původu, najetých km, ale hlavně i záruku. S autem jezdíme bez problémů a navíc tam mají i rozumné ceny. S autem nebyl problém vyrazit na dlouhou předváděcí jízdu, prostě vše v klidu.

Toncek
13. února • 21:52

Můžu se teda zeptat prosím, odkud to auto máte koupené? Kam se třeba po ojetém autě podívat, aby člověk koupil dobře a mohl v klidu jezdit?

Libor
11. února • 8:36

Nevyplatí, protože ceny jsou více méně srovnatelné a hlavně pokud si pojedete pro auto do zahraničí, tak pořád riskujete to, že na auto tak vlastně nemáte žádnou záruku na jeho stav, ale ani původ. Nevím no, já jsem raději ojeté auto koupil u nás z velkého bazaru, kde jsem vlastně na auto dostal normálně záruku a můžu v klidu jezdit.

Toncek
5. února • 20:25

Vyplatí se ještě jezdit pro ojeté auto mimo republiku? Nebo je lepší koupit auto u nás alespoň s nějakou zárukou?

Jiří
14. prosince • 17:01

Není nad klasický atmosférický benzínový motor staršího typu....,a ještě k tomu, když jezdí na LPG...;-) Kam se hrabe ňáká "nafta"....B-]

David
16. července • 23:04

Otazka asi na autora. Pochopil jsem že 1,8 TDDi od Forda ma význam po roce 2007 po modernizaci. Jak jej poznam? Má nějaké specifické označení? Od kdy se začal dávat to S-MAXu? Do mondea tuším od března. Jednoduše jak jej poznam - označení v TP, ve VIN jiné...? Díky moc David

Petr Maleček (dj.kure)
18. srpna • 12:15

TDDi bych asi nedoporučil nikomu, je to sice taky rotačka, ale né úplně šťastná ...
Každopádně tady v článku bylo psáno jen o TDCi, jestli se nepletu. To už je Common-Rail.

Pepe
21. listopadu • 11:23

No na TDDi jsem nalítal 560tisíckm a už jsem ho kvůli klice raději vyměnil. Na volnoběh přestával mazat jako většina turbomotorů po mnoho kilometrech auto jsem koupil 4leté mám ho 12 let a doufám že se dožije.Jsem vyučený automechanik a Fordy mají nejlevnější díly, když člověk ví kam sáhnout není problém.Před ním jsem měl Escorta 16d přez 30let a jezdí do dnes.Vše je o péči.Životnost vozu je 12let.potom už patří do šrotu.Jenže tomu se dá zabránit tím že kde vyleze puchýř odrezím u nového auta hned udělám nástřik dutin a podvozku prodloužím mu životnost na hodně let navíc jenže to si automobilky nemůžou dovolit.Kam by přišli.

tudydudy
30. května • 12:34

Vyjadřovat se k iq tykve zde se vyskytujících klasických haterů nebudu. To nemá absolutně smysl. Jakožto ale spokojený majitel O1 1.9 TDI 81 kW řikám: Měl jsem tu čest už s mnoha vozy dneška (za poslední rok jich bylo 6, vždy aspoň na 800 km, byly to auta jako nový Superb, 500X, C4, Tucson,...) a vždy jsem se za volant tý svý "popelnice" rád vracel! Faajn, v pohodlí už těmhle konkurovat nemůže, ale jinak? Dynamika na pohodu, užitná hodnota to samý (místo na zadních sedačkách neřešim zatim), spotřebou je válcujeme a spolehlivost? Za 40 000 km bez problému (že mi prdla přední poloosa byla čistě moje hovadina)! A to už má holka natočeno jistě přes 300 000, ne li víc. Nazdar

DaewooMaster
30. května • 11:15

Já bych tedy i z osobní zkušenosti řekl, že klasická 1.8D od Fordu byla a je spolehlivější než cokoliv s turbem, filtrem pevných částic apod. nesmysly navíc, které životnost a spolehlivost motorů jenom snižují. Ta 1.8D si spokojeně předla do poslední chvíle, nepotřebovala časté výměny oleje (spíš žádné - pamatuji 2, jen pro můj dobrý pocit), výměny rozvodů (nikdy, co pamatuji za 8 let každodenního ježdění do práce), ani nevyžadovala nejkvalitnější naftu, vlastně nevyžadovala údržbu vůbec žádnou! I tak by žila určitě ještě dlouho, kdyby auto kolem ní totálně neshnilo a nerozpadalo se (Escort '92). Dokonce ani neměla takový hnusný zvuk, jako mají třeba diesely od VW. Vzpomínám se slzou v oku, loni v říjnu dojela na šroťák hrdě "po svých"...

Primos
30. května • 2:14

Říkejte si ci chcete, na Renaulty jste zapomněli, pro mě jsou nejlepší diesly od Renaultu 1,5dCi, jak 90PS tak 110PS. najel jsem na ních asi 300 tisíc absolutně bezproblémové, super spotřeba, celý rok průměr do 4,8l.

michal
30. května • 21:46

Ono s 1.5dci je to tezke. Verzi bylo tolik, byly slabsi na klice, byly dost pretezovany, navic se do toho projevily okolnosti vymeny oleje v long life intervalu a to bylo pro tento motor smrtici. V kazdem pripade pokud se majitel choval slusne a menil vcas olej tak urcite muze tento motor najet klidne 300.000km. Myslim ze 1.5dci je co se tyce spolehlivosti neco jako 1.6TDCi 80kW, ktery se montoval napr. do Focusu. Znam par pripadu, kteri nemaji problem, ale vsichni vime ze mala olejova napln + velmi nachylne vstriky jsou u tohoto motoru doslova smrtici kombinace.

Tiburon
30. května • 16:39

Zase takovej zázrak ta 1.5 není, měl jsem jí.

Jos
30. května • 12:46

Přesně tak na Rendlíka se taky opomenulo já mám na něm najeto cca 500.000 km a bez poruchy motoru, ale koncern je prostě TOP...to se tu bude stále stavět do nebe, jako komunismus celým spektrem.
Nevím proč jsme tak zkažení tím lidovým vozítkem a smradem jménem TDI. :(

Petr Maleček (dj.kure)
18. srpna • 12:02

Jo, já mám taky 1.9dCi (88kW), najeto 220 tisíc a motor naprosto v pořádku, vše původní (včetně Turba o kterém se tvrdí, že u těchto motorů padají). A co takový motor 1.9dTi (59 a 72kW)? Je to taky rotačka, nesmrtelná, motor jako TDI od VW.

Lord Owl
30. května • 18:32

TDI = ted-dým-ignorujOsobně mám 17 let staré Volvo 2,5TDI (s koncernovým 5-ti křečkem).
Je pravda že smrdí, zejména když v zátěži potřebuju na 3ku předjet brzdy ve Fabiích a I-20tkách, ale jezdím s ním jen občas a najedu tak 10-12 tis. ročně. Když je zahřátý a jede si svých 100 km/h, nesmrdí. Mám ho přeci jen na dálkové trasy. Město mu vyloženě nesedí.

Kulatylenin
29. května • 9:37

Autor určitě nedopatřením zapomněl na italské JTD ne?

michal
29. května • 22:30

Zapomnel. JTD (UNIJET)a JTDm (MULTIJET) jsou spolehlive a kultivovane motory, ktere jsou spolehlive prakticky v jakekoliv obsahu. Ze by zamerne vynechani?

stealth01
31. května • 9:08

Ano. At žiji konspirační teorie.

ferro
28. května • 13:10

2.0 crdi ma nechal na dialnici v Chorvatsku pri najazde 33tis sa rozletelo turbo. Aj som si myslel ze to bol proste len vadny kus ale potom som sa dozvedel ze v Ziline je auto s rovnakym problemom. Nastastie vymenene v zaruke a od tej doby bez problemov.

NoName
28. května • 11:13

Každý kdo jezdí v jednom z těchto zázraků, je pro mě totální prase a zaslouží si srovnání s deb*lem co pálí petky:-D. Děkuji redakci že nám udělala krásný obrázek do jaké zádele jsme se to dostali! Pokaždé když jeden z těchto klenotů potkám na silnici, musím zapnout vnitřní okruh3-[, vlastně když to vezmu kolem a kolem, tak už ho ani nevypínám, pač před nákupákem je to jak v traktorovém depu nobo JZD a všichni se tváří, že je to normální "wake up id*ots"!!!B-]

stealth01
31. května • 9:10

Ja jezdím v turbodieselu, dvoulitr. A pak mam třilitrovy šestiválec s 317kW výkonu. A v něm jezdím taky. Jsem teda ubožák nebo frajer?

ST
29. května • 20:41

Vidím, že "eko" marketing u Vás zabodoval. Myslím, že kvůli žádnému z těchto motorů nemusíte zapínat vnitřní okruh, pokud máte v pořádku vzduchový kabinový filtr zvláště pak s aktivním uhlím.
A proč Ti lidé jezdí s těmito jak říkáte zázraky? Je to jednoduché, ty vozy nabízí za málo peněz hodně muziky a bohužel dnešní automobilový průmysl jim nemá co nabídnout.

Josef Kohout (Jokoho)
29. května • 16:48

Je mi jasné, proč s takovými názory vystupuješ pod "NoName". Nejspíš patříš mezi tu hrstku rádoby podnikatelů co si vozí prdel v posledním modelu "prestižní" značky. Jenže většina obyčejných lidí jezdí v tom, na co dokáží naškudlit za almužnu, co jim ti "podnikavci" platí !

stealth01
31. května • 9:06

Co přesně jsi udělal proto, abyses měl dobre a vozil si zadek v premiovce? Ja jsem pět let dřel do noci v době, kdy ty jsi uz dávno spal nebo nadával na systém v hospodě. Nikdo ti nedá peníze jen tak. Máme svobodu a demokracii. Mas právo na úspěch, ale taky mas právo na neúspěch. Záleží na tom co si sám zvolis. Ja jsem sám pracoval na Bastru za sedm tisic měsíčně. Dneska vydělávám X krát více . Platím daně DPH a nikdy jsem nikomu nic nevzal ani neukradl. Nemam jediného zákazníka v Čechách. 16 let se učím anglicky. Makam. Pořad na sobě makam. Zatímco ty umíš jen nadávat.

Kyle
29. května • 11:43

Proslulými českými tunery a garážovými opraváři zubožené kousky jsou jistě podobnou zátěží pro světové životní prostředí, jako EPH Daniela Křetínského . Ale u udržovaných kusů s tím zásadně nesouhlasím. Tyto prdlavky se spotřebou těsně nad 4 litry ropy na 100 neškodí víc, než neustále recyklované sráče produkované v současnosti. Sám oprašuju Golfa 1,9 TDI , i když mám i jiné vozy. Je to Brumla, mám ho z nostalgie na doby, kdy se vozy nedělaly ještě na 4 roky. Jsem vždy fascinován robustností a kvalitou zpracování interiéru a jeho trvanlivostí, tohle dnes už člověk v autech nezažije. Auto s jasnou historií má najeto poctivě přes 300 tisíc, nesmrdí a nečoudí, jeho charakter a zvuk motoru vybízí k rozvážné psychorelaxační prdlavé jízdě po krajině, což má někdy něco do sebe. Je to kámoš.

NoName
29. května • 13:16

Můžeš mi prosím napsat co papáte za pilulky? Když je to tak neškodné, tak postavte své dítě za tento Váš skvost a párkrát prošlápněte toto opakujte 3x denně po dobu 3 měsíců, však je to neškodné B-]. Jestli už jste takový "pacient", který necítí ten kyselý štiplavý smrad, tak to bohužel asi uděláte! Jinak Vám přeji spoustu šťastných kilometrů a životních úspěchu s tímto "etalonem" spolehlivosti :-D.

Kyle
29. května • 13:50

Neboj, nonajme. Já mám poměrně rozsáhlý vozový park, s Golfem jezdím zřídkakdy. O mé životní úspěchy neměj péči, těch mám na rozdíl od tebe, zamindrákovaný ubožáčku, dost.

NoName
29. května • 14:06

Pořád jste mi neodpověděl název těch prášků? Po kterých se člověk cítí jako mistr světa?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kyle
29. května • 20:05

Ten lék se jmenuje úspěchy v práci a v životě. No a protože ty je nemáš, musí z tebe to tvoje zamindrákované ubožáctví ne kapat, ale přímo pršet. A smrdět z každého tvého příspěvku na sto honů.

NoName
29. května • 20:33

Ještě jednou prosím ten prášek? Kamaráde, měl by sis jít s někým promluvit pač brát "netovou" diskuzi takhle:-D. Bavím se královsky jak to dokáží tady někteří brát vážně B-].Teď už Víme že jsi úspěšný v práci a v životě a s prominutím pr*del si vytíráš hajzlpapírem tak jak my všichni ostatní. A až přijde na lámání chleba bude jedno jestli si byl úspěšný nebo ne prostě zmizíš jako každý!

tom
29. května • 17:10

Ano z pevnych castic dieselu je rakovina plyc, z nespalenych uhlovodiku benzinaku leukemie, coz je rakovina krve, takze si nevyberes. Predpokladam, ze to co navrhujes at delaji lide s diesely svym detem delas tem svym s benzinakem, idealne studenym a tim padem nefunkcnim katalyzatorem...

NoName
29. května • 17:48

Fyzika z šesté třídy vezmi sirku zapal benzin zapal naftu co ti shoří dřív???
ano B) je správně naftu ani nezapálíš. Ano, pokud nefunguje kat je NOx prevít, ale sazomet smrdí permanentně ne jen po startu! Nevím jak tobě, ale už po 2km mám bezpečně provozku tudíž kat je funkční, narozdíl od fajn diselu které smrdí permanent a sou i tací "pacienti" kteří to nevnímají!

tom
29. května • 11:37

Ahoj, pojd si o tom popovidat osobne. Rad poznam cloveka, co ma ve vsem jasno. Co ve stredu na cernaku? Nejak kolem 17:00?

NoName
29. května • 13:19

Když, přijedeš něčím benzinovým=normálním tak jo, nemělo by to smysl jestli bys přijel nějakou naftovou zmd*károu. Nebavilo by mě to tam :-D

tom
29. května • 17:11

Neboj, mam 1,8 benal:-). Tak v kolik?

jo
28. května • 10:01

Doporučovat jako ojeté auto se spolehlivým motorem 20let starou popelnici??? Jako že ten motor jede je fakt, ale ty auta jsou zralá na vrakoviště. Nechápu proč pravidelne 1x za měsíc musí nějakej hňup přijít s informací že 1.9tdi s rotačním čerpadlem je držak. Všichni to dávno vědí a ta informace je k ničemu. Je to držák, ale to je i spousta dalších popelnic z téhle doby felda 1.9d je např mnohem spolehlivější a prostornejsi auto,ale kdo by to dneska kupoval? Nikdo stejně jako tu dvacetiletou octavii. A jinak mnohem spolehlivejsi je nasledna 1.9tdi pd! U rotacky neustale praska tlumic kmitu.

ST
29. května • 20:37

20 let staré auto nemusí být popelnice, pokud se o něj majitel řádně staral. A proč někdo vyzdvihuje 1,9 TDI s rotačním čerpadlem? Protože se ten motor opravdu povedl. Nemá problém s bionaftou a pokud se zavčas mění olej, filtry a rozvody, tak je takřka nesmrtelný. Navíc jezdí za 4-5 litrů nafty. O čem se mnohým agregátům zdá akorát v laboratoři nebo na displeji PP.
A co se týče Felicie, jistě by jí spousta lidí dalo přednost díky jednoduchosti a nízkým servisním nákladům, před dnešními elektronikou a ekokurvítky prošpikovanými vozy. A kde jste byl na tom, že 1,9 TDI PD byla spolehlivější jak předcházející model?
Můžete prosím uvést zdroj ze kterého jste čerpal? A o praskajícím tlumiči kmitu slyší poprvé. Ale o takových prasklých hlavách u motoru PD jsem již slyšel z více stran.

Kyle
29. května • 10:04

Jistě by kupovali až by se z nich kouřilo. Kdyby na to měli. Většina lidí v tomhle žebrákostáně má bohužel právě a jen na tu ojetinu do 100 tisíc czk. Z toho je třeba vycházet.

LOL
27. května • 23:47

Všimněte si, jaké motory to jsou. V té době byl objem 1.8-2.2 litru taková vyšší střední motorová třída (dnes to je skoro luxus). Ty motory byly poctivě udělané, nešetřilo se na nich a neměly tolik ekokurvítek. A pokud měly, tak ta ekokurvítka byla dostatečně dimenzovaná.Kdo tyhle (a podobné) motory máte, opatrujte je jako oko v hlavě, protože takové se už vyrábět nebudou.

Marek
28. května • 9:59

Je to tak.

neodborník
28. května • 4:18

V době výroby těchto motorů vypravovali dědkové to samé, jak ty včerejší byly lepší a poctivější. Za pár let bude to samé o dnešních a svět se kvůli tomu nezboří a funguje dál.

LOL
28. května • 12:04

To není pravda, dědkové byli zvyklí na generálky motorů, těm se o takových motorech, schopných bez protestů natočit milion km ani nezdálo.

Specikk
12. června • 10:46

U většiny by byl sen i 150 tis.km bez GO :)

space
28. května • 8:34

Jo, ty seš cílovka, která co 2 roky vymění auto kvůli rychlejšímu spárování se smartfounem a takový se dnes automobilky snaží vychovat...

WinNatural
27. května • 21:32

Co to je proboha za kec: "Nestává se často, aby bylo něco od korejských automobilek vzorem spolehlivosti." To snad platí o Xindlwagenech ne? Po jejich průserech s tdi, htp a tsi bych se k H/K vůbec neotíral. Kdyby takové sr.nce jako Hitlerwagen udělali oni, nechtěl bych zažít, jak by se to tady donekonečna rozebíralo. Jo, ale když to udělá zbožňovaný, nicméně až na půdu prolhaný vw, tak se to bude decentně přecházet, že? Ubohost nejvyššího stupně :-(

LOL
27. května • 23:42

Klikl jsem ti plus, ale musím říct, že každá automobilka má lepší a horší modely a roky. Koncern VW je zrovna ve sračkách, ale taky měli své dobré období. H/K se taky dlouho učili, ale posledních 16 let bych jim co se týká kvality už věřil. Teď tlačí na výbavu a brzo (možná) přijde sešup kvality, který odstartoval downsizing. Třeba právě ten ~100kW CRDI 2.0 se už koupit nedá.

fgggh
28. května • 12:51
LOL
28. května • 21:56

Máš pravdu, nějak jsem Tužkoně přehlídl..

ghhshhs
28. května • 12:32

nesuhlasim ... kedy mali korejci vseobecne NEspolahlive modely (rozumej VYRAZNE nespolahlivejsie ako konkurencia) ? ja si vozim prdel uz vyse 20 rokov v korejcoch (nexia, lanos, accent, i30) a NIKDY som nemal ziadnu poruchu

Lord Owl
30. května • 18:22

Taky si s tebou dovolím nesouhlasit.
Nexii (1,5) jsem viděl umírat až po vrakáč a to byla po I. majiteli. Je pravda že motor by asi jel dál, nebýt zprzněné elektroniky, čerpadla apod.

kopol
30. května • 9:58

no mali.. napr 2,9 CRDI so vstrekovanim Delphi bol rovnaky pruser ako TDCI 2,0 vo Fordoch.
Ale to je vynimka.Pravda je, ze v oblasti spolahlivosti motory 2,0 CRDI. a 1,6 CRDI nemaju konkurenciu.1,7 CRDI mal nejake problem s klukovkou, ale to riesil Hyundai v garancii, takze uz by to malo byt ok.

tomtom
28. května • 8:45

VW měl dobré období do doby, kdy se začalo tlačit na snižování nákladů, ekologii a hlavně na to, aby vyráběli nejvíc aut na světě.

martinchylek
27. května • 18:48

jeden z případů, kdy se vzdát 1.9 TDI v jedničkový oktávce je, když vám nějaká kráva v SUV nedá přednost.

Specikk
12. června • 10:42

Spíš bych řekl, že když vám motor vypadne ze zrezlé kastle :) Většina karoserií s těmito motory už pěkně kvete :-D

hybrid.cz
27. května • 18:04

vráááždááá, každej co jezdí dýzlem je sviňááá a vráááh...
:-)

Doporučujeme

Články odjinud