Pět plus jedna, aneb to nejlepší a nejhorší, co jsme letos řídili

Rok 2012 byl z pohledu testů a prezentací všemožných automobilů hodně bohatý. Vybrat to nejlepší, co jsme řídili, není vůbec jednoduché.
Seznam kapitol
  1. Pět nejlepších
  2. Žádná sláva…

Letošní rok sice nepřinesl žádnou vyloženě extra významnou příhodu, o které by stálo za to psát. Párkrát na nás během focení přijela policie, při testu Dodge Challenger bez SPZ nás zastavila silniční kontrola, která si auto pouze chtěla prohlédnout, a následně požádali, zda by nemohla být nějaká doslova „roštovačka“. Jinak se ale nic neobvyklého tipu extrémního krupobití, které mě zastihlo s Lexusem IS F na silnici a způsobilo škodu za půl milionu, nestalo. Naštěstí...

O co chudší byl rok 2012 na neobvyklé příhody, o to byl bohatší na auta, které jsme si mohli vyzkoušet a o kterých jste si mohli přečíst. Opět se v naší redakci zastavilo úplně všechno počínaje Škodou Citigou, Dacii Lodgy, přes Suzuki Swift Sport, Subaru WRX STI, Toyotu GT86 a konče u dvanáctiválcového Bentley Continental Flying Supr Speed nebo neskutečně ostrého Jaguaru XKR-S Convertible. Zmínit také musím pár testů amerických exemplářů, především Dodge Challenger R/T stál za to. A konečně vůbec špatné svezení není ani ve starších automobilech. Naopak se tak trochu začíná ukazovat, že mnohdy už jízda není, co bývala a že dříve šlo o zábavnější automobily. Řeč je třeba o šestiválcovém Golfu R32 nebo Jaguaru X-Type 3.0i Estate.

5) Právě u Dodge Challenger bych začal, tedy mu udělil páté místo. Americká auta sice mnohdy nejsou tak perfektní, jako ta evropská a mají často vysokou spotřebu. Na druhou stranu nabídnou zajímavou cenu (pokud jsou z dovozu) a především něco, co se z evropských aut pomalu, ale velmi jistě vytrácí. Mají charakter. Naše verze R/T osazená osmiválcem Hemi (jak jinak) o objemu 5,7 l za necelých 800 000 Kč byla dosti netradičním, ale o to silnějším zážitkem. Hemi má jednoduše velké kouzlo.

Test „ameriky“: Dodge Challenger R/T – a o tom to je

Test „ameriky“: Dodge Challenger R/T – a o tom to je

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Dodge Challenger od nás získal páté místo. Pravé americké auto s pořádným charakterem. Porsche 911 Carrera je pro změnu precizní sportovní vůz. Mnoho chyb nemá.

4) Porsche 911 současné generace jsme testovali hned dvakrát. Začínali jsme s Carrerou S, v prosinci se dostavilo také provedení 4S. Generace 991 je precizní, jezdí výborně, má skvělý motor a když jí odpustíte pár drobností, vysokou cenu a několik nutných ústupků EU, dostanete vynikající sportovní automobil, se kterým se můžete bavit od rána do večera. Čtvrté místo je skoro až příliš špatné pro takhle dobré auto, jenže vyskytlo se ještě něco lepšího.

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

3) Ještě lepší svezení a více zábavy z mého pohledu přinese Suzuki Swift Sport. Možná si teď říkáte, že jsem asi upadl ze své kancelářské židle, jenže kdybychom přepočítali pořizovací cenu na nějakou pomyslnou jednotku zábavnosti, nejsem si tak úplně jistý, zda by Porsche bylo lepší. Swift Sport je jednoduché auto, s rozumným motorem a výborným podvozkem. Jasný důkaz toho, že k zábavě za volantem nepotřebujete drahé supersporty a extrémní výkony. Na stejnou příčku bych zařadil ještě Toyotu GT86, která svým způsobem nabízí to samé jako Swift Sport, akorát zabalené do atraktivnějšího, lepšího a dražšího kabátu.

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Swift Sport je levné, jednoduché a výborně fungující auto. G 63 AMG je pravý opak, ale buďte si jisti, že v serpentinách by mělo i tohle monstrum s malým Swiftem potíže. 

2) Navzdory ekologickému tlaku na automobilky se naštěstí najdou značky, které si mohou dovolit vypláznout na všechny limity jazyk a které prodávají něco naprosto nesmyslného. Asi bych na druhé místo normálně zařadil Mercedes-Benz ML 63 AMG, jenže... Během prezentace GLK a G po faceliftu jsme si mohli vyzkoušet monstrum zvané G 63 AMG. Garantuji vám, že si můžete o podobných autech myslet, co chcete, jakmile se svezete, svůj názor zaručeně přehodnotíte. G 63 AMG je absurdně drahé, absurdně rychlé, má absurdní tvar a vůbec pro expresní jízdu absurdní koncepci. Jenže všechno to dohromady dává neuvěřitelný stroj.

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy

1) Za jedničku letošního roku označím Jaguar XKR-S Convertible. Kabriolet osazený kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 550 koní se prostě neřídí každý den a už vůbec ne několik dnů v prostředí České republiky. Moc dobře si vzpomínám, jak jsem do auta poprvé usedl, stáhnul střechu a rozjel se. Zvuk, který díky stažené střeše dostáváte v maximálních možných dávkách je prostě famózní. Během prvních pár kilometrů jsem se usmíval jak úplněk na kompost a ne a ne přestat. Zvuk, zátah, podvozek a nakonec i design. Nevím, ale možná panu Ratanovi zajedu poděkovat. Jeho peníze byly zužitkovány moc dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jednička letošního roku pochází z dílny Jaguaru. XKR-S Convertible byl zážitek o to větší, že jsme si jej mohli v klidu vyzkoušet během několika dní přímo na českých silnicích.
 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pět nejlepších
  2. Žádná sláva…
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků