57
Fotogalerie

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl

Kapitoly článku:


5) Nemáme koncept

Poslední odpověď na úvodní otázku se týká dopravy v Praze jako takové. Neexistuje žádný aktuální koncept, jakým směrem se má zdejší doprava vyvíjet a co konkrétně je naším cílem. Ani uzavřené Smetanovo nábřeží, ani jiné aktivity Auto*Matu nemají žádnou odůvodněnou oporu, nějaký ucelený plán. V podstatě jde pouze o tvrdě prosazované návrhy výrazné menšiny, která ovšem drží trumf v podobě evidentně zajímavé vazby na magistrát.

Výsledkem jsou unáhlená rozhodnutí ve stylu zkusme, co se stane a výsledkem je také to, že dostavba pražského okruhu, který jednoznačně schází, je v nedohlednu. Místo toho budeme mít tunel Blanka, který vyjde opět podstatně dráž, než bylo původně plánováno a o kterém se už nějaký čas mluví v tomu duchu, že vlastně až tak prioritní nebyl.

Mimochodem během diskuze jeden zúčastněný vznesl dotaz, proč Auto*Mat tak razantně neprosazuje na místo diskutabilních uzávěrek rychlou dostavbu pražského okruhu, což by pražské dopravě ulevilo asi vůbec nejvíce. Odpovědi se ale nedočkal.

Závěr? Není potřeba mnoho úsilí a práce k tomu, aby člověk poznal nesmyslnost a hlavně nepřipravenost akce zavřeného Smetanova nábřeží. Tvrdá fakta chybí, obecné fráze se naopak množí, až to hezké není. Vyloženě alarmující je ale to, jak moc se ve prospěch sdružení Auto*Mat angažuje pražský magistrát.

Jsem zvědav, co přinesou následující dny a měsíce. Zda se budou dále zbrkle kreslit pruhy pro cyklisty, ve kterých stejně nikdo nejezdí, nebo zda se začne pracovat na pořádné koncepci. A to nechci zabředávat do úvah na téma peněz, které díky různým daním odvádí státu řidiči (kolik odvádí cyklisté?) a kolik se z těchto financí smysluplně vrací zpět do dopravy...

Doporučujeme

Články odjinud