Pět nových, a na českém trhu poměrně dostupných aut do skutečného terénu

11 komentářů

ja-ne
22. března • 15:09

Mam Jimnyho. pouzivam ho 80% casu na offroad.nikdy som nikde neosta visiet..ak tomu date poriadne pneu nenecha vas nikde a ani uzavierky nepotrebuje lebo vazi len nieco cez tonu..Akurat nutne potrebuje tlmic riadenia.

Josef
10. března • 20:42

Už jsem se lekl, že v té "pětce" budou na prvních místech Kodiaq a Yeti...
Není to kategorie aut, která splňuje mé potřeby, ale viděl jsem v akci Suzuki Jimmy a je až neskutečné, kam a jak snadno se toto "autíčko" vyškrábe. Myslím si, že to je ale též o umění a i odvaze řidiče zvládnout s takovým autem opravdový "terén", který odhalí pravdu o vlastnostech (a technických finesách) daného auta.

Libor Jeep
10. března • 15:12

Pochybuji že Uaz je za 299 tis kč,to bude cena bez dph...

Srandokan
10. března • 19:35
Libor Jeep
10. března • 19:52

Takže 358.800 kč

Lord Owl
10. března • 13:44

Jimnyho (říkáme mu Jimmy) máme ve firmě řadu let. Na palubovce je samolepka "doporučená rychlost 90 km/h". Dost dobrý babo-lap :-D

jirka
10. března • 13:24

Off road je krizeni naprav, vysoka svetla vyska, snorchl, navijak, stresni nosic, pridavna svetla, uzaverka difwrencialu, perfektni najezdove uhly. Tazna oka.

Zombot
11. března • 16:20

V první řadě jsou potřeba pořádné pneumatiky. Většina SUV z fabriky přijede na normálních silničních gumách, a to potom nepomůžou uzávěrky ani sebechytřejší crawl control. Šnorchl je v našich podmínkách podle mě jen pro parádu, protože kdo po tom vyloženě netouží, tak se v terénu v životě nebude brodit tak, aby ho potřeboval. Za sebe bych na seznam ještě doplnil všechny u nás dostupné midsize pickupy (Ranger, L200, Navara, Hilux, Amarok) a Wrangler Rubicon. Jinak mě trochu zaráží, že v článku jsou jako hardcore offroady uváděné modely s otevřenými diferenciály. Nejsem sice žádný offroaďák, ale speciálně Niva nebo Duster nemají problém zastavit se na tom, že se jim zvedne kolo do vzduchu. Na Dustera (a ostatní auta ze seznamu určitě také) se dají naštěstí celkem levně pořídit lepší diferenciály, takže člověk nemusí hned kupovat Wranglera nebo jiný drahý offroad.

Clayton
12. března • 2:20

V podstatě souhlasím. Jen není tak úplně pravda, že je snadné sehnat na uvedená auta aftermarket uzaviratelné diferenciály. Třeba Niva má standardně uzaviratelný mezinápravový diferenciál, ale nikdy jsem neviděl pro Nivu uzaviratelný zadní diferák (o předním ani nemluvím). Na Dustera jsem slyšel o uzaviratelném zadním diferenciálu, prý něco takového existuje. Stejně bych s tím ale do těžšího terénu raději nejezdil.
Na Jimnyho existuje přední i zadní (třeba od ARB). Jimny má samozřejmě rámovou konstrukci a tuhé nápravy, je to pravý offroad.
Wrangler Rubicon má výhodu uzaviratelného předního i zadního diferenciálu v sérii a také jsou zde docela přijatelné AT pneumatiky.

xjohny
10. března • 13:05

Pochybuju že na Ladu stačí kladivo a laptopu netřeba. Má to klasický OBD-II jako každý moderní auto ;-)

Srandokan
10. března • 19:32

Ale to je jediná elektronika, ktorú Niva má a v pohode si vystačíš s multimetrom

Doporučujeme

Články odjinud