Pět nových, a na českém trhu poměrně dostupných aut do skutečného terénu

xjohny  |  10. 03. 2017 13:05

Pochybuju že na Ladu stačí kladivo a laptopu netřeba. Má to klasický OBD-II jako každý moderní auto

Odpovědět  |   | 
Srandokan  |  10. 03. 2017 19:32  |  [85.237.234.xxx]

Ale to je jediná elektronika, ktorú Niva má a v pohode si vystačíš s multimetrom

Odpovědět  |   | 
jirka  |  10. 03. 2017 13:24  |  [80.121.55.xxx]

Off road je krizeni naprav, vysoka svetla vyska, snorchl, navijak, stresni nosic, pridavna svetla, uzaverka difwrencialu, perfektni najezdove uhly. Tazna oka.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  11. 03. 2017 16:20  |  [37.188.236.xxx]

V první řadě jsou potřeba pořádné pneumatiky. Většina SUV z fabriky přijede na normálních silničních gumách, a to potom nepomůžou uzávěrky ani sebechytřejší crawl control. Šnorchl je v našich podmínkách podle mě jen pro parádu, protože kdo po tom vyloženě netouží, tak se v terénu v životě nebude brodit tak, aby ho potřeboval. Za sebe bych na seznam ještě doplnil všechny u nás dostupné midsize pickupy (Ranger, L200, Navara, Hilux, Amarok) a Wrangler Rubicon. Jinak mě trochu zaráží, že v článku jsou jako hardcore offroady uváděné modely s otevřenými diferenciály. Nejsem sice žádný offroaďák, ale speciálně Niva nebo Duster nemají problém zastavit se na tom, že se jim zvedne kolo do vzduchu. Na Dustera (a ostatní auta ze seznamu určitě také) se dají naštěstí celkem levně pořídit lepší diferenciály, takže člověk nemusí hned kupovat Wranglera nebo jiný drahý offroad.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  12. 03. 2017 02:20

V podstatě souhlasím. Jen není tak úplně pravda, že je snadné sehnat na uvedená auta aftermarket uzaviratelné diferenciály. Třeba Niva má standardně uzaviratelný mezinápravový diferenciál, ale nikdy jsem neviděl pro Nivu uzaviratelný zadní diferák (o předním ani nemluvím). Na Dustera jsem slyšel o uzaviratelném zadním diferenciálu, prý něco takového existuje. Stejně bych s tím ale do těžšího terénu raději nejezdil.
Na Jimnyho existuje přední i zadní (třeba od ARB). Jimny má samozřejmě rámovou konstrukci a tuhé nápravy, je to pravý offroad.
Wrangler Rubicon má výhodu uzaviratelného předního i zadního diferenciálu v sérii a také jsou zde docela přijatelné AT pneumatiky.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 03. 2017 13:44  |  [46.227.172.xxx]

Jimnyho (říkáme mu Jimmy) máme ve firmě řadu let. Na palubovce je samolepka "doporučená rychlost 90 km/h". Dost dobrý babo-lap

Odpovědět  |   | 
Libor Jeep  |  10. 03. 2017 15:12  |  [37.188.183.xxx]

Pochybuji že Uaz je za 299 tis kč,to bude cena bez dph...

Odpovědět  |   | 
Srandokan  |  10. 03. 2017 19:35  |  [85.237.234.xxx]
Libor Jeep  |  10. 03. 2017 19:52  |  [90.178.163.xxx]

Takže 358.800 kč

Odpovědět  |   | 
Josef  |  10. 03. 2017 20:42  |  [94.113.114.xxx]

Už jsem se lekl, že v té "pětce" budou na prvních místech Kodiaq a Yeti...
Není to kategorie aut, která splňuje mé potřeby, ale viděl jsem v akci Suzuki Jimmy a je až neskutečné, kam a jak snadno se toto "autíčko" vyškrábe. Myslím si, že to je ale též o umění a i odvaze řidiče zvládnout s takovým autem opravdový "terén", který odhalí pravdu o vlastnostech (a technických finesách) daného auta.

Odpovědět  |   | 
ja-ne  |  22. 03. 2017 15:09  |  [213.81.223.xxx]

Mam Jimnyho. pouzivam ho 80% casu na offroad.nikdy som nikde neosta visiet..ak tomu date poriadne pneu nenecha vas nikde a ani uzavierky nepotrebuje lebo vazi len nieco cez tonu..Akurat nutne potrebuje tlmic riadenia.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co je…

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

14.  10.  2017 | | 36 N/A