Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Ve srovnání s těmito silnicemi vypadají i nejhorší tuzemské hříchy ministerstva dopravy jako luxusní mnohaproudá dálnice.
Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Všichni nadáváme na stav českých silnic. Na světě ale existují i cesty, které nahánějí hrůzu a většina normálních smrtelníků se po nich vydává jen tehdy, když opravdu není vyhnutí.

Výraz „cesty“ je pro ně možná vhodnější než „silnice“, protože i česká rozbitá polňačka je proti některým z nich luxusní dálnicí. Tady jde většinou o život, i při drobné chybce hrozí pád do několikasetmetrové propasti... 

Náš přehled berte jako barvitou ilustraci toho, po jakých komunikacích se lidé ve různých koutech světa běžně přepravují. Pravda je, že v horách Jižní Ameriky nebo Asie bychom našli nejméně desítky cest, které by se co do „strašidelnosti“ mohly směle ucházet o první místo.

5. Passo delle Portole (Itálie)

Mezi německými motorkáři oblíbenou silničku v Lombardii jsme zařadili proto, abychom připomněli, že dramatické silnice dodnes najdete i v Evropě. Alpy na severozápadě Itálie jsou protkané podobnými cestami, úzkými, křivolakými a často šotolinovými. Passo delle Portole stoupá do nadmořské výšky 1725 m a odvážlivcům, kteří se po ní pustí, otevírá fantastické výhledy do hlubokých údolí. Pozor na závrať – na některých úsecích zcela chybějí svodidla.

4. Guoliang Tunnel Road (Čína)

Tunel Guoliang byl prokopán ve skalách pohoří Taihang, aby spojil stejnojmennou vesnici s okolím. Ta totiž leží v údolí odříznuta prakticky od veškeré civilizace. Pro provoz byla komunikace otevřena květnu 1977. Samotný tunel je sice jen 1,3 km dlouhý a navíc i zčásti otevřený do okolí, ale kvůli zhruba čtyřmetrové šířce vyžaduje značnou opatrnost. Mezi auty a domorodci se motají i turisté, pro ně je tohle místo velkou atrakcí. Z třinácti místních, kteří stavbu v roce 1972 zahájili, jich několik zahynulo.

3. Amur-Jakutsk (Rusko)

V našem přehledu nesmí chybět Rusko. Dálnice Lena z Jakutsku do Skovorodina měří 1235 km a je z velké části prašnou cestou. Co s ní udělají časté deště, je naprosto logické. Záběry aut (včetně těžkých kamionů) topících se v bahně jsou výmluvné. Začala se stavět v roce 1925, takže dělníky byli hlavně vězni ze sibiřských gulagů. Navazuje na ni dálnice Kolyma se stejným označením M56, která vede až do Magadanu. Tu v zimě sužují mrazy i nad padesát stupňů Celsia...

2. Pangi Kishtwar (Indie)

Indický provoz je o život sám o sobě, ve velkých městech, ale i mimo ně. Obzvlášť v noci, kdy třeba kamiony nesvítí. Ale co teprv když vyrazíte do hor? Štít Kishtwar Kailash se nachází na severu země v pohoří Himálaj. Nejde přitom o žádnou osmitisícovku, má „pouhých“ 6451 m. Ale už cesta do základního tábora stojí za to. Uzounká prašná silnička s vodopády a pohled z výšky do údolí není rozhodně nic pro ty, kdo mají závratě.

1. Camino a los Yungas (Bolívie)

Bolívii patří jednička. Silnici v pohoří Cordillera Real v regionu Yungas asi nejvíce proslavili pánové z pořadu Top Gear. Přezdívka „El Camino de la Muerte“ je všeříkající, znamená „silnice smrti.“ Dva náklaďáky se tu mají problém vyhnout, teréňáky ještě stěží. Ročně tu zahyne i 300 lidí! Pouhých 61 kilometrů z La Paz do města Coroico je očistcem pro všechny, kteří se dostanou až na konec. Truckerům to trvá dva dny. Pokud chcete na opačnou stranu do metropole, jiná trasa než tahle prostě neexistuje.

 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 420 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků