Pět nejlepších ojetých SUV, se kterými neuděláte chybu

Hledáte ojeté SUV? S těmito pěti prakticky nemůžete šlápnout vedle, jen musíte vybrat správný motor.
Seznam kapitol
  1. Ford Kuga; Kia Sportage
  2. Subaru Forester; Suzuki Grand Vitara; Škoda Yeti

Zima je tady a najedou zase budou všichni akutně potřebovat na ty dvě pražské vločky čtyřkolku a hlavně SUV. Ale teď vážně, kategorie SUV je oblíbená a dá se pochopit, proč. Jenže který model si vlastně vybrat? Na trhu je jich plno, ale jen některé představují sázku na jistotu, zejména pokud se bavíme o dostupnějších ojetinách.

Test ojetého SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetého SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Pojďme si tedy představit pět právem oblíbených SUV, která ve správném provedení kombinují spolehlivost, komfort, kvalitní zpracování, dobré jízdní vlastnosti a aspoň nějaké schopnosti mimo asfalt.

Ford Kuga 2.0 TDCI

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost tohoto SUV připomínají spíše hatchback, ale ty nejsou jedinou silnou stránkou tohoto povedeného auta. Dobrá je i spolehlivost – tedy pokud se někdo o auto pořádně staral a nebral ho jen jako spotřební zboží, které se o sebe postará samo a pak se vyhodí. I sebespolehlivější motor potřebuje pravidelné výměny oleje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kuga jezdí výborně, pokud má v pořádku podvozek. Naftový dvoulitr je spolehlivý, pružný a úsporný. Na rozdíl od S-Maxu nebo Mondea ale Kugu nekoupíte bez filtru pevných částic. Občas zlobí jeho senzor nebo samotný filtr

Turbodiesel 2,0 l od PSA je ve Fordech spolehlivý a patří k tomu nejlepšímu, co se dá v této kategorii pořídit. Je poměrně tichý, kultivovaný a má příjemný průběh výkonu (na rozdíl od trochu „schodovité“ verze 2,2 l). Vnitřnosti motoru jsou velmi trvanlivé a kdo si pohlídá výměnu řemenových rozvodů a včas mění olej, nemá se prakticky čeho bát. Je ale potřeba pamatovat na to, jak se k dieselu chovat, tedy postupně ohřívat a hlavně dochlazovat.

Filtry pevných částic aneb DPF (3/4): 7 rad, jak předcházet problémům

Filtry pevných částic aneb DPF (3/4): 7 rad, jak předcházet problémům

Problémy se vstřikovači charakteristické pro starší provedení motoru TDCI jsou minulostí, ale občasné potíže se startováním nebo EGR ventilem s prohořelým chladičem spalin se objevit mohou. Naftová Kuga tahaná hlavně ve městě bude brzy chtít vyměnit spojku a repasovat filtr pevných částic. To ale není taková finanční katastrofa jako u konkurence (napříkald DPF na jinak solidní Hondu CR-V stojí sto tisíc. Ano, sto tisíc korun!).

Kia Sportage 2.0 CRDI

Poslední generace korejského SUV má tu přednost, že si dala automobilka záležet na jeho vývoji, aby se mohlo rovnat jízdními vlastnostmi i dojmem kvality evropské konkurenci. Sázka na sedmiletou záruku má na jednu stranu pomoci zpomalit pokles hodnoty ojetiny (to se daří, Sportage bývá v bazarech docela drahá), na stranu druhou je známkou toho, že si Kia věří. A má proč, protože v tomhle SUV ještě nenajdete komponenty s tzv. programovanou životností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia postavila vážně dobré auto. A je dokonce i velmi spolehlivé, aspoň co se mechaniky pohonu týká. S odolností podvozku a interiéru je to horší, ale to důležité funguje dobře a spolehlivě. Za Sportage v záruce ale dáte stejně peněz jako za ojeté BMW X5 3.0d

Například je to vidět na dvoulitrovém turbodieselu, který je při dodržování pravidelného servisu velice spolehlivý. Netrpí na předčasné opotřebení svých komponent a díky velké olejové náplni snáší i opožděné výměny po 30 000 km, jakkoli je samozřejmě lepší (zejména u ojetého auta) měnit olej nejpozději po 15 až 20 000 km.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Vydrží i systém pohonu všech kol, podvozek si poradí s rozbitou českou silnicí a když nechcete řadit, automat vás odmění také velkou spolehlivostí (nezapomeňte ale aspoň jednou za čtyři roky vyměnit olejovou náplň). Naftovému motoru vadí jen časté studené popojíždění, které odnáší filtr pevných částic a zalepující se EGR ventil. Ten ale stačí vyčistit a většinou je po problému (motor se totiž přepíná do nouzového režimu).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Kuga; Kia Sportage
  2. Subaru Forester; Suzuki Grand Vitara; Škoda Yeti
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků