Požadavky na extrémně nízkou cenu některých aut si vybírají svoji daň na pasivní bezpečnosti. Takto dopadla pětice indických aut.
Organizace Global NCAP se zaměřuje na hodnocení pasivní bezpečnosti vozidel především na rozvojových trzích. Snaží se také zavést jednotný celosvětový standard pro bezpečnost aut a hodnocení v mnohém vychází z poznatků získaných při nárazových testech Euro NCAP.
Nyní se organizace Global NCAP zaměřila na pět indických aut, konkrétně šlo o modely Renault Kwid dvou generací, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon. Ani jedno z testovaných aut nezískalo aspoň jednu hvězdičku za ochranu dospělých, všechny testované vozy naprosto propadly.
Ostatně, podívejte se na přiložená videa z nárazových testů Global NCAP. To, jak se celá konstrukce některých aut beznadějně hroutí, vypadá opravdu hrozivě. Jediný, kdo na to reagoval, byl Renault, a slíbil u modelu Kwid do konce května nápravu.
Renault Kwid I bez airbagu
Renault Kwid III bez airbagu
Renault Kwid III s airbagem řidiče
Mahindra Scorpio
Suzuki Maruti Eeco
Hyundai Eon
Suzuki Maruti Celerio
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross