Pět hvězdiček pro nové Audi A4

Nezávislá zkušebna Euro NCAP právě podrobila nárazovým testům nové Audi A4. Výsledky řadí vůz na špičku segmentu.

Úroveň pasivní bezpečnosti nového Audi A4 ohodnotilo Euro NCAP nejvyšší známkou pěti hvězdiček. Výsledky v oblasti ochrany dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu, bezpečnosti dětí a ochrany chodců řadí nové Audi A4 mezi nejbezpečnější vozy ve svém segmentu.

V čelním nárazu zaznamenali technici Euro NCAP pouze zanedbatelnou deformaci prostoru pro posádku. Adaptivní airbagy v součinnosti s pásy vybavenými předpínači pracovaly bezchybně a ochránily oba cestující vpředu velmi dobře. Při obou laboratorních nárazech zboku, tedy z bariéry i sloupu, obdrželo Audi A4 maximální počty bodů. Plný počet bodů získal tento vůz i za ochranu dětí ve věku 1,5 a 3 roky. Výtku si vysloužila absence výraznějšího varování před rizikem umístit dětskou sedačku na přední sedadlo proti směru jízdy, zato úchyty Isofix na krajních zadních sedadlech byly vyznačeny přesně. Při simulaci srážky s chodcem byl pochválen nárazník, zato kapota si neodnesla jediný bod. Jako nebezpečné byly zhodnoceny její přední hrana i zadní část, které sraženému chodci přivodí vážná poranění nohou, resp. hlavy.

Podmínky testů Euro NCAP přitom převyšují požadavky evropských zákonných předpisů. U nového Audi A4 zaznamenali pracovníci Euro NCAP u řidiče i spolujezdce při čelním a bočním nárazu velmi příznivé hodnoty, které tomuto vozu zcela jasně vynesly nejlepší ohodnocení pěti hvězdičkami. Také děti požívají v novém Audi A4 dobré ochrany. Výsledky testů bezpečnosti dětí leží se čtyřmi dosaženými hvězdičkami rovněž na vysoké úrovni.

Nejvyšší prioritu Audi přisuzuje obsáhlé kapitole aktivní bezpečnosti, která vzniku nehod předchází. Proto byl například během vývoje nového Audi A4 kladen značný důraz na sériově dodávaný výkonný brzdový a stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem. I díky tomu dosahuje A4 v nezávislých srovnávacích testech znamenitých výsledků. Kromě toho mají zákazníci možnost objednat si za příplatek ještě mnoho dalších asistenčních systémů, které se dosud objevovaly jen u vozů vyšší a luxusní třídy. Mezi ně patří adaptivní tempomat s radarovým čidlem, systém Audi lane assist (varuje řidiče před nezamýšleným opuštěním jízdního pruhu) nebo sledování mrtvého úhlu Audi side assist.

Organizace Euro NCAP, která byla založena v roce 1997, provádí nárazové zkoušky se všemi důležitými vozidly prodávanými na evropském trhu. Snaží se tak systematicky zlepšovat bezpečnost silničního provozu a tím chránit životy všech účastníků silničního provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků