Pět hvězdiček pro Civic coupé

Honda Civic coupé sedmé generace je jedním z prvních osobních vozů, který dosáhl špičkového pětihvězdičkového hodnocení bezpečnosti řidiče a cestujících v případě čelního a bočního nárazu, vydaného vládou...
Pět hvězdiček pro Civic coupé
Honda Civic coupé sedmé generace je jedním z prvních osobních vozů, který dosáhl špičkového pětihvězdičkového hodnocení bezpečnosti řidiče a cestujících v případě čelního a bočního nárazu, vydaného vládou Spojených států amerických.

Testy čelního a bočního nárazu jsou součástí programu pro testování nových vozidel (New Car Assessment Program - NCAP) Bezpečnostní správy dálniční dopravy (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA), který zákazníkům poskytuje důležité informace o bezpečnosti při nárazu ve dvou nejčastějších případech zaviňujících vážná zranění. Při čelních nárazech vozy narážejí rychlostí 35 mil/hod (cca 56 km/hod) do pevných bariér. Boční náraz je prováděn pomocí pohyblivé deformovatelné bariéry, narážející do vozu z bočního úhlu při rychlosti 38,5 mil/hod (cca 62 km/hod).

Automobily jsou klasifikovány stupnicí od jedné do pěti hvězdiček, přičemž pět hvězdiček ukazuje nejvyšší stupeň ochrany při nárazu.

Uvedení Civicu coupé je na český a slovenský trh je plánováno v průběhu února 2001, po něm bude na jaře následovat pětidveřová verze a celou modelovou řadu – včetně Civicu sedan, uvedeného na trh již v minulém roce – doplní na podzim třídveřová karoserie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků