Pět dveří pro Alfu Romeo 147

Alfa Romeo 147 se světu představila teprve před čtyřmi měsíci. Za tuto krátkou dobu stihla získat titul "Auto roku 2001", udělovaný komisí 56 novinářů z celkem 21 zemí. Zatímco při představení byl k dispozici pouze třídveřový model, na autosalonu v Ženevě byla představena i pětidvéřová 147.
Pět dveří pro Alfu Romeo 147
Alfa Romeo 147 se světu představila teprve před čtyřmi měsíci. Za tuto krátkou dobu stihla získat titul "Auto roku 2001", udělovaný komisí 56 novinářů z celkem 21 zemí. Mezi dalších šest získaných ocenění patří například "Trophée du design 2000", cena udělovaná francouzským "Automobile Magazine". Zatímco při představení byl k dispozici pouze třídveřový model, na autosalonu v Ženevě byla představena i pětidvéřová 147.

O úspěchu možná ještě lépe než udělené ceny vypovídá údaj o závazných objednávkách. V případě Alfy Romeo 147 se jich již sešlo více než 40 000.

Alfa 147 v sobě harmonicky kombinuje špičkové rysy interiéru s čalouněním, jež se směle může srovnávat s nejlepšími rivaly v segmentu a široký výběr doplňků, který zahrnuje charakteristické luxusní prvky.

I v pětidveřovém provedení zůstaly originální agresivní rysy Alfy 147 nezměněny: zaoblené hrany a rohy vyjadřují přirozenou tendenci nalézt ideální pozici designové rovnováhy, retro-prvky i motivy z novějších modelů vytvářejí nezaměnitelnou image vozů Alfa Romeo.

Silná osobnost vozu vzbuzující přirozený respekt zůstala také nezměněna: kulaté sportovní světlomety, vysoký atraktivní spoiler a zužující se záď dodávají vozu při pohledu shora a zezadu dynamický a štíhlý vzhled.

Do této chvíle se daly všechny rysy předpokládat. Neobvyklým rysem pětidveřové Alfy 147 je identický dynamický a štíhlý vzhled i z boku. Tento efekt vyvolává mj. originální vkomponování kliky zadních dveří do okenního rámu. Toto řešení soustřeďuje ohnisko pohledu na kliku předních dveří, což vytváří při pohledu z boku neopakovatelný sportovní vzhled, připomínající kupé. Dojem ještě umocňuje celkový tvar postranních oken a lesklý černý střední sloupek, který je vnímán jako jediný oválný tvar s jasnými liniemi.

Stručně řečeno v sobě tato verze spojuje výhody pětidveřového vozu s agresivními prvky třídveřové verze.

Poznámka: Další informace k automobilu Alfa Romeo 147 získáte v článku „Nová Alfa Romeo 147“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků