Pět dveří pro Alfu Romeo 147

Alfa Romeo 147 se světu představila teprve před čtyřmi měsíci. Za tuto krátkou dobu stihla získat titul "Auto roku 2001", udělovaný komisí 56 novinářů z celkem 21 zemí. Zatímco při představení byl k dispozici pouze třídveřový model, na autosalonu v Ženevě byla představena i pětidvéřová 147.
Pět dveří pro Alfu Romeo 147
Alfa Romeo 147 se světu představila teprve před čtyřmi měsíci. Za tuto krátkou dobu stihla získat titul "Auto roku 2001", udělovaný komisí 56 novinářů z celkem 21 zemí. Mezi dalších šest získaných ocenění patří například "Trophée du design 2000", cena udělovaná francouzským "Automobile Magazine". Zatímco při představení byl k dispozici pouze třídveřový model, na autosalonu v Ženevě byla představena i pětidvéřová 147.

O úspěchu možná ještě lépe než udělené ceny vypovídá údaj o závazných objednávkách. V případě Alfy Romeo 147 se jich již sešlo více než 40 000.

Alfa 147 v sobě harmonicky kombinuje špičkové rysy interiéru s čalouněním, jež se směle může srovnávat s nejlepšími rivaly v segmentu a široký výběr doplňků, který zahrnuje charakteristické luxusní prvky.

I v pětidveřovém provedení zůstaly originální agresivní rysy Alfy 147 nezměněny: zaoblené hrany a rohy vyjadřují přirozenou tendenci nalézt ideální pozici designové rovnováhy, retro-prvky i motivy z novějších modelů vytvářejí nezaměnitelnou image vozů Alfa Romeo.

Silná osobnost vozu vzbuzující přirozený respekt zůstala také nezměněna: kulaté sportovní světlomety, vysoký atraktivní spoiler a zužující se záď dodávají vozu při pohledu shora a zezadu dynamický a štíhlý vzhled.

Do této chvíle se daly všechny rysy předpokládat. Neobvyklým rysem pětidveřové Alfy 147 je identický dynamický a štíhlý vzhled i z boku. Tento efekt vyvolává mj. originální vkomponování kliky zadních dveří do okenního rámu. Toto řešení soustřeďuje ohnisko pohledu na kliku předních dveří, což vytváří při pohledu z boku neopakovatelný sportovní vzhled, připomínající kupé. Dojem ještě umocňuje celkový tvar postranních oken a lesklý černý střední sloupek, který je vnímán jako jediný oválný tvar s jasnými liniemi.

Stručně řečeno v sobě tato verze spojuje výhody pětidveřového vozu s agresivními prvky třídveřové verze.

Poznámka: Další informace k automobilu Alfa Romeo 147 získáte v článku „Nová Alfa Romeo 147“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků