Pět automobilek začne společně stavět ultrarychlé dobíječky

josephko  |  01. 12. 2016 09:00

Dúfam, že sa z týchto nabíjačiek stane celosvetovo uznávaný štandard DIN (Deutsche Industrie Norme), podobne ako u autorádií.
Keď sa na elektromobily "vrhli" títo nemeckí giganti, tak to je už naozaj vážne - spaľovákom už začína zvoniť hrana...
Výkon nabíjaiek 350 kW je presne ten výkon, ktorý by umožnil autám ako e-Golf nabiť batérie na 500 km jazdy za 15 minút. Presne ako to sľubuje VW, ale aj napr. Mercedes či BMW.

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  01. 12. 2016 09:32

Přesně tak, všechny nabíječky stejné, dojezd srovnatelný s nádrží (800 až 1000 km) a dobíjení zhruba 15 až 30 minut. A samozřejmě stejný vnitřní prostor jako zatím u normálních aut (a né nějaké zmenšené zavazadlové prostory). A hlavně ta cena (u elektromobilu)... Bohužel, ekologie je to poslední na co všichni myslí... Ideální by byly solární dobíjecí stanice (ale to by asi muselo hodně svítit sluníčko ) a nebo větrníky či vodní turbíny. Ale když fungují docela obstojně parkovací automaty na solár, tak proč né???

Odpovědět  |   | 
Míra  |  01. 12. 2016 11:38

Na výrobu 1 kW elektřiny potřebujeme asi 8 m2 solárních panelů a slunce.
Jakou plochu potřebujeme pro 350 kW?

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  01. 12. 2016 12:23

Tak to cos napsal je katalogový údaj. Tzn. panel je v kolmé ose vystaven letnímu žáru slunce. To znamená platí to pro léto a pro konkrétní malé časové okno během dne.

Reál je někde úplně jinde. Ale úplně, úplně jinde.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  01. 12. 2016 12:30

Ano a díky za doplnění. Solární nabíjení aut je naprostý nesmysl.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 12. 2016 00:18

Stejně jako tvoje existence

Odpovědět  |   | 
Lupo  |  01. 12. 2016 13:49

Pro samotný 350 kWh nabíjecí stojan který by mohl takový výkon dodávat 24/7 by byla třeba v podmínkách České Republiky potřeba fotovoltaická elektrárna o výkonu zhruba 3 MWh a ploše přibližně 2 hektarů. Společně s akumulačním zařízením na přibližně 8 až 10 MWh elektřiny.

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  10. 12. 2016 13:28

A na tohle jste přišel jak?
Kdyz ani neznáte rozdíl mezi jednotkami tak byste si svoje fantazie mnohem nechat pouto sebe.

Za 1. Výkon nabíječky 350 kW je něco úplně jiného než 350 kWh, což označuje kapacitu, nebo energii.

Váš výpočet je úplně mimo, je vidět že nevíte o čem je řeč ale děláte machra jak jste chytrej a chtel jste co nejvíc poplyvat FVE, jak je dneska v módě.

Jednoduse receno každé malé dítě co umí do 5 počítat chápe, že v podmínkách ČR FVE nemůže celý rok dodávat elektřinu.

Ale ve spojení s bateriemi je i tato nabíječka je dnes technicky možná vyrobit. Otázka je kolik by to stalo a asi by se to nevyplatilo.

Když budu počítat FVE který se dá dnes koupit tak pro výkon 400kWp by bylo potřeba 1300 ks FVE panelů o 2m2 tj cca 2600 m2 !!! Tj žádný hektary jak se snažíte lživě tvrdit. Což je plocha velkého pozemku pro rodinný dům, nebo 2 normální pozemky. Což není nijak mnoho na to jaký výkon ta elektrárna má.

Taková elektrárna za slunečného počasí v pohodě utáhne nabíječku o výkonu 350 kW.
Když svítit nebude tak nastoupí baterie.
A teď je otázka pro kolik aut tu baterii kapacitně dimenzovat.
Např pro 10 aut denně?
Dnešní auta mají největší baterii o kapacitě 100 kWh. Tj baterka by mohla mít 1 MWh pro nabití 10 aut denně z nuly do maxima.
A je tu opět nějaké ale. S autem nikdy nepřijedete k nabíječce s prázdnou. Většinou budete nabíjet třeba jen na dalších 100, nebo 200 km. Ostatně do plna je to nesmysl i proto že ke konci nabíjení se výkon snižuje. Většinou se nabíjí na 80% kapacity.
Tohle všechno vám dává nabíjení ne 10 aut denně ale třeba 20-30 což je tak akorát aby se tam ti lidi vystřídali během dne 20 lidi na 10-12 hodin víc tam stejně fyzicky nedostanete.

Takže i ta baterie by mohla být menší např jen 500 kWh. A zbytek kdy by to nestačilo by se dodalo ze sítě. Ze zkušeností by to bylo cca 2-3 měsíce v zimě jinak celý rok by to jelo na FVE.
A to je podle mého názoru i tak dobrý.

Dále tahle nabíječka zatím neexistuje, je to otázka budoucnosti. Nez ji někdo postaví zlepší se i výkon a účinnost FVE panelů takže pro tento výkon jich bude potřeba méně , stejně tak se zlepší i akumulátory a na druhou stranu se zvýší i kapacita v autech. Nicméně v autě uz to moc neporoste, protože to už ztrácí smysl. Odhaduji že kapacita baterií v autech se navýší tak maximálně na 150 kWh, což zajistí dojezd cca 450-500 km dálniční rychlostí. Víc neni pro 99,9 % lidí potřeba.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 12. 2016 11:47

No ideál by byl 1MWh.

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  01. 12. 2016 12:18

Malé zamyšlení:
Všechny elektrárny světa vyrobily v roce 2012 cca 20.000 TWh elektrické energie, z toho je max. 30% z obnovitelných zdrojů.
Ve stejném roce dopravní prostředky po světě spotřebovaly cca 30.000 TWh, převážně v ropě.

Kontrolní otázka:
Kde vzít elektrickou energii pro elektromobily (to znamená navýšit kapacitu elektráren o +150%), když hlavní smysluplné obnovitelné zdroje jsou již vyčerpány (vodní elektrárny), jaderné elektrárny nikdo nechce, uhlí nikdo nechce?
Navíc superelektrárny se desítky let (rozvaha, stavební řízení, projektování, stavba ...), jak známe z našich nejvýkonnějších elektráren (Temelín apod).

No, aspoň že nám v prvním kroku (pořadně - klidně o desítky i stovky %) podraží elektrická energie. Ještě že jsem vystudovaný v oboru, budu se mít aspoň ještě líp.
Jo, já jsem pro elektrifikaci dopravy !

Odpovědět  |   | 
Lupo  |  01. 12. 2016 14:36

Přibližně 35% z té vyrobené elektřiny se spotřebuje každý rok na rafinaci a jinou obslužnost ohledně ropy. Všechny dopravní prostředky na elektřinu nebudou jezdit v podstatě nikdy. I jen na čisté nahrazení osobních aut, by se muselo po dobu zhruba 35 let vyrábět jen elektromobily. Efektivita spotřeby energie je rozdílná u tebou vypsaných pohonů. Srovnávat tedy čistě v TWh je nesmysl.

Aneb malé zamyšlení které nemá v podstatě žádný smysl, leda jen jako nesmysl pro někoho kdo má potřebu si rýpnout a neuvede ani jediný údaj který by se dal zařadit do rovnice .

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  01. 12. 2016 23:35

prosím nešiřte fanatické fantasmagorie

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 12. 2016 00:18

Lžeš.

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  10. 12. 2016 13:38

Na rozdíl od patrika na lupo pravdu.
Fantasmagorie je uvádět rovnost mezi spotřebou z ropy a z elektřiny.
90% nabíjení elektromobilů se dělá v noci, kdy je elektřiny přebytek! A jen asi 5-10 % se nabíjí na veřejných nabíječkách.
Dále o to co spotřebují auta na ropě klesne spotřeba elektřiny pro její výrobu. Na 1 litr je to cca 1,3 kWh elektřiny! Plus další energie v jiné formě.

Takže ono je spíš otázka jestli vůbec je potřeba nějaká elektřina navíc , nebo se naopak nešetří protože elektromobily síť stabilizují a využívají převážně přebytečnou elektřinu!

Odpovědět  |   | 
alien5  |  02. 12. 2016 05:47

1/3 elektriny se vyvazi !! Proc neco stavet kapacita je.
Tyhle nazory oprene o fantazie miluju.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  01. 12. 2016 10:07

Tak aby se hlavně automobilky spojili ve výzkumu, a konečně "dotáhli" tu termojadernou fúzi. JInak nevím z čeho se budou všechny ty "ekologické" elektromobily napájet.... ...že by se stále hnalo komínama uhlí???

Odpovědět  |   | 
 |  01. 12. 2016 10:35

Napajet se budou z nasich dani, to musi byt jasne kazdemu. Cekat na benzince, tedy pardon,na nabijeci stanici hodinu nez se mi nabije baterka, tomu rikam pokrok. Uplna slast to pro tyto silence bude v zime. Nejlepe na dalnici v kolone. Baterka po hodine vycucla, v aute zima ,deti rvou, manzelka krici "Pepo tak uz s tim konecne neco udelej !!!" a kabely nikde. Zlatej trabant :)

Odpovědět  |   | 
 |  01. 12. 2016 10:42

Myslel jsem stojici kolone. I kdyz jak znam nase poslance rychle si s tim poradej,vymysli novou znacku zakaz vjezdu kamionum, autum bez reteru a elektroautum bez zalozni nabite baterie. A jako bobus dotaci 100.000kc na koupi zalozni baterie a stresni zahradky k tomu :)

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  10. 12. 2016 13:42

Jste úplně mimo.
Kdybyste si radši nějaký elektromobil půjčil a alespoň týden v něm jezdil, než budete plavat tyhle nesmysly.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  01. 12. 2016 12:29

Čím rychlejší nabíjení, tím rychlejší opotřebení akumulátorů, tím větší tepelné ztráty, tím větší riziko nestability a případného poškození akumulátoru. Akumulátor je 80 % ceny elektromobilu. Další vliv je, že už teď je elektřina drahá a bude pak ještě dražší, a to ještě nemluvím o tom že stát si na tom taky bude chtít namazat kapsu (zdaněním, jak jinak).

Myslím, že zklamaných tváří bude nakonec ještě hodně.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  01. 12. 2016 13:01


Důležité je, že při sebemenší závadě jednoho článku baterie dojde při 350kW nabíječce k moc pěknému táboráčku.

Kolečka spotřeby se prostě musí neustále točit!

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  01. 12. 2016 14:38

To ako, že v Tesle za 2 mega stojí len baterka cca. 1,6 mega? To myslíte vážne?

Inak, pokiaľ má LiPo baterka (akumulátor) 50 kWh, tak nabíjanie výkonom 50 KW znamená pri 400 V napetí prúd 125 A, to znamená nabíjanie 2,5C. To je pre bežné LiPo úplne v pohode a aj po 300-500 cykloch nabíjania majú stále cez 90% kapacity. A vyvoj napreduje...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  01. 12. 2016 15:36

v Model S je 7104 článků typu 18650, jeden takový článek stojí dle provedení a kvality 200-500Kč...

I kdybys stlačil cenu za jeden na 100Kč a zanedbal cenu za výrobu powerpacku (která rozhodně nebude malá) a nabíjecí a rozvodné soustavy (s ohledem na protékající proudy to nebude "špagátek" z hliníku, tak jsi na ceně 700 tisíc...

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  02. 12. 2016 19:19

Hm ... a vy viete za koľko tie články Tesla od Panasonicu kupuje?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  01. 12. 2016 15:36
Jirka  |  01. 12. 2016 15:38

Já ten poměr neznám, to se hned na úvod přiznám.
Ale Vám přijde 400 tisíc na "auto" a dva v podstatě obyčejné elektromotory málo? Vždyť Model S je něco jako naše střední třída, cenově sice luxusní, ale "auto samotné" za moc nestojí a to nemluvím o nedořešeném podvozku, kdy se v rychlostech nad 180km/h rychle vytrácí stabilita. To i ta oktávka je stabilnější a pro dálnici vhodnější než Model S. Je to holt navrženo pro typicky americký cruise, prostě levné auto narvané obyčejnými baterkami.

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  10. 12. 2016 13:52

To si děláte srandu? Model S sice na některé luxusní auta nemá tím luxusem, ale jinak srovnávat to s oktavkou to uz chce hodně fantazie.
Model S je limuzína o uplne jiném výkonu, zrychlení, luxusu, i výbavě. Oktávka je proti ní trabant.

Je zajímavé že když jsem v modelu S jel tak jsem nic takového pri rychlosti 200 km/h nepozoroval.

Je to spíš o tom že jste to někde slyšel jedna bába povídala a ted si myslíte že je to pravda. Přitom je to jen špína co se mba Teslu snaží házet závistivci co ji nemají.

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  10. 12. 2016 13:57

Boha jeho, uz ty lži o ceně baterie 80% z ceny auta nechte byt.
Tesla model S podle všech dostupných informaci stojí cca 500 tisíc tj cca 20 % z celkové ceny!

Nissan Leaf cena vozu 900 tisic cena baterie 130-200 tisic. Ale skutečná cena pro automobilku bude mnohonásobně nižší. Tu vám nikdo neřekne.

Odpovědět  |   | 
znalec  |  01. 12. 2016 15:24

nie som elektrikar, ale preboha - to bude aky kabel potrebny na 350 Kw???
Hruby ako noha?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  01. 12. 2016 15:38

záleží na napětí.

Odpovědět  |   | 
Rudiard  |  01. 12. 2016 17:17

Když to budou autonomní auta, tak by neměla tolik havarovat a tím pádem mohou být poměrně lehká, aerodynamická a s minimálním valivým odporem a tím pádem i s malou spotřebou elektřiny. Třeba se s tím tak nějak počítá. A nebo to dopadne tak, že ti bohatí budou jezdit elektromobily a chudí na kole...

Odpovědět  |   | 
k22  |  01. 12. 2016 22:08

A chudí budou tondové :
Antonín dnes, jak před lety dvaceti pěti,
železnou lopatou otvírá pec,
plameny rudé ztad syčí a letí,
ohnivá výheň a mládenec.
Antonín rukama, jež nad oheň ztuhly,
přikládá plnou lopatu uhlí,
a že jen z člověka světlo se rodí,
tak za uhlím vždycky kus očí svých hodí


Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  01. 12. 2016 22:35

„A nebo to dopadne tak, že ti bohatí budou jezdit elektromobily a chudí na kole...”

Tohle přesně jsou pomýlené představy těch od reality odtržených psychopatických oligarchů nahoře (stejně jako např. to že lidstvo nazývají parazity, přitom právě ti bohatí žijí parazitickým způsobem a jejich korporace a nenažranost jsou to, co svět a lidstvo ničí a znečišťuje planetu). Lidi si ale nedají děcka i s aktovkama na kolo a nepojedou s nima na nosiči do školy, patnáct až dvacet kiláků do práce a pak ještě s nákupem a pracovními věcmi zpátky domů (mj. to počasí je momentálně taky "přímo cyklistické", že... ; a už vůbec to nedají do hodiny sevšímvšudy). V době kdy se honí minuty (což je ta dnešní obecně), kdy dělají ve většině rodin oba partneři aby se vůbec jako rodina uživili, dopravní obslužnost mimo města prakticky téměř neexistuje, si o tomto bohatí můžou opravdu odteď až navždy nechat jedině zdát. Oni ti nahoře bez lidí dole nepřežijí, nic neumí. A lidi to vědí, stejně jako to, jak je o nich smýšleno.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  01. 12. 2016 23:33

1)
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek, auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (3,3%), spotřeba elektráren při výrobě (2,4%), ztráty při výrobě (61,5%), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
V ČR se 47,3% el. energie vyrobí z uhlí, 35,3% z jádra, 7,9% z plynu, 4,3% z vody, 1,9% z biomasy, 0,5% z větru a 2,4 ze slunce. Produkce z větru a slunce byla možná jen díky dotacím v řádech desítek miliard korun na nákup zařízení a výkupní ceny.
2)
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle nájezdu km a spotřeby?
V průměru etromobil v praxi spotřebuje ze své baterie okolo 30kWh/100km (nutno započítat nákladní a hromadnou dopravu nejen spotřebu miniaut), na které je potřeba v elektrárně vyrobit více jak 200kWh. V ČR je evidováno více jak 7 mil. vozidel a průměrný řidič osobáku najede 15 tis. km ročně. 200kWh * 150 tj. 30MWh * 7^6 tj. 21TWh (dnešní spotřeba celé ČR je 60 TWh). To vše s nájezdem jen jako u průměrného osobního auto. Nákladní doprava spotřebuje v ČR 80% nafty, tz. 21TWh * 4 tj. 84 TWh pokud by ČR chtěla přejít z konvenčních paliv na elektřinu neboli přes 5,6 Temelínů čísté spotřeby. Při zachování dnešního poměru spotřeby (60 TWh) a výrobní kapacity elektráren (90 TWh), 5.6 * 1,5 by bylo potřeba 8,4 Temelínů pro zachování stabilní dodávky 84 TWh na provoz osobní, nákladní a hromadné dopravy v ČR.
I kdybychom započítali elektrozastánic proklamovanou ztrátu jen 50% (nereálné), bylo by to: 30 kWh * 2 tj. 60kWh * 150 tj. 9MWh * 7^6 tj. 6,3TWh tj. * 4 * 1,5 tj. 37,8 TWh tj. 2,52 Temelínů.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by násobně více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle spotřeby ropy?
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, jeden Temelín dodává ročně 15 TWh, tz. 6,7 Temelínů. Jaderka má životnost pouze 30 - 50 let a náklady na její výstavbu se pohybují okolo 0,3-0,5 bilonu korun.
4)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá naleziště. Jen nevytěžené zásoby lithia se odhadují na 100 let, při současné spotřebě. Což by nepokrylo spotřebu ani na několik desítek procent baterií potřebných pro elektirfikaci mobility Evropy. Nemluvě o astronomickém nárůstu ceny v případě takové poptávky a tím zvýšení ceny baterií, díky kterým by ujetý km byl nákladnější než ujetý km na plyn nebo dokonce na naftu.
5)
Při standardním terifu elektřiny (nedotovaném) okolo 5 korun vychází km na 1,20 Kč až 1,50 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty, která je ale zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%. Vzhledem k násobné ceně elektromobilu oproti konvenčnímu pohonu ve stejné kategorii auta, se rozdíl v pořizovací ceně nikdy nevrátí.
6)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
7)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 10 hodin, 1 hodina 100 km. Vzhledek ke stavu rozvodné sítě lze rychlonabíječky používat jen v omezené míře, ale ty i dnes dokáží dodat energii na 1000 km nejrychleji více jak za 2 hodiny.
Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
8)
Pro dobíjení elektormobilů je dnešní rozvodná siť nedostatečná. Elektrifikace dopravy v Evropě by znamenala investice do přebudování rozvodné sítě.
Jen si představte, že většina aut se na noc zapne do nabíječky...
9)
Jak svým provozem, tak výrobou a následnou likvidací elektromobil násobně zatěžuje životní prostředí a jeho zastánci jsou nebezpeční a nezodpovědní extremisté.
10)
Viz články:
1) tři w tečka autorevue tečka cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
2) tři w tečka byznys tečka lidovky tečka cz/po-euforii-vystrizliveni-obamova-podpora-elektromobilu-je-drahy-omyl-1z6-/doprava.aspx?c=A130212_145257_ln-doprava_mev
3) tři w tečka autorevue tečka cz/nekupujte-si-ojete-bmw-i3-nissan-leaf-ani-teslu-radi-consumer-reports

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  02. 12. 2016 01:13

Je vtipné,že Vám tyhle argumenty pokaždé někdo úspěšně vyvrátí a Vy opět tenhle lživý příspěvek kopírujete k dalším článkům. :)

Odpovědět  |   | 
Lupo  |  02. 12. 2016 11:52

Tohle je neskutečný blábol, celá kancelář lidí tady v agentuře Čez se tomu smějeme, jste doslova expert k pohledání

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 12. 2016 16:37

Musí se ještě postavit dalších 50 Temelínů a všechny budou stát u tohodle janatra na zahradě. Celkem pochopitelný že z toho má strach

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  04. 12. 2016 10:07

Odborníci v agentuře čez..... to jsem se nasmál. Kde by se tam vzali.....

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  10. 12. 2016 14:07

Teda už dlouho jsem nečetl takovou slátaninu. Navíc podpořenou neskutečně vymyšlenýma vzorečkama.

Už tu několikrát bylo dokázáno že ani kdyby najednou lusknutím prstu někdo vyměnil všechny auta v ČR, tak by jsme žádné temeliny nepotřebovali.

Ale tomuhle jantarovi je to nesmyslné nějak dokazovat.

Odpovědět  |   | 
Hobit  |  10. 12. 2016 14:16
Quebe  |  02. 12. 2016 08:04

Tohle je všechno o ničem.

Chtělo by to už konečně dořešit fúzi, do každého auta dát reaktor, který bude spínat dle potřeby a nabíjet superkapacitory, které budou sloužit jako zdroj energie pro elektromotory.

A hned máme auto, které se natankuje jen po sjetí z pásu a zásoba mu vydrží možná i do konce životnosti.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  02. 12. 2016 15:12

reaktor do auta - to určitě...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 12. 2016 19:15

Něco se ti na tom nezdá? Některá současná auta jich mají dokonce i 16, akorát se jim říká jinak

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 12. 2016 17:50

Ty si hlavně pohlídej svůj reaktor v hlavě, nějak se ti přehřívá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A