Pešek má klid. Za německou stáj pojede španělské mistrovství

Po měsících pochybností má Lukáš Pešek zase úsměv ve tváři. Mistrovství světa silničních motocyklů sice začalo před týdnem bez jeho účasti, ale pražský jezdec má v tuto chvíli konečně jistotu, že bude s motocyklem kubatury Moto2 závodit alespoň ve španělském mistrovství. Jeho zaměstnavatelem je východoněmecký stáj IAMT Factory Racing, s níž uzavřel roční smlouvu.

Při prezentaci nového projektu Pešek poskládal fakta posledních měsícům, které pro něj nebyla právě šťastné. Psali jsme o nich už před časem na tomto místě. „Nejdřív mě v průběhy sezony propustil tým Matteoni Racing, i když jsem s ním měl platnou smlouvu. V prosinci mělo dojít ke stvrzení kontraktu pro mistrovství světa s katarskou stájí  QMMF Racing, ale jednání s mým sponzorem skončilo předčasným odjezdem Asiatů. V té době došlo k prvním kontaktům s IAMT, ale k většímu sblížení došlo až když mě opustil partner Česká pojišťovna,“ shrnul vývoj událostí pětadvacetiletý jezdec, který naposledy závodil 5. září v Misanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motocykl s číslem 52 se bude v letošní sezoně objevovat ve španělském mistrovství

Začátkem března už v Barceloně a Aragonu testoval motocykl IAMT. „Líbí se mi, že tým je na profesionální úrovni. Španělský šampionát má v motocyklovém světě zvuk. Startují v něm kvalitní jezdci. Budu tam na očích, vždyť ho stejně jako mistrovství světa pořádá společnost Dorna. Jdu do toho s nadšením, vím, že to není o penězích, ale o práci,“ poznamenal vítěz dvou závodů Grand Prix ve třídě do 125 ccm.

Cílem je vrátit se do mistrovství světa

Za Pyrenejemi ho od dubna do listopadu čeká sedm závodů, do mistrovství světa by mohl letos nakouknout na divokou kartu. „Chtěl bych jet v Brně, možná by to šlo i na německé Grand Prix v Sachsenringu. Určitě se ale nebudu nikam cpát, abych tam hrál druhé housle. Zatím je předčasné něco plánovat, uvidí se až odjedeme pár závodů,“ nechtěl Pešek předbíhat vývoj událostí, neboť první závod ho čeká až 17. dubna v Jerezu.

Jeho cílem je návrat do mistrovství světa. „Udělám maximum, aby mohl zase jezdit s elitou, ale nechci aby to vypadalo, že s týmem IAMT přežiju rok a půjdu dál. Bylo by pěkné jít do šampionátu spolu. Chci dokázat, že patřím do světa. To je moje motivace pro španělské závody. Určitě to nebude nuda, naopak jsem rád, že budu zase jezdit. Vždyť ještě před měsícem jsem neměl vůbec nic,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lukáš Pešek při nedávném testování na španělských okruzích
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků