Pešek má klid. Za německou stáj pojede španělské mistrovství

Po měsících pochybností má Lukáš Pešek zase úsměv ve tváři. Mistrovství světa silničních motocyklů sice začalo před týdnem bez jeho účasti, ale pražský jezdec má v tuto chvíli konečně jistotu, že bude s motocyklem kubatury Moto2 závodit alespoň ve španělském mistrovství. Jeho zaměstnavatelem je východoněmecký stáj IAMT Factory Racing, s níž uzavřel roční smlouvu.

Při prezentaci nového projektu Pešek poskládal fakta posledních měsícům, které pro něj nebyla právě šťastné. Psali jsme o nich už před časem na tomto místě. „Nejdřív mě v průběhy sezony propustil tým Matteoni Racing, i když jsem s ním měl platnou smlouvu. V prosinci mělo dojít ke stvrzení kontraktu pro mistrovství světa s katarskou stájí  QMMF Racing, ale jednání s mým sponzorem skončilo předčasným odjezdem Asiatů. V té době došlo k prvním kontaktům s IAMT, ale k většímu sblížení došlo až když mě opustil partner Česká pojišťovna,“ shrnul vývoj událostí pětadvacetiletý jezdec, který naposledy závodil 5. září v Misanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motocykl s číslem 52 se bude v letošní sezoně objevovat ve španělském mistrovství

Začátkem března už v Barceloně a Aragonu testoval motocykl IAMT. „Líbí se mi, že tým je na profesionální úrovni. Španělský šampionát má v motocyklovém světě zvuk. Startují v něm kvalitní jezdci. Budu tam na očích, vždyť ho stejně jako mistrovství světa pořádá společnost Dorna. Jdu do toho s nadšením, vím, že to není o penězích, ale o práci,“ poznamenal vítěz dvou závodů Grand Prix ve třídě do 125 ccm.

Cílem je vrátit se do mistrovství světa

Za Pyrenejemi ho od dubna do listopadu čeká sedm závodů, do mistrovství světa by mohl letos nakouknout na divokou kartu. „Chtěl bych jet v Brně, možná by to šlo i na německé Grand Prix v Sachsenringu. Určitě se ale nebudu nikam cpát, abych tam hrál druhé housle. Zatím je předčasné něco plánovat, uvidí se až odjedeme pár závodů,“ nechtěl Pešek předbíhat vývoj událostí, neboť první závod ho čeká až 17. dubna v Jerezu.

Jeho cílem je návrat do mistrovství světa. „Udělám maximum, aby mohl zase jezdit s elitou, ale nechci aby to vypadalo, že s týmem IAMT přežiju rok a půjdu dál. Bylo by pěkné jít do šampionátu spolu. Chci dokázat, že patřím do světa. To je moje motivace pro španělské závody. Určitě to nebude nuda, naopak jsem rád, že budu zase jezdit. Vždyť ještě před měsícem jsem neměl vůbec nic,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lukáš Pešek při nedávném testování na španělských okruzích
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků